Ξεκινά η καταβολή οφειλών σε τεχνικές

Τη σταδιακή καταβολή των ποσών που οφείλει το δημόσιο σε κατασκευαστικές εταιρίες προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, ελπίζοντας να αποτρέψει οικονομική κατάρρρευση εταιριών του κλάδου.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Ξεκινά η καταβολή οφειλών σε τεχνικές
Τη σταδιακή καταβολή των ποσών που οφείλει το δημόσιο σε κατασκευαστικές εταιρίες για έργα που έχουν ήδη εκτελέσει και παραδώσει προωθεί η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, ελπίζοντας πως με τον τρόπο αυτό θα αποτρέψει την οικονομική κατάρρευση επιχειρήσεων του κλάδου (εξέλιξη με δυσάρεστες συνέπειες σε ότι αφορά στην απασχόληση) και συνάμα θα θέσει εκ νέου σε λειτουργία τον αδρανοποιημένο -εδώ και καιρό- μηχανισμό παραγωγής δημοσίων έργων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, κατόπιν εντολής των επικεφαλής του υπουργείου ξεκίνησε από την περασμένη εβδομάδα η διαδικασία αναλυτικής καταγραφής των οφειλομένων ποσών (σε ποιες εταιρίες και τι ακριβώς ποσά χρωστά το δημόσιο) ώστε αρχικά να διαπιστωθεί το ύψος των χρεών και εν συνεχεία να αναζητηθεί τρόπος εξασφάλισης των απαραίτητων κονδυλίων για την αποπληρωμή τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα πρώτα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν, όπως τουλάχιστον αναφέρουν οι ίδιες πηγές, διαπιστώνεται ότι το ύψος των οφειλών είναι πολύ μεγαλύτερο από τις εκτιμήσεις που υπήρχαν μέχρι σήμερα και οι οποίες έκαναν λόγο για οφειλές της τάξεως του 1,5 δισ. ευρώ.

Οι μεγαλύτερες αποκλίσεις, πάντα βάσει των ίδιων πληροφοριών, έχουν καταγραφεί στα ποσά που οφείλουν οι εταιρίες Εγνατία Οδός ΑΕ και Αττικό Μετρό ΑΕ.


Λεφτά στα ταμεία από το Νοέμβριο

Παράλληλα με την καταγραφή, σε εξέλιξη βρίσκονται και συζητήσεις ανάμεσα σε στελέχη των υπουργείων Υποδομών και Οικονομίας προκειμένου να εξασφαλιστούν τα χρήματα που απαιτούνται προκειμένου να καλυφθούν οι συγκεκριμένες ανάγκες. Προς το παρόν, όμως, δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις σχετικά με τις πηγές από τις οποίες θα αντληθούν τα κεφάλαια αυτά (δανεισμός, υπόλοιπα του Γ΄ ΚΠΣ κτλ).

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, επιδίωξη του υπουργείου Υποδομών είναι εντός του Νοεμβρίου να αρχίσει η σταδιακή καταβολή των οφειλομένων ώστε το αργότερο μέσα στους επόμενους έξι μήνες να ολοκληρωθεί η πληρωμή των τεχνικών εταιριών.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως οι κατασκευαστές από την πλευρά τους, σε περίπτωση που αποδειχθεί δύσκολη η προσπάθεια εξασφάλισης σε εύλογο χρονικό διάστημα του συνόλου του ποσού που απαιτείται για την εξόφληση των χρεών του δημοσίου, έχουν προτείνει μέσω του ΣΑΤΕ (Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιριών) η αποπληρωμή τους να γίνει μέσω ομολόγων του ελληνικού δημοσίου. Μάλιστα, όπως αναφέρουν μέλη του ΣΑΤΕ, δεν αποκλείεται τελικά ένα μέρος των οφειλών του δημοσίου να «κλείσει» μέσω της διάθεσης ομολόγων.

[email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v