ΟΑ-Aegean: Γάμος με προίκα 64 αεροσκάφη

Τη βεβαιότητα ότι η συγκέντρωση δυνάμεων, που επιτυγχάνεται με την επικείμενη συγχώνευση της Olympic Air και της Aegean Airlines, θα ωφελήσει τους καταναλωτές εξέφρασε ο πρόεδρος της πρώτης κ. Ανδρέας Βγενόπουλος.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΑ-Aegean: Γάμος με προίκα 64 αεροσκάφη
Τη βεβαιότητα ότι η συγκέντρωση δυνάμεων, που επιτυγχάνεται με την επικείμενη συγχώνευση της Olympic Air και της Aegean Airlines, θα ωφελήσει τους καταναλωτές εξέφρασε ο πρόεδρος της πρώτης κ. Ανδρέας Βγενόπουλος, ο οποίος σε συνέντευξή του χθες το βράδυ αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στα οφέλη αλλά και στις σκοπιμότητες που οδήγησαν τις δύο εταιρίες στην επιλογή αυτή.

Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του ομίλου της Marfin, κ. Ανδρέας Βγενόπουλος, μιλώντας στην εκπομπή "Πρόσωπο με πρόσωπο" και στον δημοσιογράφο κ. Νίκο Χατζηνικολάου, σημείωσε ότι η επιλογή της σύμπραξης προέκυψε ως ανάγκη στην παρούσα οικονομική κατάσταση που είναι πολύ δύσκολη όχι μόνο για την ευρύτερη οικονομία γενικότερα αλλά και για τον κλάδο των αερομεταφορών ειδικότερα.

Υπό τις συνθήκες αυτές, σημείωσε, είχαμε δύο επιλογές: η πρώτη ήταν να μειώσουμε τους προορισμούς μας, να περικόψουμε τις θέσεις εργασίας και να ανεβάσουμε τις τιμές των εισιτηρίων και η δεύτερη ήταν να συγχωνευθούμε. Συμπράξαμε λόγω ανάγκης, και εγώ και ο κ. Βασιλάκης θα θέλαμε να είμαστε αφεντικά στις επιχειρήσεις μας, όμως είμαστε σε μία εποχή όπου πρέπει να αποσυρθούν οι εγωισμοί, σημείωσε ο κ. Βγενόπουλος.

Ο πρόεδρος του ομίλου Marfin εμφανίστηκε βέβαιος για την έγκριση της συγχώνευσης από την αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ε.Ε., σημειώνοντας ότι η σύμπραξη των δύο εταιριών δεν συνιστά μονοπώλιο αλλά τη δημιουργία ενός φορέα που θα έχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά και θα ελέγχεται από τις αρμόδιες αρχές.

Δεν θα μειωθούν οι θέσεις εργασίας

Ο κ. Βγενόπουλος τόνισε ότι βασικός στόχος της σύμπραξης είναι η διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα, απέκλεισε το ενδεχόμενο μείωσης των θέσεων εργασίας και σημείωσε ότι τα οφέλη θα προέλθουν από τις συνέργιες που θα προκύψουν και θα επιτρέψουν στη νέα εταιρία να προχωρήσει σε αναδιάταξη των δυνάμεών της, αυξάνοντας τους προορισμούς της, εκμεταλλευόμενη πλήρως τον στόλο των αεροσκαφών και το προσωπικό που διαθέτει.

Στα τέλη του χρόνου έτοιμη για… απογείωση

Η εταιρία που θα προκύψει από τη συγχώνευση των δύο αναμένεται πως θα αρχίσει να λειτουργεί στις αρχές του επόμενου χρόνου, καθώς από τη μια ισχύει η συμβατική δέσμευση της MIG ότι δεν θα προχωρήσει σε καμία αλλαγή στη μετοχική σύνθεση της Ο.Α. πριν από την 1η Οκτωβρίου του 2010, οπότε και λήγει η περίοδος ενός έτους από την αποκρατικοποίηση της εταιρίας, ενώ, από την άλλη, τα διαδικαστικά βήματα που πρέπει να ακολουθηθούν υπολογίζεται πως θα χρειαστούν περίπου οκτώ μήνες για να ολοκληρωθούν.

Στο νέο σχήμα, όπως προκύπτει και από την κοινή ανακοίνωση των δύο εταιριών, ο όμιλος Βασιλάκη και η Marfin Investment Group θα έχουν ισότιμη μετοχική συμμετοχή στην ενοποιημένη εταιρία, ενώ την παρουσία τους θα διατηρήσουν οι όμιλοι Λασκαρίδη, Κωνσταντακόπουλου, Δαυίδ και Ιωάννου αλλά και η Τράπεζα Πειραιώς.
 
Παρότι οι λεπτομέρειες της συγχώνευσης αναμένεται να ανακοινωθούν στις 3 Μαρτίου, πληροφορίες αναφέρουν πως οι σημερινοί μέτοχοι της Aegean θα ελέγχουν συνολικά τα 2/3 της νέας ενιαίας εταιρίας (περί το 75%), ενώ η συμμετοχή της MIG και του ομίλου Βασιλάκη θα διαμορφώνεται στο 25% - 27%.

