Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΡΑΕ: Ανάγκη βελτίωσης του δικτύου από τη ΔΕΗ

Χρειάζεται να γίνουν πολλές ενέργειες ακόμη προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα των υπηρεσιών του Δικτύου Διανομής ηλεκτρικού ρεύματος, η διαχείριση και η κυριότητα του οποίου ανήκουν στη ΔΕΗ.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
ΡΑΕ: Ανάγκη βελτίωσης του δικτύου από τη ΔΕΗ
Χρειάζεται να γίνουν πολλές ενέργειες ακόμη προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα των υπηρεσιών του Δικτύου Διανομής ηλεκτρικού ρεύματος, η διαχείριση και η κυριότητα του οποίου ανήκουν στη ΔΕΗ.
 
Τα στοιχεία που συγκεντρώνει η Επιχείρηση προκειμένου να πιστοποιηθεί η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών της κρίνονται επιεικώς ικανοποιητικά από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, η οποία, όμως, υποδεικνύει μια σειρά αλλαγές από φέτος, προκειμένου να αποτυπώνεται πληρέστερα η κατάσταση στον τομέα αυτόν.

Στα μείον του Δικτύου Διανομής καταγράφονται τα υψηλά ποσοστά εκπρόθεσμης εξυπηρέτησης νέων συνδέσεων, με «πρωταγωνιστές» τους νομούς Θεσσαλονίκης και Αττικής, η αποσπασματική καταγραφή των παραπόνων των καταναλωτών, με συνέπεια να μην μπορούν να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα, η διακοπή της τροφοδότησης, η μεγαλύτερη συχνότητα της οποίας εντοπίζεται κατά σειρά προτεραιότητας στην Πελοπόννησο - Ήπειρο, στη Μακεδονία - Θράκη και στην κεντρική Ελλάδα, καθώς και η μη συστηματική παρακολούθηση των θεμάτων που σχετίζονται με την ποιότητα της τάσης.

Η ΡΑΕ έδωσε στη δημοσιότητα έκθεση για την ποιότητα των υπηρεσιών του Δικτύου Διανομής της ΔΕΗ για τα έτη 2004 - 2008, ενώ εντός του πρώτου εξαμήνου προβλέπεται να δημοσιοποιηθεί άλλη μία έκθεση που θα αφορά στο 2009. Η απόδοση του Δικτύου Διανομής της ΔΕΗ αναλύεται ως προς τη συνέχεια τροφοδότησης, την ποιότητα της τάσης και την ποιότητα εξυπηρέτησης.

Πιο συγκεκριμένα, σε ό,τι έχει να κάνει με τη συνέχεια τροφοδότησης: Στην Πελοπόννησο και στην Ήπειρο το 2008 αντιστοιχούν περίπου 3,5 ώρες διακοπής ετησίως ανά χρήστη της μεσαίας τάσης και μόλις 9 λεπτά ανά χρήστη στη χαμηλή τάση. Ακολουθούν η Μακεδονία - Θράκη με περίπου 3 ώρες ετησίως ανά χρήστη στη μεσαία τάση και 4 λεπτά στη χαμηλή τάση, η κεντρική Ελλάδα με λίγο λιγότερο από 3 ώρες στη Μ/Τ και 8 λεπτά στη Χ/Τ, ο νομός Αττικής με περίπου 2,5 ώρες στη Μ/Τ και 11 λεπτά στη Χ/Τ, ενώ την καλύτερη εικόνα παρουσιάζει ο νομός Θεσσαλονίκης με 79 λεπτά στη Μ/Τ και 8 λεπτά στη Χ/Τ.

Σε ό,τι έχει να κάνει με την ποιότητα της τάσης, η ΡΑΕ επισημαίνει ότι τα στοιχεία που παρασχέθηκαν ήταν δειγματοληπτικά, συνεπώς δεν επαρκούν για την αξιολόγηση του θέματος αυτού στο σύνολο του Δικτύου Διανομής.

