ΥΠΑ: Ολοκληρώνεται η διαβούλευση για handling

Ολοκληρώνεται η ηλεκτρονική δημόσια διαβούλευση ενόψει του διαγωνισμού για την απελευθέρωση της επίγειας εξυπηρέτησης στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια. Οι προτάσεις των εταιριών.

ΥΠΑ: Ολοκληρώνεται η διαβούλευση για handling
Ολοκληρώνεται η ηλεκτρονική δημόσια διαβούλευση ενόψει του διαγωνισμού για την απελευθέρωση της επίγειας εξυπηρέτησης στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια.

Η τοποθέτηση της πλειοψηφίας των εταιρειών και φορέων που υπέβαλαν τα σχόλιά τους στην διαβούλευση τάσσεται υπέρ της μεγαλύτερης απελευθέρωσης των αερολιμένων και την δραστηριοποίηση πέραν της μιας εταιρείας στα 31 αεροδρόμια, όπου η ΥΠΑ προτείνει έναν handler. Απ' την άλλη πλευρά, ωστόσο, η πρόταση της Olympic Handling φέρει ένα σημαντικό επιχείρημα το οποίο, άλλωστε, έχει τεθεί από τον πρόεδρο της MIG κατ' επανάληψη, ενώ αποτελεί και την εισαγωγή της πρότασης που υπέβαλε η εταιρεία.

Η συγκεκριμένη εταιρεία κρίνει ότι η κατανομή των αεροδρομίων σε ομάδες και η αντίστοιχη προκήρυξη πέντε αυτοτελών διαγωνιστικών διαδικασιών έρχεται σε αντίφαση με την υποχρέωση της Olympic Handling να «κατέβει» σε όλους τους διαγωνισμούς καθώς όπως επισημαίνεται «ενδέχεται να οδηγήσει στην κατακύρωση στην εταιρεία ζημιογόνων και μόνο δραστηριοτήτων».

Η πρόταση της Olympic Handling είναι ουσιαστικά, είτε να άρει το Δημόσιο τις συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας είτε να προχωρήσει σε ένα διαγωνισμό και για τα 34 αεροδρόμια. Επιπλέον, ως απόρροια αυτής της υποχρέωσης η εταιρεία ζητά η ανάθεση να περιοριστεί στα τρία χρόνια, όσο διαρκεί και η συμβατική υποχρέωση της Olympic Handling.

Στα σημαντικά της πρότασης της Olympic εντάσσεται η πρόβλεψη για υποχρέωση όλων των αερομεταφορέων να υποστηρίζονται από τις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης που θα προκύψουν σε κάθε αερολιμένα και να τους απαγορευτεί η αυτοεξυπηρέτηση. Σημειώνεται ότι, η παρατήρηση αυτή «φωτογραφίζει» βασικούς ανταγωνιστές.

Αντιρρήσεις εκφράζει για τον τρόπο που κατηγοριοποιούνται τα αεροσκάφη, ενώ ζητά να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στην τιμολογιακή πολιτική που θα προσφέρει κάθε διαγωνιζόμενος και το ποσοστό να αντιστοιχεί από 30% στο 40% της συνολικής βαθμολογίας.

Απ' την άλλη πλευρά, τόσο η Aegean Airlines όσο και η Goldair Handling ζητούν την δραστηριοποίηση δυο εταιρειών σε τουλάχιστον 13 αερολιμένες, ενώ η Swissport ζητά τον διαχωρισμό των περιφερειακών αεροδρομίων σε τρεις κατηγορίες με συμμετοχή τριών handlers σε Κω, Χανιά, Ζάκυνθο, όπου η ΥΠΑ προτείνει δυο εταιρείες και άλλες δυο υποκατηγορίες (με δυο και μια εταιρεία αντίστοιχα) ανάλογα με την επιβατική κίνηση.

Συνολικά 60 εταιρείες και φορείς εξέφρασαν τις θέσεις τους μέσα από την ηλεκτρονική διαβούλευση, ενώ από αυτές, οι 22 είναι αεροπορικές εταιρείες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v