Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΜΟΗ-ΜΥΤΙΛ: Σκληρή κριτική στο ΔΕΣΦΑ

Η πρόσφατη πρώτη κοινή προσπάθεια των ομίλων Μυτιληναίου και MOTOR OIL για εισαγωγή φορτίου υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) δεν κατέστη δυνατή, σχολιάζουν οι δύο όμιλοι. Πού αποδίδουν τις αιτίες.

ΜΟΗ-ΜΥΤΙΛ: Σκληρή κριτική στο ΔΕΣΦΑ
Η πρόσφατη πρώτη κοινή προσπάθεια των ομίλων Μυτιληναίου και Motor Oil για εισαγωγή φορτίου υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) δεν κατέστη δυνατή, καθώς ο ΔΕΣΦΑ επικαλούμενος προσχηματικά αδυναμία ερμηνείας, σαφούς κατά τα άλλα, υπουργικής απόφασης, παρεμπόδισε την παραλαβή του φορτίου στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας, αναφέρεται σε κοινή ανακοίνωση των δύο ομίλων.

Όπως επισημαίνεται σχετικά, οι δυο όμιλοι ακολούθησαν εγκαίρως όλες τις νόμιμες διαδικασίες για να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη παραλαβή του φορτίου στις εγκαταστάσεις του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα και γενικά να εξασφαλίσουν τη χρήση του εθνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου. Συγκεκριμένα, ήδη από τον Οκτώβριο είχαν υποβληθεί οι απαραίτητες αιτήσεις προς τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και στο ΔΕΣΦΑ για εγγραφή στο μητρώο χρηστών του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου και για υπογραφή των σχετικών συμβάσεων.

Σε συνέχεια των αιτήσεων αυτών η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας με έγγραφό της ενημέρωσε ότι είναι δυνατή η υπογραφή σύμβασης μεταφοράς με τον ΔΕΣΦΑ και πως ο τελευταίος υποχρεούται να παρέχει πρόσβαση στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας σε όλους τους ενδιαφερομένους υπό τους ίδιους όρους. Επιπλέον, ο ΔΕΣΦΑ αποφάσισε την αποδέσμευση του αγωγού, την οποία ενέκρινε με απόφασή της και η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Παρά την πρόθεση όμως των αρμόδιων αρχών να επιλύσουν άμεσα και ουσιαστικά και σύμφωνα με την εθνική και κοινοτική νομοθεσία ζητήματα που οδηγούν στην απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου, κύκλοι του ΔΕΣΦΑ που αντιδρούν στην προοπτική αυτή έδειξαν αδικαιολόγητη αδράνεια στην ολοκλήρωση μιας τυπικής διαδικασίας, όπως η σύναψη της απαιτούμενης σύμβασης μεταφοράς, η οποία σημειωτέον δεν χρήζει προετοιμασίας ή διαπραγματεύσεων, καθώς το περιεχόμενο και οι όροι της (συμπεριλαμβανομένου του τιμολογίου) είναι συγκεκριμένοι και καθορίζονται με υπουργικές αποφάσεις.

Ωστόσο, το πρώτο σημαντικό βήμα επιτεύχθηκε, αφού ελήφθησαν οι απαραίτητες αποφάσεις σε θεσμικό επίπεδο, ώστε να απομένουν πλέον μόνο τυπικές διαδικασίες για την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς και την απρόσκοπτη εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Η πρωτοποριακή ενέργεια εισαγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου αποτέλεσε αφορμή να γίνουν ενέργειες που εκκρεμούσαν από το 2005. Με δεδομένη τη σοβαρότητα του εγχειρήματος, του οποίου η επιτυχής ολοκλήρωση θα φέρει μόνο οφέλη για την ελληνική οικονομία, για τα συμφέροντα των καταναλωτών, που ευνοούνται από οικονομικότερες παραγωγικές διαδικασίες, αλλά και για τον ίδιο το ΔΕΣΦΑ, του οποίου τα συμφέροντα εξυπηρετούνται από τη διεύρυνση της βάσης προμηθευτών και την αποδοτικότερη χρήση των δημόσιων εγκαταστάσεων, αναμένουμε πως μέσα στα επόμενα 24ωρα θα έχουν ολοκληρωθεί οι όποιες τυπικές διαδικασίες, για να ανοίξει άμεσα ο δρόμος για την απελευθέρωση της αγοράς και την ελεύθερη εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου από ιδιώτες στη χώρα μας, πάντα σε συμμόρφωση με τα προβλεπόμενα από την κοινοτική νομοθεσία.

Οι όμιλοι Μυτιληναίου και Motor Oil θα κινηθούν όπως πάντα με βάση τη νομιμότητα για την προστασία των εργαζομένων, των μετόχων και του ευρύτατου καταναλωτικού κοινού, το οποίο θα ήταν και θα είναι ο κύριος ωφελημένος από την απελευθέρωση των αγορών, την ενίσχυση του ανταγωνισμού και από τη συνεπακόλουθη μείωση των τιμών ηλεκτρικού ρεύματος και βιομηχανικών αγαθών. 

Ο κ. Δημήτρης Παπαδόπουλος, υψηλόβαθμο στέλεχος του ομίλου Μυτιληναίουδήλωσε σχετικά στο πρακτορείο Reuters:  "Η απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου είναι η μόνη λύση για να τεθεί ένα τέλος στο υπάρχον εδραιωμένο καθεστώς, το οποίο επιβαρύνει καθημερινά καταναλωτές και βιομηχανίες, εν μέσω μάλιστα οικονομικής κρίσης.

Μέχρι τώρα η αγορά φυσικού αερίου και μέσω των αγωγών αλλά και σε υγρή μορφή ελέγχεται καθ’ ολοκλήρου από το κρατικό μονοπώλιο, την ΔΕΠΑ. Η δική μας εισαγωγή, η οποία παρανόμως εμποδίστηκε από στελέχη της ΔΕΣΦΑ, θα ήταν η αρχή για την έναρξη του ανταγωνισμού στο φυσικό αέριο και στην Ελλάδα, προς όφελος όλων των καταναλωτών, νοικοκυριών και παραγωγικών μονάδων.

Σε μία Ελλάδα που χαρακτηρίζεται από την έλλειψη ανταγωνιστικότητας σε όλα τα επίπεδα, η παράνομη αποτροπή εισαγωγής φθηνότερων ενεργειακών πρώτων υλών είναι αδιανόητη.
Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας στο πλαίσιο των νόμων και των κανονισμών".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v