Έως τη Δευτέρα οι ανακοινώσεις για άγονες γραμμές

Τη «χρυσή τομή» για την αεροπορική εταιρεία που θα εκτελεί τα 24 δρομολόγια της άγονης γραμμής το δίμηνο από 1η Οκτώβρη, αναζητούσαν κατά την διάρκεια μεσημεριανής σύσκεψης στο υπουργείο Μεταφορών.

Έως τη Δευτέρα οι ανακοινώσεις για άγονες γραμμές
Τη «χρυσή τομή» για την αεροπορική εταιρεία που θα εκτελεί τα 24 δρομολόγια της άγονης γραμμής το δίμηνο από 1η Οκτώβρη, αναζητούσαν κατά την διάρκεια μεσημεριανής σύσκεψης στο υπουργείο Μεταφορών, ο Γενικός Γραμματέας κ. Δημήτρης Πλατής και ο Διοικητής της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, κ. Λ. Βλάμης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση φαίνεται ότι έχει ληφθεί και αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα έως την Δευτέρα, κάτι για το οποίο άλλωστε έχει δεσμευτεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

Τα τελευταία 24ωρα ασκήθηκαν έντονες πιέσεις προκειμένου να συμμετάσχουν στο «παιχνίδι» της εκτέλεσης των άγονων δρομολογίων, για τη μεταβατική περίοδο των δυο μηνών, οι περισσότερες εταιρείες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Πάντως, όλα τα ενδεχόμενα παρέμεναν «ανοιχτά» με την ΥΠΑ να προσανατολίζεται στην αξιοποίηση περισσότερων των ενός αεροπορικών εταιρειών.

Εξάλλου, η Olympic Air, η Aegean Airlines, η Hellas Jet και η Athens Airways έχουν ήδη καταθέσει επίσημα την πρόθεσή τους να εκτελέσουν τις 24 άγονες γραμμές ή τμήμα αυτών των γραμμών στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έως ότου ολοκληρωθεί ο νέος διαγωνισμός η προκήρυξη του οποίου αναμένεται στις αρχές του 2010.

Αξίζει να αναφερθεί ότι, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός προκηρύχθηκε ουσιαστικά για πρώτη φορά, ενώ έως σήμερα τα δρομολόγια εκτελούνταν στο σύνολό τους από την Ολυμπιακή, αποφέροντας στα ταμεία της εταιρείας περίπου 35 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.

Η Olympic Air, η νέα ιδιωτική αεροπορική εταιρεία του Α. Βγενόπουλου, που θα αντικαταστήσει τις ΟΑ από την 1η Οκτωβρίου, έχει προτείνει να συμπεριλάβει στο πτητικό της πρόγραμμα όλες τις άγονες γραμμές και τις πτήσεις από διακρατικές συμφωνίες. Μάλιστα όπως ανέφερε ο πρόεδρος της MIG κατά την παρουσίαση της νέας Ο.Α., η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να καλύψει την παλαιά εταιρεία κατά τη μεταβατική περίοδο όσο και αν κρατήσει αυτή.

Η Aegean Airlines προτείνει να αναλάβει όποιες από τις άγονες γραμμές θέλει να της αναθέσει η ΥΠΑ με «συμβολικό» αντιστάθμισμα που κυμαίνεται στο 50% του αντισταθμίσματος που καταβάλλεται σήμερα στις ΟΑ για την εκτέλεση αντίστοιχων γραμμών.

Η Hellas Jet, η οποία επίσης συμμετείχε στον διαγωνισμό της Υπηρεσίας ανακοίνωσε ότι από τις 24 άγονες γραμμές προτίθεται να καλύψει τις 12 μέχρι την ολοκλήρωση του νέου διαγωνισμού χωρίς την επιδότηση του Ελληνικού Δημοσίου.

Σήμερα, η Athens Airways με επιστολή της στην ΥΠΑ ανακοίνωσε ότι μπορεί και αυτή να αναλάβει 13 από τις 24 άγονες τακτικές γραμμές με μειωμένη επιδότηση από 40% έως 70% της επιδότησης που λαμβάνουν σήμερα οι ΟΑ μετά από συνεννόηση με την Υπηρεσία.

Ετεροδημότες

Στο μεταξύ, το υπουργείο Μεταφορών εξετάζει ρύθμιση για την παράλληλη λειτουργία των Ολυμπιακών Αερογραμμών και της Olympic Air έως τις 8 Οκτωβρίου προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή μετακίνηση των ετεροδημοτών για τις εκλογές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v