Κομισιόν: Εξετάζει τις φοροελαφρύνσεις για Cosco

Η Κομισιόν απαντώντας στον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν.Χουντή επισημαίνει ότι θα εξετάσει πιθανές φοροελαφρύνσεις που παραχωρούνται στη Cosco. Επιστολή ΕΒΕΑ στη Λ. Κατσέλη. Οι αντιδράσεις της αγοράς.

Κομισιόν: Εξετάζει τις φοροελαφρύνσεις για Cosco
Ενώ συνεχίζεται για όγδοη μέρα η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Πειραιά η Κομισιόν απαντώντας στον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ν.Χουντή αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο η σύμβαση Cosco – ελληνικού δημοσίου για την παραχώρηση του δεύτερου προβλήτα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του (ΣΕΜΠΟ) Πειραιά να είναι αντίθετη με το κοινοτικό δίκαιο.

Ο Έλληνας ευρωβουλευτής στην ερώτησή του, αναφερόταν στις φοροελαφρύνσεις, που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης και ζητούσε από την Επιτροπή να εξετάσει αν έρχονται σε αντίθεση με το κοινοτικό δίκαιο.

Οι φοροελαφρύνσεις, στις οποίες αναφερόταν η ερώτηση είναι μεταξύ άλλων: 

*  η απαλλαγή της Cosco από τον φόρο εισοδήματος επί των δεδουλευμένων τόκων, ουσιαστικά, για ακαθόριστο χρονικό διάστημα 

*  οι χαριστικές προβλέψεις επιστροφής φόρου από εκπτώσεις του ΦΠΑ ενώ σε περίπτωση καθυστέρησης απόδοσης από το δημόσιο της επιστροφής, αυτό θα οφείλει τόκο υπερημερίας 

*  ότι οι ενδεχόμενες συσσωρευμένες ζημίες της Cosco, θα μπορούν να μεταφέρονται προς συμψηφισμό με φορολογητέα κέρδη επομένων χρήσεων, χωρίς χρονικό περιορισμό, κατά παράβαση των κοινών φορολογικών διατάξεων 

*  ότι παρέχεται στην Cosco με βάση το ν.δ. 2687/1953 (ΦΕΚ Α' 317) η «εξαιρετική προστασία κεφαλαίων εξωτερικού», η οποία είναι πλήρως ασύμβατη με το κοινοτικό δίκαιο.

Ο Επίτροπος Ταγιάνι για τις μεταφορές στην απάντησή του, τονίζει ότι: «το ερώτημα κατά πόσον οι πιθανές φοροελαφρύνσεις που παραχωρούνται στον ανάδοχο (Cosco) περιλαμβάνουν στοιχεία κρατικής ενίσχυσης και, στην περίπτωση αυτή, κατά πόσον τέτοια στοιχεία συνάδουν με την κοινή αγορά, δεν έχει εξετασθεί …. η Επιτροπή θα ζητήσει από τις ελληνικές αρχές περαιτέρω πληροφορίες, προκειμένου να είναι σε θέση να εκτιμήσει κατά πόσον οι διατάξεις σχετικά με τη φορολόγηση, τις οποίες περιέχει η σύμβαση παραχώρησης με τον ανάδοχο, συμβιβάζονται με τους κοινοτικούς κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις. Εάν η Επιτροπή διαπιστώσει ότι οι εν λόγω διατάξεις ενδεχομένως συνεπάγονται πιθανή ασύμβατη κρατική ενίσχυση που χορηγείται στον ανάδοχο, θα διευρύνει το πεδίο της επίσημης διαδικασίας έρευνας, αποσκοπώντας να αντιμετωπίσει τα ζητήματα αυτά.”

-----ΟΜΥΛΕ

Τα Δ.Σ. της ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών συνεδρίασαν σήμερα 8.10.2009 και αφού εκτίμησαν την κατάσταση αποφάσισαν 24ωρη Απεργιακή Κινητοποίηση στις 9 Οκτωβρίου 2009, αποχή από την εργασία του Σαββάτου και της Κυριακής στις 10 και 11 Οκτωβρίου 2009 και νέα συνεδρίαση την Κυριακή 11 Οκτωβρίου 2009.

----Επιστολή ΕΒΕΑ στη Λ. Κατσέλη για απεργία στον ΟΛΠ

Επιστολή προς τη νέα υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Λούκα Κατσέλη, σχετικά με την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στη λειτουργία της αγοράς με την απεργία των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά, απέστειλε ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Α., κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος. Η επιστολή έχει ως εξής:

«Κυρία Υπουργέ,

Σας διαβιβάζω τα θερμά μου συγχαρητήρια για την ανάληψη των καθηκόντων σας, ως υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και σας εύχομαι καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο σας.

Όπως και προεκλογικά είχα επισημάνει σε δηλώσεις μου, τα προβλήματα της αγοράς και της οικονομίας, εν μέσω κρίσης είναι και μεγάλα και πιεστικά.

Γι’ αυτό το λόγο, σας μεταφέρω άμεσα λίγες μόνο ώρες μετά την ανάληψη των καθηκόντων σας, την τεράστια αγωνία σύσσωμου του επιχειρηματικού κόσμου της χώρας για το πρόβλημα που έχει προκύψει τις τελευταίες μέρες εκ νέου, με την απεργία των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά.

