Έργα 2 δισ. στην Κρήτη μέσω κρατικής εταιρίας

Μέσω μιας νέας κρατικής επιχείρησης η οποία θα συσταθεί το προσεχές διάστημα και θα λειτουργεί κατά το πρότυπο της Εγνατίας Οδού ΑΕ προτίθεται το υπ. Υποδομών να προωθήσει την υλοποίηση έργων υποδομής στην Κρήτη 2 δισ.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Έργα 2 δισ. στην Κρήτη μέσω κρατικής εταιρίας
Μέσω μιας νέας κρατικής επιχείρησης, η οποία θα συσταθεί το προσεχές διάστημα και θα λειτουργεί κατά το πρότυπο της Εγνατίας Οδού Α.Ε., προτίθεται το υπουργείο Υποδομών να προωθήσει την υλοποίηση σειράς έργων υποδομής στην Κρήτη συνολικού ύψους 2 δισ. ευρώ.

Τα σχέδια του υπουργείου θα παρουσιάσουν στους τοπικούς παράγοντες και φορείς της Κρήτης ο υπουργός κ. Δημήτρης Ρέππας και οι υφυπουργοί κ. Γιάννης Μαγκριώτης και Νίκος Σηφουνάκης κατά τη διάρκεια της διήμερης επίσκεψής τους στο νησί, που ξεκινά σήμερα.

Τα βασικά έργα που σχεδιάζει να προωθήσει το υπουργείο Υποδομών και θα συζητήσει η ηγεσία του με τους φορείς της Κρήτης αφορούν στην κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, στον εκσυγχρονισμό των δύο κύριων οδικών αξόνων του νησιού (Βόρειος και Νότιος Οδικός Άξονας Κρήτης) αλλά και στην ολοκλήρωση του φράγματος Αποσελέμη.

Το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης και το κόστος του υπολογίζεται στο 1 δισ. ευρώ. Το υπουργείο Υποδομών έχει ανακοινώσει ότι στις 19 Οκτωβρίου οι ενδιαφερόμενοι ιδιώτες επενδυτές μπορούν να υποβάλουν τις προσφορές τους για το έργο.

Σημειώνεται ότι το έργο είχε δημοπρατηθεί προεκλογικά από τον τέως υπουργό ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά, αλλά η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε καταγγείλει τη διαδικασία και ανακοίνωσε ότι θα το επαναδημοπρατήσει με νέους όρους.

Ωστόσο, δεν προέβη στην ακύρωση του διαγωνισμού, αλλά ουσιαστικά μετέθεσε τον χρόνο διεξαγωγής του προκειμένου να γίνει επανασχεδιασμός του έργου και να αντιμετωπιστούν εμπόδια που υπήρχαν (αντιδράσεις κατοίκων κ.ά.).

Το έργο του αεροδρομίου στο Καστέλι εκτιμάται ότι θα διεκδικήσουν ο όμιλος Ελλάκτωρ πιθανότατα με τη γαλλική Vinci, η J&P Άβαξ με την επίσης γαλλική Aeroports de Paris Management, η γερμανική Hochtief αλλά και ο όμιλος Κοπελούζου που ήδη συμμετέχουν στη διαχείριση του αεροδρομίου "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Στον διαγωνισμό αναμένεται να λάβουν μέρος και οι όμιλοι ΓΕΚ Τέρνα και ΑΕΓΕΚ, ενώ το εξετάζει και ο όμιλος της Μηχανικής.

Σε ό,τι αφορά τους αυτοκινητοδρόμους ΒΟΑΚ και ΝΟΑΚ, επισημαίνεται πως ο προϋπολογισμός των εργολαβιών αυτών θα ανέλθει στα 800 - 900 εκατ. ευρώ, καθώς και ότι για την ανάληψή τους αναμένεται να κονταροχτυπηθούν όλες οι μεγάλες τεχνικές εταιρίες της χώρας.

Την ευθύνη διεξαγωγής των διαγωνισμών για τα έργα της Κρήτης θα έχει η ανώνυμη εταιρία που θα συστήσει για τον λόγο αυτόν το υπουργείο Υποδομών, ώστε -όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν κύκλοι του υπουργείου- να σχεδιάζονται και να ελέγχονται καλύτερα τα έργα υποδομής του νησιού.

[email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v