Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ερωτήσεις ΣΥΡΙΖΑ για Olympic-Aegean και ΜΕΤΚΑ

Ερώτηση προς την Κομισιόν για το ενδεχόμενο συγχώνευσης Olympic Air με την Aegean κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντής ενώ η Η. Διώτη κατέθεσε ερώτηση στον υπουργό Εργασίας για απολύσεις της Μέτκα.

Ερωτήσεις ΣΥΡΙΖΑ για Olympic-Aegean και ΜΕΤΚΑ
Ερώτηση προς την Κομισιόν για το ενδεχόμενο συγχώνευσης Olympic Air με την Aegean κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Χουντής ενώ η Η. Διώτη κατέθεσε ερώτηση στον υπουργό Εργασίας για απολύσεις της Μέτκα.

Πιο αναλυτικά, ερώτηση προς την Κομισιόν για την επικείμενη συγχώνευση Olympic Air Aegean κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν.Χουντής.

Στην ερώτησή του, ο Νίκος Χουντής σημειώνει ότι «Με ταυτόσημες ανακοινώσεις (11.2.2010) οι αεροπορικές εταιρείες OlympicAir και Aegean επιβεβαίωσαν τις συζητήσεις τους για «μελλοντική συνεργασία» ενώ δημοσιεύματα κάνουν λόγο για επικείμενη συγχώνευση.»

Σχολιάζοντας το γεγονός ότι δημιουργείται ιδιωτικό μονοπώλιο τονίζει ότι «για χρόνια όσοι επιθυμούσαν την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας Ολυμπιακής μεταξύ των οποίων και η Κομισιόν προέβαλαν το επιχείρημα της μείωσης των τιμών αν καταργούνταν το μονοπώλιο» και συνεχίζει, «το ενδεχόμενο συγχώνευσης, που θα οδηγήσει σε ιδιωτικό μονοπώλιο και απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις από οργανώσεις προστασίας καταναλωτών».

Καταλήγοντας ο Έλληνας ευρωβουλευτής ερωτά: «Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι δύο εταιρείες ελέγχουν το σύνολο σχεδόν της επιβατικής κίνησης εσωτερικού, ότι η Ελλάδα λόγω της γεωγραφίας της έχει τα περισσότερα αεροδρόμια σε σχέση με τα υπόλοιπα κράτη–μέλη κι ότι αναμένεται να προκύψουν αυξήσεις στους ναύλους εσωτερικού όπως επίσης και στο ύψος και τον αριθμό των επιδοτούμενων δρομολογίων, ερωτάται η Επιτροπή: Το γεγονός ότι οι δύο εταιρείες κατέχουν το 97% της επιβατικής κίνησης εσωτερικού αποτελεί λόγο άρνησης της συγχώνευσης εκ μέρους της ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού;

Σε περίπτωση, που γίνει αποδεκτή, έχει την δυνατότητα το ελληνικό δημόσιο, εφόσον το επιθυμεί, να αρνηθεί να δώσει το όνομα και το λογότυπο της Ολυμπιακής στην υπό συγχώνευση νέα εταιρεία; Μπορεί το ελληνικό δημόσιο να επιβάλλει ανώτατες τιμές στους ναύλους εσωτερικούς καθώς η νέα εταιρεία θα διαθέτει το 97% της επιβατικής κίνησης εσωτερικού;».

Η επερώτηση για Μέτκα

"Προς τον Υπουργό
-Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης

Θέμα: Απολύσεις στη ΜΕΤΚΑ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ στο Βόλο

Η ΜΕΤΚΑ-Μυτιληναίος, μια κερδοφόρα και συνεχώς αναπτυσσόμενη επιχείρηση, αφού συγκέντρωσε τεράστια κέρδη και υπεραξίες τα τελευταία χρόνια, ανακοινώνοντας μάλιστα πρόσφατα (27.01.2010) ανάληψη έργου 200 εκατ. ευρώ στην Τουρκία και υπογραφή συμβάσεων συνολικού ύψους $51,6 εκατ. (4/01/2010) για την κατασκευή αμυντικών συστημάτων, προχώρησε στις 12/02/2010 σε απροειδοποίητη και αναίτια απόλυση τριών, ιδιαίτερα δραστήριων συνδικαλιστικά, εργαζομένων της στο εργοστάσιο του Βόλου, με πρόσχημα τη μειωμένη παραγωγή.

Ανερυθρίαστα, μια μέρα πριν (17/02) την απεργιακή τους κινητοποίηση (18/02), η εταιρία εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία παραδέχεται τη σημαντική αύξηση των δραστηριοτήτων της αλλά «με στόχο την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των ιδιαίτερα αυξημένων και σοβαρών υποχρεώσεων», θεωρεί χρέος της την «απόλυση εργαζομένων όπου και όποτε τούτο κριθεί απαραίτητο».

Επειδή οι απολύσεις αυτές, ιδιαίτερα δραστήριων συνδικαλιστικά εργαζομένων, έχουν ως μόνο γνώμονα τον εκφοβισμό των υπολοίπων και την επίδειξη ισχύος, ενώ σύμφωνα με τις επίσημες δηλώσεις της εταιρείας, δεν έχουν σχέση με την οικονομική κρίση αλλά αποβλέπουν στην αύξηση της κερδοφορίας της.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Ο Κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ:

1. Τι σκοπεύει να πράξει ώστε να προασπίσει τα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα των εργαζομένων στη Μετκα και να ανακληθούν οριστικά οι αναιτιολόγητες αυτές απολύσεις;

2. Θα υπάρξει πολιτική που αντί να χάνονται θέσεις εργασίας, να διασφαλισθούν οι υπάρχουσες και να δημιουργηθούν νέες, ώστε να σταματήσει ο οικονομικός “στραγγαλισμός” του Βόλου, πριν γίνει νεκρή πόλη;

Η ερωτώσα βουλευτής

Ηρώ Διώτη"


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v