ΣΒΑΠ: Ζημές άνω των 5 εκατ. λόγω των απεργιών

Ξεπέρασαν τα 5 εκατ. ευρώ οι ζημιές των βιομηχανιών Αττικής λόγω των απεργιών στον ΟΛΠ τονίζετε σε υπόμνημα του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς προς την Λ.Κατσέλη, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

ΣΒΑΠ: Ζημές άνω των 5 εκατ. λόγω των απεργιών
Ξεπέρασαν τα 5 εκατ. ευρώ οι ζημιές των βιομηχανιών Αττικής χωρίς να υπολογιστούν ακόμη επιβαρύνσεις από την μεταφορά προϊόντων σε άλλα λιμάνια της χώρας τονίζεται σε υπόμνημα του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς προς την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κυρία Λούκα Κατσέλη που υπογράφεται από τον πρόεδρο του Συνδέσμου κ. Δ. Μαθιό, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Το πλήρες κείμενο του υπομνήματος έχει ως εξής:

"Κυρία Υπουργέ,

Εκτιμώντας ότι η απολύτως εύστοχη χθεσινή παρέμβαση για την αποκατάσταση της λειτουργίας του Λιμένος Πειραιώς θα φέρει επιθυμητά αποτελέσματα. Θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι η αγωνία των επιχειρήσεων της Αττικής παραμένει δυστυχώς αμείωτη. Και αυτό επειδή μέχρι στιγμής:

α) Έχουν συσσωρευτεί ζημιές από καθυστερήσεις στην παράδοση ή την εξαγωγή προϊόντων που ξεπερνούν το ύψος των 5 εκατ. ευρώ.

β) Δεν έχουν υπολογιστεί ακόμη η ζημίες σε πιθανές αλλοιώσεις εμπορευμάτων καθώς και από τα πρόστιμα που υποχρεούνται να πληρώσουν λόγω καθυστερήσεων των παραδόσεων.

γ) Είναι έντονοι οι φόβοι για το μέλλον εάν πράγματι ανατραπούν τα σημερινά δεδομένα των Συμφωνιών του Ο.Λ.Π. και δεν υπάρξει απόλυτη συμφωνία σε όποια νέα δεδομένα προκύψουν.

Για να έχετε μια καλύτερη γνώση για ότι συμβαίνει σας γνωστοποιούμε τις παρακάτω περιπτώσεις μελών μας:

- ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΡΩΤΗ: SCHWABE HELLAS Ε.Π.Ε Βιομηχανία Ηλεκτροτεχνικών Προϊόντων: «Πληττόμαστε φοβερά από την αδυναμία παραλαβής εμπορευμάτων παραγγελμένων εδώ και πολλούς μήνες τα οποία αναμένουμε τόσο καιρό να αφιχθούν με πλοίο στον Πειραιά και έπειτα να έρθουν στην έδρα μας στο Κορωπί.

Συγκεκριμένα σας αναφέρουμε ότι έχουν μπλοκαριστεί εξ’ αιτίας της απεργίας αυτής επιβεβαιωμένες πωλήσεις ύψους 72.000 ευρώ που θα εκτελούνταν εντός Ελλάδος. Δυστυχώς όσον αφορά τις πωλήσεις μας στο εξωτερικό τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα μιας και καθυστερούμε πωλήσεις ύψους 164.978 ευρώ με σοβαρότατες πιθανότητες οι πελάτες μας να ακυρώσουν τις παραγγελίες τους οριστικά. Μάλιστα λήγει αυτές τις μέρες πίστωση ύψους 55.022 ευρώ που ανοίχτηκε από Λιβανέζο πελάτη μας ο οποίος εντός της παραγγελίας του είχε παραλάβει λόγω της απεργίας. Έπονται λήξεις και άλλων πιστώσεων τις προσεχείς εβδομάδες.

Η Εταιρεία μας καθίστανται απέναντι στην Ελληνική και διεθνή πελατεία της ασυνεπής και αφερέγγυα. Είναι φοβερό πλήγμα για εμάς, ειδικά σε μία τέτοια κρίσιμη που παλεύουμε να επιβιώσουμε, να διακυβεύονται πωλήσεις ύψους 292.000 ευρώ.».

- ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗ: ΚΑΡΣΟΝ Α.Ε. Ανώνυμος Βιομηχανική& Εμπορική Εταιρεία Ηλεκτρικών Ειδών: «Θέλω να σας γνωρίσω και την αγωνία μας για την κατάσταση που επικρατεί στον Ο.Λ.Π. με τις απεργίες των υπαλλήλων του, οι οποίες δημιουργούν τεράστια προβλήματα σε όλους τους κλάδους της βιομηχανίας και του εμπορίου.

