ΟΑ-Aegean: Θέμα χρόνου η ολοκλήρωση της συμφωνίας

Πολύ κοντά στη σύναψη της τελικής συμφωνίας που θα δημιουργήσει έναν μεγάλο ελληνικό αερομεταφορέα βρίσκονται η O.A. και η Aegean που φαίνεται να έχουν καταλήξει στα περισσότερα ζητήματα που αφορούν στο νέο σχήμα.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΑ-Aegean: Θέμα χρόνου η ολοκλήρωση της συμφωνίας
Πολύ κοντά στη σύναψη της τελικής συμφωνίας, που θα δημιουργήσει έναν μεγάλο ελληνικό αερομεταφορέα, βρίσκονται, σύμφωνα με πληροφορίες, η Olympic Air και η Aegean Airlines οι οποίες φαίνεται να έχουν καταλήξει στα περισσότερα ζητήματα που αφορούν στο νέο σχήμα και δεν αποκλείεται οι σχετικές ανακοινώσεις να γίνουν και εντός της εβδομάδας που ξεκινά σήμερα.

Οι δύο πλευρές μπορεί να τηρούν σιγήν ιχθύος σε ό,τι αφορά τις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις, ωστόσο φαίνεται ότι η συμφωνία θα ολοκληρωθεί με την απορρόφηση της Olympic Air από την Aegean, χωρίς όμως να είναι ακόμη ξεκάθαρο ποια θα είναι η μετοχική σύνθεση του νέου σχήματος.

Ο νέος φορέας για αρχή θα φέρει το όνομα Olympic - Aegean Air, χωρίς να αποκλείεται σταδιακά η διατήρηση μόνο του ονόματος Olympic, το οποίο είναι διεθνώς αναγνωρισμένο.

Η υπόθεση πολύ σύντομα αναμένεται ότι θα πάρει τον δρόμο της έγκρισης από την ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού αλλά και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Πρόκειται για ένα σημείο στο οποίο αποδίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα και από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που μπορεί μεν να τηρεί αποστάσεις από τη διαδικασία, ωστόσο έχει ξεκαθαρίσει με έμφαση πως το νέο σχήμα θα πρέπει να έχει την έγκριση των αρμόδιων αρχών για να αποφευχθούν φαινόμενα μονοπωλιακών καταστάσεων και "στραγγαλισμού" από τη νέα μεγάλη εταιρία.

Κανένα ζήτημα με τον ανταγωνισμό, λένε οι εταιρίες

Οι δύο μεγάλες αεροπορικές εταιρίες σημειώνουν με έμφαση ότι η σύμπραξή τους δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στην τήρηση των κανόνων ανταγωνισμού ούτε στην αγορά εξωτερικού ούτε και σε αυτήν του εσωτερικού.

Η αεροπορική κίνηση στην Ελλάδα αφορά κυρίως στο εξωτερικό καθώς ποσοστό μόλις 10% του συνόλου της αεροπορικής κίνησης αφορά στα δρομολόγια εσωτερικού, ενώ σχετικά με την επιβατική κίνηση οι επιβάτες εσωτερικού ανέρχονται στο 18% του συνόλου των αεροπορικών επιβατών και το υπόλοιπο 82% αφορά σε επιβάτες στις πτήσεις εξωτερικού.

Να σημειωθεί ότι τα 30 εκατομμύρια επιβάτες στις διεθνείς πτήσεις αποφέρουν στις αεροπορικές εταιρίες έσοδα 3,6 δισ. ευρώ, ενώ στην αγορά εσωτερικού τα 6,5 εκατομμύρια επιβάτες το 2009 υπολογίζεται ότι απέφεραν περίπου 350 - 380 εκατομμύρια ευρώ.

Η Olympic Air και η Aegean Airlines αθροιστικά ελέγχουν το 33% της συνολικής ελληνικής αεροπορικής αγοράς εσωτερικού και εξωτερικού σε επιβάτες και το 25% του τζίρου, ενώ και οι δύο μαζί έχουν συνολικά μερίδιο 22% της χωρητικότητας στις τακτικές πτήσεις εξωτερικού.

Η νέα εταιρία που θα προκύψει από τη σύμπραξη των δύο θα εκτελεί 41 διεθνή δρομολόγια προς την Ελλάδα (26 η Aegean και 15 η Olympic) και θα βρίσκεται στην τρίτη θέση κατακτώντας μετά την Air Berlin, που εκτελεί 102 δρομολόγια, και τον όμιλο Lufthansa, που μέσω των εταιριών Lufthansa, Swiss, Germanwings, Austrian και Brussels εκτελεί 44 δρομολόγια.

Οι δύο μεγαλύτερες ελληνικές εταιρίες ενώνοντας τις δυνάμεις τους θα αποκτήσουν έναν στόλο 63 αεροσκαφών, ενώ ο αριθμός αυτός αναμένεται να φτάσει στα 70 αεροσκάφη όταν ολοκληρωθούν τα επενδυτικά προγράμματα που και οι δύο εταιρίες έχουν σε εξέλιξη.

Ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά

Να σημειώσουμε, τέλος ότι προϋποθέσεις ανταγωνισμού στην ελληνική αεροπορική αγορά εξασφαλίζει η λειτουργία, πέραν της Aegean και της Olympic Air, αρκετών ακόμη αεροπορικών εταιριών. Οι Athens Airways, Hellas Jet, Hellenic Imperial, Sky Express και Astra Airlines έχουν δραστηριότητα στη χώρα μας.

Μάλιστα, η Athens Airways και η Sky Express εκτελούν και δρομολόγια άγονων γραμμών, ενώ αρκετές συμμετέχουν στον διαγωνισμό για την επιλογή αναδόχων για την εκτέλεση των 24 επιδοτούμενων δρομολογίων που διεξάγει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Συγκεκριμένα, στον διαγωνισμό συμμετέχουν οι Aegean Airlines, Astra Airlines, Athens Airways, Olympic Air και Sky Express, οι οποίες διεκδικούν μέρος της πίτας των 24 άγονων γραμμών για το διάστημα από την 1η Απριλίου 2010 έως τις 31 Μαρτίου 2012.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v