Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Διαβούλευση για περιφερειακά αεροδρόμια

Χωρίς τη συμμετοχή εκπροσώπου της Olympic Handling πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ η διαβούλευση εν όψει της επαναπροκήρυξης του διαγωνισμού για τα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Διαβούλευση για περιφερειακά αεροδρόμια
Χωρίς τη συμμετοχή εκπροσώπου της Olympic Handling πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ η διαβούλευση εν όψει της επαναπροκήρυξης του διαγωνισμού για τα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε υπό την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, παρουσία του διοικητή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, κ. Οδυσσέα Βλάμη, και των επικεφαλής των εταιριών Goldair Handling και Swissport.

Η Olympic Handling ενημέρωσε με επιστολή της τον διοικητή της ΥΠΑ ότι δεν προτίθεται να δώσει το "παρών" στη συγκεκριμένη διαβούλευση, χωρίς ωστόσο αυτό να επηρεάζει τη συμμετοχή της στον επικείμενο διαγωνισμό, όπου σύμφωνα με πληροφορίες θα καταθέσει το ενδιαφέρον της μέσω υποβολής προσφοράς.

Η απόφαση της εταιρίας να μην εκπροσωπηθεί σε κανένα επίπεδο στη διαβούλευση για την επίγεια εξυπηρέτηση των αεροδρομίων έρχεται σε αντίθεση με την υψηλή εκπροσώπηση των υπόλοιπων εταιριών. Αρκεί να αναφερθεί ότι από την πλευρά της Goldair παρών ήταν ο πρόεδρος, κ. Στέλιος Γκολέμης, ο οποίος συνοδευόταν από τον αντιπρόεδρο της Aegean Airlines, κ. Ευτύχιο Βασιλάκη.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το μονοπώλιο της Ολυμπιακής για την επίγεια εξυπηρέτηση στα περιφερειακά αεροδρόμια έληξε και ο εν λόγω διαγωνισμός -ο οποίος είχε προκηρυχθεί και είχε ακυρωθεί πριν από τις εκλογές- θεωρείται εξαιρετικά σημαντικός από τις εταιρίες του κλάδου. Στις προθέσεις του υπουργείου Υποδομών είναι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός να προκηρυχθεί έως τα τέλη Οκτωβρίου.

Μάλιστα, η διαδικασία αναμένεται να προσελκύσει το έντονο ενδιαφέρον των εταιριών του κλάδου, καθώς ο ετήσιος τζίρος μόνο από την επιβατική κίνηση στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια αγγίζει τα 150 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με όσα επιτάσσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, στα αεροδρόμια όπου η επιβατική κίνηση ξεπερνάει τα 2 εκατ. επιβάτες και τα εμπορεύματα τους 50.000 τόνους το κράτος-μέλος επιβάλλεται να προχωρήσει στην επιλογή παραπάνω του ενός handler. Σε όσα αεροδρόμια η κίνηση είναι κάτω από αυτό το όριο το κράτος-μέλος μπορεί να πράξει αυτοβούλως.

Στον τελευταίο διαγωνισμό προβλεπόταν η ανάληψη του συνολικού έργου στα 31 αεροδρόμια από έναν ανάδοχο και ξεχωριστοί (τρεις) διαγωνισμοί για τα Χανιά, την Κω και τη Ζάκυνθο, όπου προβλέπονται δύο ανάδοχοι για το καθένα.

Πάντως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε πρόσφατες τοποθετήσεις της η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών είχε τονίσει ότι δεν υπάρχει ενδεχόμενο ομαδοποίησης των αεροδρομίων στον διαγωνισμό που επίκειται.

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα σε καθεστώς πλήρους απελευθέρωσης λειτουργούν τα πέντε μεγάλα διεθνή αεροδρόμια της χώρας στις πόλεις Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Ρόδο και Κέρκυρα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v