Με συμμετοχή ΟΛΠ ο διαγωνισμός στο Θριάσιο

Μέσα στον Απρίλιο αναμένεται ότι θα προχωρήσει η προκήρυξη του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στην περιοχή του Θριάσιου Πεδίου.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Με συμμετοχή ΟΛΠ ο διαγωνισμός στο Θριάσιο
Μέσα στον Απρίλιο αναμένεται ότι θα προχωρήσει η προκήρυξη του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στην περιοχή του Θριάσιου Πεδίου.

Το έργο, που θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό για την ανάπτυξη των διαμεταφορών στη χώρα μας, θα αποτελέσει για μια ακόμη φορά αντικείμενο διαγωνισμού ο οποίος η διοίκηση του ΟΣΕ ευελπιστεί ότι θα έχει θετικό αποτέλεσμα.

Τα τεύχη δημοπράτησης είναι ήδη έτοιμα και αμέσως μετά το Πάσχα θα κινηθούν οι διαδικασίες για τον διαγωνισμό που αναμένεται ότι θα συγκεντρώσει μεγάλο ενδιαφέρον από εταιρίες όλων των εμπλεκόμενων κλάδων (διαχείρισης, μεταφορών, κατασκευαστικές).

Στον νέο διαγωνισμό βέβαιη θεωρείται η συμμετοχή του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) μέσω της νεοσύστατης θυγατρικής του εταιρείας Logistics η οποία ιδρύθηκε για το σκοπό αυτών.

Ο ΟΛΠ, όπως έχει περιγράψει και διευθύνων σύμβουλος του κ. Ανωμερίτης, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το εμπορευματικό του Θριάσιου αφού σε αυτό θα συγκεντρωθεί το μέγα μέρος των δραστηριοτήτων της Αττικής, ενώ παράλληλα θα έχει άμεση σιδηροδρομική ανταπόκριση με το εμπορικό λιμάνι του Ν. Ικονίου, από το οποίο διακινούνται καθημερινά χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Πολύ πιθανή και η συμμετοχή της Cosco

Ο ΟΛΠ εξετάζει δύο σχήματα με τα οποία η Εταιρεία Συνδυασμένων Μεταφορών και Διαχείρισης Εμπορευμάτων Α.Ε. (LOGISTICS ΟΛΠ Α.Ε.) θα μπορούσε να συμμετάσχει στον επικείμενο διαγωνισμό. Η συμμετοχή αυτή μπορεί να έχει την μορφή είτε με την συμμετοχή της σε κοινοπρακτικό εταιρικό σχήμα είτε απευθείας, αφού προηγουμένως εισέλθουν στο μετοχικό της κεφάλαιο οι εταιρείες με τις οποίες θα συμπράξει για την διεκδίκηση του έργου.

Σε περίπτωση που επιλεγεί η λύση της κοινοπραξίας τότε το ποσοστό συμμετοχή της Logistics ΟΛΠ θα κυμαίνεται μεταξύ 20% και 49% ώστε να λάβει και χρηματοδότηση στο πλαίσιο του αναπτυξιακού νόμου. Στην δεύτερη περίπτωση της εισόδου άλλων εταιρειών στο μετοχικό κεφάλαιο της θυγατρικής του ΟΛΠ η συμμετοχή του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς θα είναι έως και 49%του μετοχικού κεφαλαίου.

Στο σχήμα από κοινού με την Logistics ΟΛΠ υπολογίζεται ότι θα συμμετέχουν εταιρείες διακίνησης και διαχείρισης containers, μεταφορικές εταιρείες που ήδη συνεργάζονται με την ΟΛΠ στον Πειραιά αλλά και κατασκευαστική ανώτερης τάξης η οποία θα αναλάβει το κατασκευαστικό κομμάτι του έργου.

Θα πρέπει στο σημείο αυτό να τονίσουμε ότι εξαιρετικά πιθανή στο σχήμα θεωρείται και η συμμετοχή της κινεζικής Cosco, αφού μια τέτοια κίνηση θα αποτελούσε επέκταση της συνεργασίας που η εταιρεία ήδη έχει με τον Οργανισμό στο Λιμάνι του Πειραιά.

Το τελικό ποσό της επένδυσης για την υλοποίηση του εμπορευματικού κέντρου υπολογίζεται θα κυμανθεί στα 400 εκατομμύρια ευρώ ενώ η ανάπτυξή του θα γίνει σε χώρο 2.000 στρεμμάτων ιδιοκτησίας του ΟΣΕ.

Χρηματοδότηση έργων

Εν τω μεταξύ θα πρέπει να αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι με χθεσινή απόφαση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εγκρίθηκε χρηματοδότηση για την κατασκευή γραμμών σύνδεσης προς Ικόνιο και προς υφιστάμενο δίκτυο, στο συγκρότημα Θριασίου Πεδίου. Η εξασφάλιση σύνδεσης του εμπορευματικού με το λιμάνι στο Ικόνιο κρίνεται ζωτικής σημασίας για την βιωσιμότητα της επένδυσης.

Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνεται στα 40 έργα του ΟΣΕ που βγαίνουν από το «ψυγείο» μετά την απόφαση του κ. Ρέππα να χρηματοδοτηθούν με 345 εκατομμύρια ευρώ από κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v