Η Ρυθμιστική Αρχή επικρίνει τη ΔΕΗ για μη συστηματική παρακολούθηση των θεμάτων που σχετίζονται με την ποιότητα της τάσης, υπογραμμίζοντας ότι αντιμετωπίζονται μόνο όταν εμφανίζονται προβλήματα και όχι στη βάση της περιοδικής αξιολόγησης της κατάστασης του δικτύου, κάτι το οποίο θα επέτρεπε προληπτικές δράσεις. Και όχι μόνο αυτό. Η ΡΑΕ επικρίνει τη ΔΕΗ και για το γεγονός ότι είναι αποσπασματική και η παρακολούθηση της ποιότητας της τάσης σε σχέση με τη σύνδεση μεγάλων φορτίων στο Δίκτυο.
 
Η ΡΑΕ αυτόν τον καιρό εκπονεί πιλοτικό έργο καταγραφής των ποιοτικών χαρακτηριστικών της τάσης στο Δίκτυο Διανομής και η ολοκλήρωσή του προβλέπεται στα τέλη Μαρτίου. Παράλληλα, διερευνώνται τρόποι αξιοποίησης των αποτελεσμάτων του έργου αυτού και των σχετικών υποδομών με τη συνεργασία της ΔΕΗ.

Σε ό,τι αφορά την ποιότητα εξυπηρέτησης, για τις νέες συνδέσεις το 2008 τα μεγαλύτερα ποσοστά εκπρόθεσμης εξυπηρέτησης παρατηρούνται στους νομούς Θεσσαλονίκης (37,1%) και Αττικής (19,4%), ενώ, αντίθετα, η Πελοπόννησος και η Ήπειρος παρουσιάζουν τα μικρότερα προβλήματα (3,7%).

Οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις για την κατασκευή σύνδεσης καταγράφονται στους νομούς Αττικής (22,3%) και Θεσσαλονίκης (15,5%), ενώ οι μικρότερες στη Μακεδονία - Θράκη (3,9%). Υπάρχει όμως και ένα θετικό στοιχείο. Τα ποσοστά αποτυχίας για την τήρηση των δεσμεύσεων της ΔΕΗ σε επίπεδο ηπειρωτικού Δικτύου Διανομής είναι χαμηλά και παρατηρούνται κατά κανόνα για υπηρεσίες που απαιτούν εργασία πεδίου (τοποθέτηση - σύνδεση μετρητή, απάντηση σε αιτήματα κατόπιν αυτοψίας, επανασύνδεση).

Για το είδος, το πλήθος και τη διαχείριση των παραπόνων που υποβάλλονται στη ΔΕΗ η ΡΑΕ δεν μπόρεσε να εξαγάγει χρήσιμα συμπεράσματα, δεδομένου, όπως επισημαίνει, ότι δεν συνοδεύονται από θεματική κατηγοριοποίησή τους.

Έπειτα από όλα αυτά η ΡΑΕ εκτιμά ότι θα πρέπει:

1.
Να υπάρξουν γενικές αρχές για την καταγραφή και την αποτύπωση της απόδοσης του Δικτύου Διανομής της ΔΕΗ, σε σχέση με την ποιότητα υπηρεσιών, η κατάρτιση των οποίων αποτελεί άμεση προτεραιότητα και θα αντιμετωπιστεί με τη σύνταξη ρυθμιστικών οδηγιών εντός του 2010.

2. Να αξιολογούνται και να αξιοποιούνται από τη ΔΕΗ τα στοιχεία που συλλέγει, στο πλαίσιο της ανάδειξης προτεραιοτήτων σε σχέση με την ανάπτυξη των υποδομών και του γενικότερου επιχειρησιακού σχεδιασμού της.

3. Να διερευνηθούν οι διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου από τη ΔΕΗ για τον μηχανισμό συλλογής στοιχείων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v