Να σημειώσουμε ότι η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση της Aegean ανέρχεται περίπου στα 286 εκατ. ευρώ και η μετοχική της σύνθεση έχει ως εξής: όμιλος Βασιλάκη 36%, όμιλος Λασκαρίδη 19%, οικογένεια Β. Κωνσταντακόπουλου 6,4%, οικογένεια Γ. Δαυίδ 4,7%, οικογένεια Ιωάννου 6%, Τράπεζα Πειραιώς 4,7%, ενώ ποσοστό 23% βρίσκεται στα χέρια των 64.000 μικρομετόχων. Σε ό,τι αφορά την Olympic Air, η MIG που είναι και μοναδικός μέτοχος κατέβαλε στο Δημόσιο 177,2 εκατομμύρια ευρώ για να αξαγοράσει τις τρεις εταιρίες του παλαιού ομίλου της Ολυμπιακής.

Ισχυρά μεγέθη

Οι δύο ελληνικές εταιρίες ενώνοντας τις δυνάμεις τους αποκτούν έναν στόλο 64 αεροσκαφών, με προοπτικές να αυξηθεί καθώς επενδυτικά προγράμματα αγοράς αεροσκαφών βρίσκονται σε εξέλιξη και από τις δύο, ενώ ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων στον όμιλο της  Olympic Air και της Aegean ανέρχεται σε 5.850 άτομα.

Σήμερα η Olympic Air και η Aegean Airlines πραγματοποιούν 41 διεθνή δρομολόγια (26 η Aegean και 15 η Olympic) και 65 δρομολόγια εσωτερικού (41 η Olympic Air  και 24 η Aegean), ελέγχοντας το 33% της συνολικής ελληνικής αεροπορικής αγοράς εσωτερικού και εξωτερικού.



Δηλώσεις Δ. Ρέππα για Aegeαn - Olympic Air

Ο κ. Ρέππας παρενέβη στο θέμα της συγχώνευσης των δραστηριοτήτων της Aegean και Olympic Air, λέγοντας ότι «η εξέλιξη αυτή αποτελεί τα αποκαλυπτήρια της χρεωκοπίας της πολιτικής της ΝΔ, όσον αφορά στην πώληση της Ολυμπιακής με ταυτόχρονη επιβάρυνση του Δημοσίου με δυσθεώρητα ποσά, τουλάχιστον ενάμιση δισεκατομμυρίου ευρώ».

Τόνισε ότι «η Κυβέρνηση δεν είναι μέρος επιχειρηματικών συμφωνιών ή συγκρούσεων, παραμένει όμως ο εγγυητής για το δημόσιο συμφέρον και την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των πολιτών».

Ο Υπουργός εξήγησε ότι «δεν αρκεί η όλη διαδικασία να είναι άψογη από τυπική και νομική άποψη. Έχει αξία να ανταποκρίνεται στις κοινωνικές ανάγκες. Λειτουργίες είτε μονοπωλίων, είτε ολιγοπωλίων που συγκροτούν καρτέλ τίθενται συνεχώς υπό τον έλεγχο των αρμόδιων αρχών. Εξίσου σημαντική είναι η διασφάλιση των θέσεων εργασίας.

Για τις αερομεταφορές το ανελαστικό πλαίσιο που υπερασπίζεται η Κυβέρνηση είναι η καθολικότητα των υπηρεσιών (λόγω και της νησιωτικότητας της χώρας), η ασφάλεια των πτήσεων και η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών σε προσιτές τιμές».


Τι δήλωσε η υπουργός Οικονομίας, Λ. Κατσέλη

Οι επιτροπές ανταγωνισμού σε Ελλάδα και Ευρώπη θα εξετάσουν όλες τις παραμέτρους της συμφωνίας Olympic Air - Αegean για την εξασφάλιση των συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού, τόνισε η υπουργός Οικονομίας, Λούκα Κατσέλη.

Όπως δήλωσε η υπουργός: "Παρακολουθούμε με προσοχή τις ανακοινώσεις για τη συμφωνία συγχώνευσης μεταξύ της Aegean και της Olympic Air.

Είναι αυτονόητο, ότι τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού όσο και η Επιτροπή Ανταγωνισμού στη χώρα μας, σύμφωνα με τις νόμιμες διαδικασίες, θα εξετάσουν όλες τις παραμέτρους της συμφωνίας για την εξασφάλιση των συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού.

Αυτό που έχει σημασία για τους πολίτες και την εθνική οικονομία, είναι η διασφάλιση καθολικής και ομαλής εκτέλεσης του μεταφορικού έργου και υπηρεσιών, η διασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών για τους καταναλωτές και η προστασία των θέσεων εργασίας".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v