Η κατάσταση αυτή δυναμιτίζει τη λειτουργία της αγοράς, της εθνικής οικονομίας και του συνόλου των επιχειρήσεων, οι οποίες αδυνατούν να εξάγουν αλλά και να εισάγουν πρώτες ύλες και εμπορεύματα, παγώνοντας με αυτό τον τρόπο την παραγωγική διαδικασία.

Σας ζητούμε να παρέμβετε άμεσα και να προγραμματίσετε, εάν είναι δυνατό ακόμα και αύριο, συνάντηση με τη Διοικητική Επιτροπή του Ε.Β.Ε.Α. αλλά και με τους εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων και φορέων, προκειμένου να συζητηθεί διεξοδικά το μείζον πρόβλημα των απεργιακών κινητοποιήσεων στο λιμάνι του Πειραιά και να βρεθεί από κοινού λύση».

----Οι αντιδράσεις

Οι Διοικήσεις :

1. της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος
2. του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών
3. του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς,
4. του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς,
5. της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου,
6. του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής – Πειραιώς,
7. του Πανελληνίου Συλλόγου Εφοδιαστών πλοίων,
8. της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Αττικής- Ομόρων Νομών & Νήσων Αιγαίου,
9. του Συνδέσμου Εμπορικών Αντιπροσώπων Πειραιώς,
10. της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως,
11. του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Διεθνούς Μεταφοράς & Logistics Ελλάδος,
12. της Ενώσεως Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών πλοίων,
13. της Ενώσεως Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών πλοίων ο «Αγ. Νικόλαος»,
14. του Πανελληνίου Συνδέσμου Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών

καθώς και όλος ο εμπορικός κόσμος εκφράζουν την έντονη δυσαρέσκειά τους για την συνέχιση των από 01-10-09 απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά (ΟΜΥΛΕ και της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ), με αίτημα όπως αναφέρουν «το πάγωμα της εγκατάστασης της COSCO (ΣΕΠ) στην προβλήτα ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά καθώς και την ακύρωση της Σύμβασης παραχώρησης η οποία έχει κυρωθεί από την Βουλή και αποτελεί Νόμο του Κράτους.

Οι εξαγγελθείσες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια, μετά και τις πρόσφατες επί 14μηνο κινητοποιήσεις αυτών, κρίνονται αδιανόητες και απαράδεκτες και βρίσκουν αντίθετες όλες τις παραγωγικές τάξεις αλλά και τους απασχολουμένους στον κλάδο της Ναυτιλίας καθώς και σε όλο τον εμπορικό κόσμο, λαμβανομένου ιδιαίτερα υπόψη αφ’ ενός μεν της χρονικής συγκυρίας εν μέσω εκλογών, αφ’ ετέρου δε και της σοβούσας διεθνούς και τοπικής οικονομικής κρίσης.

Οι πρακτικές αυτές όπως είναι φυσικό δυναμιτίζουν τις όποιες προσπάθειες για την επαναφορά των λιμένων σε ομαλούς ρυθμούς εργασίας μετά τις πρόσφατες επί 14μηνο περίπου κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια, οι οποίες δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα και έχουν κυριολεκτικά εξουθενώσει τις επιχειρήσεις μας, ενώ παράλληλα πολλές Εταιρείες έχουν απωλέσει το αντικείμενό τους και επιπρόσθετα πολλές θέσεις εργασίας έχουν οριστικά χαθεί.

Για άλλη μία φορά βρισκόμαστε όμηροι καταστάσεων που φαλκιδεύουν τις δραστηριότητες των Εταιρειών μας, αλλά και όλου του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της Χώρας, όταν οι Νόμοι σε αυτήν την Χώρα όπως διαφαίνεται δεν εφαρμόζονται.

Απευθύνουμε τέλος έκκληση προς κάθε αρμόδιο Φορέα για κάθε θετική παρέμβασή του, ώστε να ανασταλούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις και να επιστρέψουν τα λιμάνια σε ομαλούς ρυθμούς λειτουργίας και ανάπτυξης, προς όφελος όλων των οικονομικών παραγόντων της Χώρας καθώς και των εργαζομένων σ’ αυτά, και να αποφευχθούν ανεπανόρθωτα προβλήματα τόσο στην Οικονομία της Χώρας, όσο και στην ομαλή λειτουργία της αγοράς.

Σε αντίθετη περίπτωση οι εργαζόμενοι στους κλάδους των επιχειρήσεών μας, οι θέσεις εργασίας των οποίων μειώνονται καθημερινά, θα αναγκαστούν εκ των πραγμάτων να προβούν σε ανεξέλεγκτες ενδεχομένως δράσεις.

ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ:

1. ΚΑΣΙΜΑΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
2. ΜΙΧΑΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
3. ΚΟΡΚΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
4. ΑΡΜΕΝΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
5. ΜΑΘΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
6. ΠΑΓΚΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
7. ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
8. ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
9. ΣΑΜΨΩΝΑΚΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
10. ΛΥΜΠΟΥΣΑΚΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
11. ΚΑΡΑΠΙΠΕΡΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ
12. ΤΖΩΡΤΖΑΤΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v