Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Προχωρά η απελευθέρωση του φυσικού αερίου

Ολοκληρώνεται το σύνολο σχεδόν της δευτερογενούς νομοθεσίας για την απελευθέρωση της αγοράς φ. α. καθώς η ΡΑΕ θα καταθέσει στο ΥΠΕΚΑ τις προτάσεις για κώδικα διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Προχωρά η απελευθέρωση του φυσικού αερίου
Ολοκληρώνεται το σύνολο σχεδόν της δευτερογενούς νομοθεσίας για την απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου.

Το αργότερο έως τα τέλη της εβδομάδος η ΡΑΕ θα έχει καταθέσει στο υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής τις προτάσεις της για τον κώδικα διαχείρισης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου καθώς και για την Πρότυπη Σύμβαση Χρήσης Εγκατάστασης ΥΦΑ.

Αυτό που θα παραμείνει σε εκκρεμότητα και κατά πάσα πιθανότητα θα είναι έργο του επόμενου προέδρου της ΡΑΕ είναι ο κώδικας προμήθειας.

Στη συνεδρίαση της ολομέλειας της Ρυθμιστικής Αρχής, που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Παρασκευή, όπως έχει ήδη μεταδώσει το euro2day, συζητήθηκαν και τα δύο κείμενα και απομένουν ορισμένες λεπτομέρειες να συμπεριληφθούν, ώστε να ολοκληρωθεί η γνωμοδότηση και να σταλεί στο ΥΠΕΚΑ. Ήδη, το υπουργείο έχει στα χέρια του τις προτάσεις της ΡΑΕ για τον Κανονισμό Αδειών Φυσικού Αερίου από τον περασμένο Οκτώβριο και τον κανονισμό μητρώου χρηστών ΕΣΦΑ από τον Δεκέμβριο.

Το άνοιγμα της αγοράς και σε τρίτους παίκτες, πλην της ΔΕΠΑ, μπορεί να υλοποιηθεί και χωρίς τον κώδικα προμήθειας, εκτιμά η ΡΑΕ. Εναπόκειται, ωστόσο, στο ΥΠΕΚΑ να δώσει το πράσινο φως για την έγκριση, αρχικά, αυτών των κειμένων ρυθμιστικού πλαισίου ή θα περιμένει να πάρει τη γνωμοδότηση της ΡΑΕ και για τον κώδικα προμήθειας.

Στην πρώτη περίπτωση θα μπορούν να εξυπηρετηθούν φορτία LNG και ιδιωτών στη Ρεβυθούσα, ενώ στη δεύτερη το άνοιγμα της αγοράς θα πάρει μικρή μετάθεση, έως ότου ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την ανάδειξη νέου προέδρου της ΡΑΕ, που βρίσκονται σε εξέλιξη.

Να υπενθυμίσουμε ότι στις 2 Φεβρουαρίου λήγει η προθεσμία για την υποβολή αιτήσεων ενδιαφερομένων στην προκήρυξη για την αντικατάσταση μέλους της ολομέλειας της ΡΑΕ, μετά την ολοκλήρωση της θητείας του σημερινού προέδρου κ. Σ. Σιμόπουλου, στις 4 Φεβρουαρίου.

Τι θα γίνει τελικά θα φανεί από το κατά πόσον θα εξυπηρετηθεί το φορτίο LNG που προτίθεται να φέρει εντός του Φεβρουαρίου η σύμπραξη του ομίλου Μυτιληναίου και της Motor Oil.

Υπάρχει, όμως, ανοιχτό ένα ακόμα ζήτημα που αναμένεται να διευθετηθεί: η τοποθέτηση νέων μελών στη διοίκηση του ΔΕΣΦΑ, μετά τις παραιτήσεις του διευθύνοντος συμβούλου κ. Π. Κανελλόπουλου και του αντιπροέδρου κ. Ν. Πευκιανάκη.

Ήδη, τέσσερα από τα επτά μέλη του Δ.Σ. του ΔΕΣΦΑ μπλοκάρισαν την προηγούμενη εβδομάδα την προσπάθεια του νυν προέδρου κ. Ν. Μαυρομμάτη να αναλάβει και τα καθήκοντα του διευθύνοντος συμβούλου, ενώ αμφισβήτησαν ευθέως τις ενέργειές του να δώσει στη δημοσιότητα ανακοίνωση με την οποία έβαλε κατά της ΡΑΕ και των αποφάσεών της να ανοίξει η αγορά φυσικού αερίου, ακυρώνοντας, επί της ουσίας, την απόφαση του Δ.Σ. του Διαχειριστή στις 3/12/2009, με την οποία προκρινόταν η διάθεση της Ρεβυθούσας και σε ιδιώτες.

Η σοβούσα κρίση στη διοίκηση του ΔΕΣΦΑ, με αφορμή το θέμα αυτό, κορυφώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και εκτιμάται ότι δεν μπορεί να συνεχίζεται πλέον η ακυβερνησία στον Διαχειριστή ούτε μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για την καθυστέρηση στο άνοιγμα της αγοράς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v