Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Με πρόστιμα απειλούνται ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ για φορτίο LNG

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να επιβληθούν πρόστιμα έως 3 εκατ. ευρώ σε ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και παραβίαση νομοθεσίας αφήνει η απαντητική επιστολή της ΡΑΕ στην Κομισιόν.  

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Με πρόστιμα απειλούνται ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ για φορτίο LNG
Σε εξέλιξη βρίσκεται από τη ΡΑΕ η διερεύνηση της καταγγελίας του ομίλου Μυτιληναίου για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της ΔΕΠΑ και της παραβίασης της ελληνικής νομοθεσίας από τον ΔΕΣΦΑ σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση και τρίτων από το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου.

Στην απαντητική επιστολή της ΡΑΕ προς τον επικεφαλής της Διεύθυνσης Γ΄ για την ασφάλεια της προμήθειας και των ενεργειακών αγορών κ. Heinz Hilbrecht, που ανήκει στη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας και Μεταφορών της Κομισιόν, αφήνεται ανοιχτό το ενδεχόμενο, εφόσον διαπιστωθούν παραβιάσεις της νομοθεσίας, να επιβληθούν πρόστιμα που κυμαίνονται από 150.000 έως 3.000.000 ευρώ.

Η επιστολή αυτή, με ημερομηνία 22/2/2010, την οποία υπογράφει ο α΄ αντιπρόεδρος της ΡΑΕ κ. Θόδωρος Πανάγος, στάλθηκε σε απάντηση των δύο επιστολών που δέχθηκε η ΡΑΕ από τη Γενική Διεύθυνση Ενέργειας και Μεταφορών της Κομισιόν, τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, για το θέμα της εμπλοκής που δημιουργήθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο, μετά την άρνηση του ΔΕΣΦΑ να ανοίξει τη Ρεβυθούσα για την εξυπηρέτηση του φορτίου LNG που έφερε ο όμιλος Μυτιληναίου.

Η Ρυθμιστική Αρχή, αφού περιγράφει τα γεγονότα όπως συνέβησαν αναλυτικά, αναφέρει ότι έχει κάνει χρήση των δύο επιπλέον μηνών που προβλέπει η νομοθεσία για την ολοκλήρωση της έρευνας και αυτό σημαίνει ότι η γνωμοδότησή της θα είναι έτοιμη τον Απρίλιο, για να λάβει στη συνέχεια τις τελικές αποφάσεις η ολομέλεια.

Ο όμιλος Μυτιληναίου είχε υποβάλει στη ΡΑΕ, με βάση την επιστολή, μία πρώτη καταγγελία στις 24/11/2009, μετά την άρνηση της ΔΕΠΑ να αποδεσμεύσει το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου για τη διέλευση της ποσότητας του αερίου που έφερε προς τις εγκαταστάσεις της ΑτΕ και την ως εκ τούτου αδυναμία του ΔΕΣΦΑ να υπογράψει σύμβαση μεταφοράς με τον όμιλο.

Η καταγγελία αυτή, ωστόσο, αποσύρθηκε στη συνέχεια όταν μετά την παρέμβαση της ΡΑΕ και τη γνωμοδότησή της για την εξυπηρέτηση του ιδιωτικού φορτίου LNG στη Ρεβυθούσα φάνηκε ότι η υπόθεση θα έχει αίσιο τέλος.

Έτσι, ο όμιλος Μυτιληναίου αποσύρει την καταγγελία και έρχεται καράβι που μεταφέρει την ποσότητα των 65.000 κ.μ. και παραμένει ελλιμενισμένο έξω από τη Ρεβυθούσα.

Τρεις μέρες μετά την άφιξή του, στις 7/12/2009, ο ΔΕΣΦΑ στέλνει έγγραφο στη ΡΑΕ, με το οποίο ζητά γνωμοδότηση για την τιμολόγηση του φορτίου, με το αιτιολογικό ότι πρόκειται για εποχικό. Αυτό σήμαινε νέα καθυστέρηση, με συνέπεια το καράβι να αποχωρήσει μαζί με το φορτίο του.

Μετά την εξέλιξη αυτή ο όμιλος Μυτιληναίου υποβάλλει νέα καταγγελία στις 10/12/2009, την οποία διερευνά τώρα η Ρυθμιστική Αρχή. Η τελευταία ενημερώνει την Κομισιόν ότι δεν είναι σε θέση αυτήν τη στιγμή να μιλήσει για παραβιάσεις της νομοθεσίας για το φυσικό αέριο, δεδομένου ότι είναι σε εξέλιξη η έρευνα, αν και η Κομισιόν στις επιστολές της επισήμανε συγκεκριμένα κοινοτικά άρθρα τα οποία θεωρεί ότι παραβιάστηκαν, ζητώντας να πληροφορηθεί τι πρόστιμα επιβλήθηκαν.

Ωστόσο, η ΡΑΕ αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να ζητήσει, αν κριθεί σκόπιμο, ακόμα και την παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ενώ ενημερώνει πως παράλληλα έχει εμπλακεί και η ελληνική δικαιοσύνη, διερευνώντας πιθανόν ποινικές ευθύνες του ΔΕΣΦΑ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v