Όπως έγινε και στο πρόσφατο παρελθόν, με την μη έγκαιρη παραλαβή των α’ υλών , των εμπορευμάτων κλπ. καθώς και την αύξηση του κόστους όλων των πιο πάνω ( με την αλλαγή λιμανιού για την παραλαβή τους). Δεν είναι δυνατόν να είμαστε, εν έτη 2009, εγκλωβισμένοι σε τέτοιου είδους πρακτικές για την ικανοποίηση ολίγων και την ταλαιπωρία όλων των υπολοίπων.

Παρακαλούμε για την άμεση και θετική σας παρέμβαση, σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, για την ΑΜΕΣΗ επίλυση του προβλήματος (εμείς αναμένουμε δύο (2) κονταίηνερς εντός των 25 επομένων ημερών και αγωνιούμε λόγω της πρόσφατης εμπειρίας μας, όρα ΑΣΤΑΚΟΣ & ΕΞΟΔΑ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ).».

- ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΡΙΤΗ: Κ. ΒΕΛΛΗ Α.Ε.: «Η εταιρία μας, Κ ΒΕΛΛΗ ΑΕ, ως μέλος του Σ.Β.Α.Π, ζητά από τον Σύνδεσμο μας την άμεση βοήθεια και ενέργεια με επείγουσες παρεμβάσεις και παραστάσεις στις αρμόδιες Αρχές για την άμεση επίλυση της συνεχιζόμενης απεργίας στο λιμάνι του Πειραιά. Η εταιρεία μας -που παράγει και εμπορεύεται- περιμένει 8 containers με Α ύλες προς επεξεργασία και εμπορεύματα προς πώληση με άφιξη από αρχές Οκτωβρίου ως μέσα Οκτωβρίου. Οι μεν Α ύλες είναι απαραίτητες για απρόσκωπη λειτουργία της παραγωγής αλλιώς σταματάνε τα μηχανήματα που είναι συνεχούς λειτουργίας, τα δε εμπορεύματα είναι προς άμεση πώληση γιατί είναι εποχιακά είδη που απευθύνονται στον αγροτικό τομέα και ειδικότερα στην ελαιοσυλλογή που λαμβάνει χώρα αυτή τη περίοδο και μέχρι αρχές Ιανουαρίου.

Τα μεν containers που βρίσκονται στο λιμάνι είναι μπλοκαρισμένα, τα δε πλοία που μεταφέρουν αυτά που έρχονται αλλάζουν πορεία και εκφορτώνουν τα containers στην Αίγυπτο ή Ιταλία ή Μάλτα.

Ήδη πέρυσι με τις μεγάλες απεργίες η εταιρεία μας είχε υποστεί μεγάλη ζημία. Φέτος δε που υπάρχει η γενική κρίση στην αγορά, τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα με κίνδυνο αν δε λυθεί σύντομα η απεργία , η εταιρεία μας να αναγκαστεί να κλείσει παραγωγικές δραστηριότητες της και αν απολύσει τα 40 άτομα εργατικού προσωπικού. Επιπλέον αν δεν πουληθούν τα εποχιακά εμπορεύματα και μείνουν για του χρόνου, η ζημία θα είναι ανυπολόγιστη και θα οδηγήσει στο συνολικό κλείσιμο της επιχείρησης.».

- ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΕΤΑΡΤΗ: 3E ΑΦΟΙ Κ. ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΙΟΥ Α.Ε.: «Eίναι απολύτως καταστροφική για την εταιρία τους η απεργία του Ο.Λ.Π. διότι τα πλοία με τα εμπορευματοκιβώτια κατευθύνονται προς άλλα λιμάνια με περισσότερο κόστος για τις εταιρίες. Δεν έχουν εμπορεύματα για τις τρέχον υποχρεώσεις τους.».

- ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΕΜΠΤΗ: RΟLCO ΒΙΑΝΙΛ Α.Ε.: «’Έχουν παρουσιάσει μείωση στις εξαγωγές πρώτων υλών με σοβαρό μείωση κερδών.».

- ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΚΤΗ: BSH Οικιακές Συσκευές Α.Ε.: «Πλοία με εμπορευματοκιβώτια έχουν φτάσει στο λιμάνι του Πειραιά ή έχουν πάει και περιμένουν στον Αστακό ή στην Θεσσαλονίκη 67 containers σε τεμάχια 7.647 με αξία 1.938.000 ευρώ και δεν έχουν υπολογίσει και την αξία των εμπορευμάτων μου αναμένονται.».

- ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΒΔΟΜΗ: ΠΥΡΙΜΑΧΑ ΜΑΘΙΟΣ Α.Ε.: «Έχουμε ανελλημένες υποχρεώσεις με εταιρίες του εξωτερικού περίπου 30 containers τα οποία θα πρέπει να παραδοθούν άμεσα και σε περίπτωση που δεν παραδοθούν θα πληρώσουμε υπέρογκα πρόστιμα αν δεν υποστούμε ακύρωση των παραγγελιών.».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v