Στη ΡΑΕ η "διαμάχη" για το LNG των MYΤΙΛ-MOH

Άμεση ήταν η αντίδραση του ΥΠΕΚΑ στις δυσχέρειες που δημιουργούνται στο εσωτερικό της ΔΕΣΦΑ για τη μη πρόσβαση στην αγορά φυσικού αερίου και τρίτων χρηστών πλην της ΔΕΠΑ.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
Στη ΡΑΕ η διαμάχη για το LNG των MYΤΙΛ-MOH
Άμεση ήταν η αντίδραση του ΥΠΕΚΑ στις δυσχέρειες που δημιουργούνται στο εσωτερικό της ΔΕΣΦΑ για τη μη πρόσβαση στην αγορά φυσικού αερίου και τρίτων χρηστών πλην της ΔΕΠΑ.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου, αρμόδιος για ζητήματα ενέργειας, συγκάλεσε σύσκεψη με τη συμμετοχή εκπροσώπων της ΔΕΠΑ και της ΔΕΣΦΑ, όπου ενημερώθηκε για όλη την υπόθεση.

Το αποτέλεσμα ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΣΦΑ κ. Κανελλόπουλος να στείλει αμέσως στη ΡΑΕ αιτιολογημένη γνώμη για αποδέσμευση χωρητικότητας στη Ρεβυθούσα, προκειμένου να υποδεχθεί αύριο την ποσότητα των 65.000 κ.μ. LNG που φέρνουν ο όμιλος Μυτιληναίου και η Motor Oil.

Αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, συνεδριάζει η ΡΑΕ για να γνωμοδοτήσει επί της πρότασης της ΔΕΣΦΑ. Ίδιες πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι προσπάθεια να μπλοκάρει την εξυπηρέτηση τρίτων παικτών στην εμπορία φυσικού αερίου έκανε και η ΔΕΠΑ, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Να υπενθυμίσουμε ότι η κοινοπραξία της Μυτιληναίος και της Motor Oil προμηθεύτηκε το φορτίο LNG από την ιταλική ΕΝΙ και προορίζεται για τις ανάγκες του διυλιστηρίου της ΜΟΗ στους Αγίους Θεοδώρους, καθώς και τη μονάδα συμπαραγωγής της Endesa Hellas στις εγκαταστάσεις της Αλουμίνιον της Ελλάδος.

Νωρίτερα το euro2day μετέδωσε:

"Σκληρή παρέμβαση της ΡΑΕ προς τον ΔΕΣΦΑ για τη λειτουργία της απελευθερωμένης αγοράς φυσικού αερίου αναδεικνύει την ύπαρξη ενός 'βαθέος συνδικαλιστικού κράτους', που αγωνίζεται να μην απολεσθεί το κρατικό μονοπώλιο στην εμπορία φυσικού αερίου.

Η σύμπραξη του ομίλου Μυτιληναίου με τη Motor Oil, που σπάει το μονοπώλιο της ΔΕΠΑ στην εμπορία φυσικού αερίου, φαίνεται ότι κινητοποίησε τα αντανακλαστικά 'κρατιστών' και σε μια ιδιότυπη συμμαχία συνδικαλιστές και διευθυντικά στελέχη, που φαίνεται ότι οραματίζονται την ενιαία ΔΕΠΑ, στέκονται ως ανάχωμα στη ΡΑΕ, για το άνοιγμα της αγοράς σε νέους χρήστες-παίκτες.

Στις 26 Νοεμβρίου η ΡΑΕ αποστέλλει στον ΔΕΣΦΑ σύσταση, την οποία υπογράφει ο πρόεδρος κ. Σ. Σιμόπουλος, με την οποία υποχρεώνει την Επιχείρηση:

1. Να εφαρμόσει την κοινοτική νομοθεσία για τη διευκόλυνση περισσότερων χρηστών στο σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου.

2. Να παρέχει σε όλους τους χρήστες πρόσβαση στην εγκατάσταση της Ρεβυθούσας επί ίσοις όροις.

3. Να διαθέτει με τον πλέον οικονομικό και διαφανή τρόπο σε όλους τους χρήστες την τεχνική δυναμικότητα του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου, ώστε να διευκολύνεται η λειτουργία της αγοράς και να προάγεται ο ανταγωνισμός σε αυτήν.

Τέσσερις ημέρες μετά, το Πανελλήνιο Σωματείο Εργαζομένων στον ΔΕΣΦΑ με μια οργίλη ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα χθες βάλλει κατά της ΡΑΕ γιατί 'αβαντάρει συγκεκριμένα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα', καταγγέλλει τη διοίκηση και προσωπικά τον διευθύνοντα σύμβουλο γιατί αρνείται να 'κλείσει την πόρτα'» στην κοινοπραξία Μυτιληναίου - Motor Oil, που θα φέρουν άμεσα το πρώτο φορτίο LNG, απειλεί με προσφυγή στη Δικαιοσύνη, προειδοποιεί για σκληρές κινητοποιήσεις και καλεί την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ να παρέμβει για μη 'διαταραχθούν' τα κεκτημένα του.

Αντίθετη άποψη, όμως, φαίνεται να έχουν τόσο η ΡΑΕ, ως εκ του ρόλου της, που τάσσεται υπέρ της λειτουργίας της αγοράς με ανταγωνιστικούς όρους, με βάση κανόνες και αρχές που έχουν τεθεί ήδη, όσο και το ΥΠΕΚΑ, το οποίο δεν φαίνεται διατεθειμένο να επιτρέψει η χώρα μας να βρεθεί υπόλογη στην Ε.Ε. για μια υποχρέωση στο πλαίσιο της κοινής ευρωπαϊκής πολιτικής".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v