Στην Olympic Air η μερίδα του λέοντος των άγονων

Η Olympic Air ανέλαβε τη μερίδα του λέοντος των άγονων γραμμών στον διαγωνισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Στην Olympic Air η μερίδα του λέοντος των άγονων
Η Olympic Air ανέλαβε τη μερίδα του λέοντος των άγονων γραμμών στον διαγωνισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Η Olympic Air για την επόμενη διετία, αρχής γενομένης από την 1η Απριλίου, θα εκτελεί συνολικά 9 δρομολόγια για τα οποία θα λάβει περισσότερα από 38 εκατομμύρια ευρώ.

Επίσης 9 δρομολόγια αναλαμβάνει και η Athens Airways, ωστόσο το οικονομικό αντιστάθμισμα που θα έχει η εταιρία για τα δρομολόγια αυτά ανέρχεται σε περίπου 4,5 εκατομμύρια ευρώ.

Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του διαγωνισμού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, τον οποίο ανακοίνωσε πριν από λίγο ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας γνωστοποιήθηκε ότι η Aegean Airlines χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος αναλαμβάνει την εκτέλεση των γραμμών Αθήνα - Σητεία, Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα και Θεσσαλονίκη - Σάμος.

Η εταιρία Αstra Airlines χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος αναλαμβάνει την εκτέλεση της γραμμής Θεσσαλονίκη - Χίος.

Η Athens Airways χωρίς καταβολή οικονομικού αντισταθμίσματος θα εκτελεί τις γραμμές Αθήνα - Ικαρία, Αθήνα - Κήθυρα, Αθήνα - Κάρπαθος και Αθήνα - Σκιάθος.

Επίσης, στην ίδια εταιρία κατακυρώνονται οι γραμμές Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος, Αλεξανδρούπολη - Σητεία, Άκτιο - Σητεία, Αθήνα - Σκύρος και Θεσσαλονίκη - Σκύρος έναντι οικονομικού αντισταθμίσματος 4.481.544 ευρώ.

Η Οlympic Air έναντι συνολικού αιτηθέντος αντισταθμίσματος 38.224.208 ευρώ αναλαμβάνει την εκτέλεση των γραμμών  Αθήνα - Αστυπάλαια, Αθήνα - Λέρος, Αθήνα - Μήλος, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος - Σητεία, Αθήνα - Νάξος, Αθήνα - Πάρος, Ρόδος - Κως - Λέρος - Αστυπάλαια, Αθήνα - Κάλυμνος, Ρόδος - Καστελόριζο.

Τέλος, η Sky Express έναντι συνολικού αιτηθέντος αντισταθμίσματος 1.449.6868 ευρώ θα εκτελεί τη γραμμή Κέρκυρα - Άκτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος.

Για το διάστημα των δύο ετών όπου οι παραπάνω εταιρίες θα εκτελούν τα συγκεκριμένα δρομολόγια το συνολικό κόστος για το Δημόσιο θα ανέλθει στα 44.155.620 ευρώ, δηλαδή περίπου 22 εκατομμύρια ευρώ κατά έτος.

Το ποσό αυτό είναι χαμηλότερο κατά 12,5 εκατομμύρια ευρώ έναντι του αντίστοιχου ποσού που κατέβαλε στο παρελθόν το Δημόσιο στην παλιά Ολυμπιακή για την εκτέλεση των συγκεκριμένων γραμμών.

Οι ανάδοχοι θα εκτελούν τα δρομολόγια έως τις 31 Μαρτίου του 2012 και στο διάστημα αυτό η ΥΠΑ θα ανασχεδιάσει το όλο το πλέγμα των άγονων δρομολογίων.

**** Από την Επιτροπή Ανταγωνισμού θα περνάνε οι τιμές των εισιτηρίων Ο.Α. - Aegean

Στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Ανταγωνισμού θα βρεθεί η τιμολογιακή πολιτική που θα εφαρμόσουν η Aegean Airlines και η Olympic Air εφόσον οι αρμόδιες αρχές δώσουν τελικά το πράσινο φως προκειμένου να προχωρήσει η συγχώνευσή τους.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η Αρχή θα ασχοληθεί και με το κομμάτι της τιμολογιακής πολιτικής ώστε να αποφευχθεί η δημιουργία φαινομένων που παρατηρούνται σε μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές αγορές.

Ο κ. Ρέππας σημείωσε ότι η υπόθεση της συγχώνευσης των δύο εταιριών βρίσκεται υπό τον έλεγχο των αρμόδιων αρχών στην Ελλάδα και στην Ευρώπη για να διαπιστωθεί κατά πόσον τηρούνται κάποιες αρχές, ενώ το υπουργείο παρακολουθεί χωρίς να παρεμβαίνει, όμως σε περίπτωση που χρειαστεί θα διατυπώσει τυχόν παρατηρήσεις του.

Ερωτηθείς για την τύχη των απολυμένων υπαλλήλων της παλιάς Ο.Α. ο κ. Ρέππας σημείωσε ότι το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων έχει την εποπτεία του χώρου, ωστόσο δεν μπορεί να λάβει αποφάσεις ούτε για τις αποζημιώσεις ούτε για ασφαλιστικά ζητήματα.

Για τα θέματα αυτά "αρμόδια είναι τα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας, με τα οποία όμως είμαστε απολύτως ευθυγραμμισμένοι αναφορικά με την πολιτική που ακολουθούν", τόνισε.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v