ΒΕΘ: Επιστολή στον πρωθυπουργό

Την ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών για τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ, τη χωροθέτηση της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας (ΑΖΚ) και την επέκταση της 6ης προβλήτας, ζητά με επιστολή του το ΒΕΘ.

ΒΕΘ: Επιστολή στον πρωθυπουργό
 Την ανάγκη επίσπευσης των διαδικασιών για τη μετεγκατάσταση της ΔΕΘ, τη χωροθέτηση της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας (ΑΖΚ) και την επέκταση της 6ης προβλήτας, ζητά με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό, Γ. Παπανδρέου, το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ).

Όπως σημειώνει το ΒΕΘ, με την εν λόγω απόφαση εξασφαλίζεται ισόρροπη ανάπτυξη στη Θεσσαλονίκη και αποδεσμεύονται για άλλες χρήσεις τα περίπου 200 στρμ., που σήμερα καταλαμβάνει η ΔΕΘ ενώ στο χώρο που σήμερα αναπτύσσεται θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα μητροπολιτικό πάρκο.

Το ΒΕΘ υπογραμμίζει ότι στο πλαίσιο της διεκδίκησης της ΕXPO 2008 o φάκελος υποψηφιότητας που κατατέθηκε πρότεινε τη δημιουργία ενός νέου εκθεσιακού κέντρου στην περιοχή του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται ότι στο διοικητικό συμβούλιο της 29ης Οκτωβρίου του 2008, το ΒΕΘ προέκρινε ως επικρατέστερη επιλογή τη δυτική πλευρά της Θεσσαλονίκης.

Αναφερόμενο το Επιμελητήριο στην ΑΖΚ τονίζει ότι «με την υλοποίηση της, η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να αποκτήσει νέα εφόδια για να διεκδικήσει με αξιώσεις μεγαλύτερη ανάπτυξη και αναγνωρισιμότητα. Αν και το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας έχει κάνει τις προβλεπόμενες ενέργειες σχετικά με τη χωροθέτηση της Ζώνης, τα κίνητρα, τα κριτήρια ένταξης των επιχειρήσεων και την εξασφάλιση διαχειριστικής της επάρκειας, εντούτοις επί του παρόντος εκκρεμούν διάφορες κινήσεις που θα πρέπει να γίνουν από την πλευρά της Πολιτείας. Ενδεικτική, των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που θα μπορούσε να προσφέρει στην περιοχή η δημιουργία της Ζώνης Καινοτομίας, είναι η επίσκεψη εκπροσώπων της Boeing».

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης το ΒΕΘ ζητά την άμεση επέκταση της 6ης προβλήτας σημειώνοντας ότι «προκειμένου να ενισχυθεί ο στρατηγικός ρόλος του ΟΛΘ θα πρέπει να αναβαθμιστεί το σύνολο των υποδομών του, να εφαρμοστεί ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική και αποδοτικότερη εκμετάλλευση των χώρων της ζώνης του. Το λιμάνι πρέπει να ενταχθεί στην ευρύτερη εφοδιαστική αλυσίδα. Η ένταξη θα επιτευχθεί μέσω της δημιουργίας οδικών - σιδηροδρομικών συνδέσεων στην ενδοχώρα του λιμανιού».

Τέλος, το ΒΕΘ ζητά την άμεση ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ 2007 – 2013 σημειώνοντας ότι «τα κεφάλαια του ΕΣΠΑ μπορούν να συνεισφέρουν σημαντικά σε ότι αφορά τα προγράμματα ενίσχυσης της έρευνας και της καινοτομίας καθώς και των δράσεων για τον εκσυγχρονισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη Βόρεια Ελλάδα».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v