Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τι σχεδιάζουν έξι εισηγμένες του εμπορίου

Στη μάχη ρίχνονται τόσο οι αμιγώς ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεις λιανεμπορίου όσο και οι πολυεθνικοί όμιλοι, πιέζοντας είτε με πόλεμο τιμών είτε με νέα σημεία πώλησης. Τα σχέδια έξι εισηγμένων.

Τι σχεδιάζουν έξι εισηγμένες του εμπορίου
Στη μάχη ρίχνονται τόσο οι αμιγώς ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεις όσο και οι πολυεθνικοί όμιλοι, πιέζοντας είτε με πόλεμο τιμών είτε με νέα σημεία πώλησης.

Nέες επενδύσεις με στόχους την απάντηση στον ανταγωνισμό και την απόκτηση μεριδίων ενεργοποιούν οι παράγοντες του λιανεμπορίου, ύστερα από μια περίοδο επενδυτικής στασιμότητας που υπαγόρευσε η γενικευμένη κρίση.

Παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση δεν δείχνει να ανακάμπτει, τα μηνύματα παραμένουν αντιφατικά και οι προσδοκίες των εμπόρων συρρικνώνονται για τις επιδόσεις του δ΄ τριμήνου της χρονιάς. Αρκετοί όμιλοι, πάντως, αποφασίζουν να λειτουργήσουν επεκτατικά, βλέποντας ευκαιρίες μελλοντικής απόδοσης.

Στη συγκυρία, τόσο οι αμιγώς ελληνικών συμφερόντων επιχειρήσεις όσο και οι πολυεθνικοί όμιλοι παλεύουν για να καρπωθούν μερίδια αγοράς, πιέζοντας είτε με πόλεμο τιμών είτε με νέα σημεία πώλησης. 

* Σε αυτήν τη λογική φαίνεται ότι ωρίμασε και η απόφαση της Elmec Sport να αξιοποιήσει εμπορικά το ακίνητο του ΜΙΝΙΟΝ το οποίο κατέχει από το 2000 μέσω της θυγατρικής της Ηπειρωτική ΑΕΚΕ. Το πολυκατάστημα εμβαδού 15.000 τ.μ. είναι από τα λίγα ακίνητα που έχουν σχεδιαστεί για να φιλοξενήσουν πολυκατάστημα, γεγονός που ευνοεί τα σχέδια της Elmec Sport.

Έχοντας ήδη δαπανήσει περισσότερα από 60 εκατ. ευρώ για την απόκτησή του και των συμπληρωματικών επιφανειών και τη μερική αναπαλαίωσή του, προτίθεται να ξοδέψει ακόμη 17 εκατ. ευρώ ώστε το νέο πολυκατάστημα να λειτουργήσει το γ΄ τρίμηνο του 2011.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Elmec Sport, ο νέος χώρος θα έχει διείσδυση στην αγορά του αθηναϊκού κέντρου και υπολογίζει ότι θα αποφέρει 18 εκατ. ευρώ πωλήσεις τους τρεις τελευταίους μήνες του 2011, 40 εκατ. ευρώ το 2012, 48 εκατ. ευρώ το 2013 και 52,8 εκατ. ευρώ το 2014. 

* Την απόφαση να διεισδύσει στην αγορά των ΗΠΑ το 2010 έχει πάρει και η Folli Follie, που εξετάζει το συγκεκριμένο σενάριο ήδη από το 2007. Αν και ακόμα δεν έχουν καθοριστεί οι όροι διείσδυσης η εταιρεία ποντάρει στο μοντέλο που είχε ακολουθήσει και για την πρώτη της μεγάλη διεθνή αγορά, την Ιαπωνία, αποφασίζοντας να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που δημιουργεί η κρίση, όπως τις χαμηλότερες τιμές ενοικίων και τις μειωμένες απαιτήσεις σε ό,τι αφορά τις υπηρεσίες. 

* Επενδύσεις ύψους 50 - 55 εκατ. ευρώ προγραμματίζει για την προσεχή διετία και ο όμιλος Jumbo, ο οποίος εκτιμά ότι έως τα μέσα του 2011 θα έχει δημιουργήσει έξι νέα υπερκαταστήματα στην Ελλάδα, στην Κύπρο και στη Βουλγαρία.

Ταυτόχρονα, τον Δεκέμβριο θα ολοκληρώσει νέα αποθήκη 40.000 τ.μ. περίπου στα Οινόφυτα, η οποία ξεκίνησε μόλις τον Οκτώβριο του 2008 και θα ενισχύσει το αναπτυσσόμενο δίκτυό του. Η Jumbo, που σχεδιάζει να δημιουργεί τρία νέα καταστήματα ανά έτος, έχει επενδυτικό ορίζοντα επταετίας, αφού υπολογίζει ότι η Ελλάδα αντέχει 10 ακόμη σημεία πώλησης, ενώ ο στόχος για τη Βουλγαρία είναι τα 8 - 12 καταστήματα.

Επιδίωξη της εταιρείας σε περίοδο ύφεσης είναι να συγκεντρώσει ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς από το 38% που διαθέτει σήμερα στην Ελλάδα, αλλά και να... παίξει δίχως ανταγωνισμό στη Βουλγαρία και αργότερα στη Ρουμανία. 

* Επεκτάσεις που ξεπερνούν τον αρχικό στόχο για 10 νέα σημεία εντός του 2009 προγραμματίζει και η Sprider, η οποία μετά το άνοιγμα 7 σημείων σχεδιάζει τα εγκαίνια 5 ακόμη καταστημάτων έως το τέλος του χρόνου. 

* Επενδύσεις που αγγίζουν τα 35 εκατ. ευρώ ολοκληρώνει το 2009 και ο όμιλος Fourlis ο οποίος πρόσφατα εγκαινίασε το νέο ΙΚΕΑ στη Λάρισα. Για το 2010 συνεχίζει να επενδύει στη δημιουργία νέων ΙΚΕΑ στα Ιωάννινα και στη Βουλγαρία αλλά και στην ανάπτυξη της Intersport στις χώρες Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία. 

* Με επένδυση 2 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία υποκαταστήματος στη Βάρνα της Βουλγαρίας κλείνει το 2009 και η αλυσίδα Public, η οποία σκοπεύει μέχρι το τέλος του 2012 να δημιουργήσει ακόμη 13 σημεία, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό του δικτύου της σε 20 καταστήματα στην Ελλάδα, στην Κύπρο και στη Βουλγαρία.

** Αναδημοσίευση από το 608 φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, 13-17 Νοεμβρίου 2009.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v