Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανοίγει ο δρόμος στην αγορά φυσικού αερίου

Ανοίγει ουσιαστικά πλέον ο δρόμος για την εξυπηρέτηση και τρίτων παικτών στην αγορά φυσικού αερίου, καθώς είναι ζήτημα ημερών η έγκριση από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Ανοίγει ο δρόμος στην αγορά φυσικού αερίου
Ανοίγει ουσιαστικά πλέον ο δρόμος για την εξυπηρέτηση και τρίτων παικτών στην αγορά φυσικού αερίου, καθώς είναι ζήτημα ημερών η έγκριση από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής των κειμένων που συμπληρώνουν τη δευτερογενή νομοθεσία στον τομέα αυτόν.

Σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day, έως τα τέλη της επόμενης εβδομάδας το ΥΠΕΚΑ θα δώσει το "πράσινο φως" και θα δρομολογήσει την έκδοση αντίστοιχης υπουργικής απόφασης, για τον Κώδικα Διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, την Πρότυπη Σύμβαση Χρήσης Εγκατάστασης ΥΦΑ, τον Κανονισμό Αδειών Φυσικού Αερίου και τον Κανονισμό Μητρώου χρηστών ΕΣΦΑ.

Είναι τα κείμενα για τα οποία έχει γνωμοδοτήσει εδώ και αρκετό καιρό η ΡΑΕ, ενώ σε εκκρεμότητα παραμένει μόνο ο κώδικας προμήθειας, χωρίς ωστόσο αυτό να αναστέλλει την απελευθέρωση της αγοράς, όπως άλλωστε εκτιμά η Ρυθμιστική Αρχή.

Επιπλέον, έχει ρυθμιστεί και η εκκρεμότητα με την τοποθέτηση νέας διοίκησης στον ΔΕΣΦΑ, όπου διευθύνων σύμβουλος ανέλαβε ο κ. Γ. Παπαρσένος, μετά την έγκριση της τοποθέτησής του και από την ειδική επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής. Οπότε, για τα διαδικαστικά θέματα που θα απαιτηθούν υπάρχει διοίκηση πλέον να τα προωθήσει.

Την επίλυση των ανοιχτών ζητημάτων της δευτερογενούς νομοθεσίας αναμένει ο όμιλος Μυτιληναίου για να φέρει άμεσα, σε σύμπραξη με τη Motor Oil, πιθανόν ως τα τέλη Μαρτίου, νέο φορτίο LNG.

Σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day, η κοινοπραξία των δύο ομίλων, που παρακολουθεί καθημερινά τις εξελίξεις στη διεθνή αγορά LNG, προσανατολίζεται να φέρει αυτήν τη φορά πολύ μεγαλύτερο φορτίο από αυτό των 65.000 κ.μ. που τελικά δεν εξυπηρετήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, λόγω των προσκομμάτων που έφερε ο απελθών πλέον πρόεδρος του ΔΕΣΦΑ κ. Ν. Μαυρομμάτης, συνεπικουρούμενος από κάποια στελέχη του διαχειριστή, από τους συνδικαλιστικούς φορείς του τελευταίου, αλλά κι από αυτούς της ΔΕΠΑ, παρά τα περί του αντιθέτου υποστηριζόμενα από τη ΡΑΕ.

Τώρα η κοινοπραξία των δύο ομίλων σχεδιάζει να φέρει φορτίο 135.000 κ.μ. είτε ως μία παρτίδα είτε σπασμένο σε μικρότερα φορτία, ανάλογα με τις τιμές και τις συνθήκες της αγοράς.

Μεγάλοι παίκτες αυτήν τη στιγμή που κινούνται στην αγορά του LNG θεωρούνται η British Gas και η ENI και δεν αποκλείεται η προμήθεια να γίνει από τον έναν από τους δύο. Το προηγούμενο πάντως φορτίο ο όμιλος Μυτιληναίου το είχε προμηθευτεί από την ΕΝΙ.

Το δέλεαρ για την προμήθεια LNG σε σχέση με το φυσικό αέριο είναι πολύ μεγάλο, δεδομένου ότι η διαφορά της τιμής τους σήμερα φτάνει σε ποσοστό 35%.

Η τιμολόγηση της ΔΕΠΑ για το φυσικό αέριο, που έρχεται μέσω των υφιστάμενων αγωγών, ανέρχεται στα 9,17 δολάρια ανά Mbtu, όταν το τιμολόγιο για το LNG κυμαίνεται στα 5,5 - 6 δολάρια/Mbtu. Θεωρείται συνεπώς συμφερότερη η χρήση LNG έναντι της προμήθειας φυσικού αερίου από τη ΔΕΠΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v