Με «προσφορές» κινείται η αγορά παιδικών ειδών

Mε όπλο τις προσφορές και τις χαμηλότερες τιμές σκοπεύει να κινηθεί το λιανεμπόριο κατά την έναρξη της σχολικής περιόδου, επιδιώκοντας να κερδίσει μέρος της κατανάλωσης που αφορά σε σχολικά και σε παιδικά είδη.

Με «προσφορές» κινείται η αγορά παιδικών ειδών
Mε όπλο τις προσφορές και τις χαμηλότερες τιμές σκοπεύει να κινηθεί το λιανεμπόριο κατά την έναρξη της σχολικής περιόδου, επιδιώκοντας να κερδίσει μέρος της κατανάλωσης που αφορά τόσο σε σχολικά όσο και σε παιδικά είδη.

Οι προηγούμενοι μήνες αποδείχτηκαν πτωτικοί για τις πωλήσεις ηλεκτρονικών και ψηφιακών προϊόντων, αναλώσιμων, γραφικής ύλης και σχολικού εξοπλισμού. Η ανάγκη, ωστόσο, εξοπλισμού μαθητών και φοιτητών εν όψει της νέας σχολικής χρονιάς εκτιμάται ότι θα τονώσει ευκαιριακά τη ζήτηση και θα αποτελέσει σημείο όξυνσης του ανταγωνισμού για τον ευρύτερο κλάδο.

Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις του υπουργείου Ανάπτυξης, οι τιμοληψίες που πραγματοποίησε απέδειξαν πτώση των τιμών στα σχολικά είδη έως και 4%, ενώ αντιθέτως οι καταναλωτικές ενώσεις καταγράφουν αυξήσεις από 27% έως 233% για συγκεκριμένα προϊόντα.

Στο ευρύ φάσμα της εν λόγω αγοράς προφανώς οι διακυμάνσεις στις τιμές και στην ποιότητα είναι μεγάλες ανά κατηγορία, ωστόσο οι επιχειρήσεις προσπαθούν είτε να συγκρατήσουν τις τιμές, είτε να στραφούν σε φθηνότερο προϊοντικό μίγμα, είτε να προωθήσουν value for money προϊόντα σαν κράχτες για να κερδίσουν απέναντι στον ανταγωνισμό μερίδιο στην όποια δαπάνη υπάρξει φέτος.

* Ήδη καμπάνια προβολής συγκεκριμένων προϊόντων χαμηλού κόστους, που απευθύνεται σε μαθητές και σε σπουδαστές, προωθεί ο Όμιλος Πλαίσιο. Η αλυσίδα έχοντας πολυκαναλικό μοντέλο πώλησης αλλά και διευρυμένο πελατολόγιο ποντάρει στην αγοραστική κίνηση της περιόδου, επιδιώκοντας να περιορίσει ή έστω να ανακόψει την πτώση στον τζίρο που εμφάνισε στο εξάμηνο.

Θετική κρίνεται εξάλλου η δωρεάν διανομή υπολογιστών στους μαθητές του Γυμνασίου, πρόγραμμα που εξήγγειλε και διατηρεί εν ισχύ η κυβέρνηση. Αν και από τη συγκεκριμένη κίνηση ευνοούνται άμεσα οι εταιρείες χονδρικής, εν τούτοις η αλυσίδα υπολογίζει ότι η αύξηση της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα θα ευνοήσει και τα εξειδικευμένα δίκτυα λιανικής τα οποία προσφέρουν περιφερειακά, αναλώσιμα και σειρά σχετικά είδη. 

* Εκτιμήσεις για θετικές πωλήσεις στο σύνολο της χρήσης του 2009 διατυπώνει η διοίκηση της Multirama, η οποία βρίσκεται πλέον εκτός Χ.Α. μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας πρότασης εξαγοράς του συνόλου των μετοχών της.

Η εταιρεία εκτιμά ότι αν επιτύχει αύξηση πωλήσεων θα αποκομίσει και μερίδια αγοράς, αφού η συνολική λιανική αγορά τεχνολογικών προϊόντων υπολογίζεται ότι θα κινηθεί με πτώση της τάξης του 15% σε αξία. Σύμφωνα με στελέχη της διοίκησής της, στη διετία 2009 - 2010 η αλυσίδα θα ενισχύσει την παρουσία της και τα μερίδιά της, ενώ το 2010 πιστεύεται πως θα περάσει στην κερδοφορία μετά την ολοκλήρωση των επενδύσεών της.

Η επιχείρηση επιμένει στη στρατηγική των επεκτάσεων με το άνοιγμα νέων καταστημάτων και την αντικατάσταση λιανικών σημείων με μεγαλύτερα και αποτελεσματικότερα καταστήματα. Ταυτόχρονα, η αλυσίδα επενδύει στον τομέα προώθησης των own label προϊόντων της. 

* Θετικές εκτιμήσεις για τη χρήση του 2009 διατυπώνει και η συγγενική αλυσίδα Public η οποία κινείται στον χώρο της ψυχαγωγίας και των πολιτιστικών προϊόντων. Συνολικά, η εταιρεία υπολογίζει πως έως το 2012 θα έχει δίκτυο 20 καταστημάτων, ενώ για το 2009 αναμένει αύξηση του κύκλου εργασιών σε ποσοστά 17% και 5% σε ό,τι αφορά τα ίδια σημεία πώλησης.

Σημειώνεται ότι ο τζίρος του 2008 ανήλθε στα 34 εκατ. ευρώ για την Ελλάδα και στα 10 εκατ. ευρώ για την Κύπρο. 

* Συνέχιση των θετικών επιδόσεων που εμφάνισε εντός του 2009 αναμένει ο όμιλος Jumbo, ο οποίος ολοκληρώνει εντός του Σεπτεμβρίου το πρώτο τρίμηνο της νέας χρήσης του και ένα από τα πλέον εμπορικά της χρονιάς.

Η εταιρεία, αν και διατηρεί επιφυλάξεις για την πορεία των μεγεθών της και έχει προσαρμόσει σε μονοψήφιους αριθμούς τον ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων για την επόμενη διετία, εντούτοις κατέχει ισχυρό μερίδιο αγοράς.

Το προϊοντικό της μίγμα, εκτός από μεγάλο εύρος που αγγίζει τους 22.000 κωδικούς, κινείται σε χαμηλό επίπεδο τιμών (κατά μέσο όρο αγγίζουν τα 5 ευρώ). Στον συνολικό τζίρο του ομίλου τα είδη βιβλιοχαρτοπωλείου φτάνουν μόλις το 8%, όμως η κίνηση πελατών εντός των καταστημάτων οδηγεί σε αγορές και άλλων προϊόντων, όπως παιχνίδια, ανεβάζοντας τη μέση απόδειξη ανά πελάτη. 

* Θετικές εκτιμήσεις για το τρέχον τρίμηνο, όπου συμπεριλαμβάνεται τόσο το εκπτωτικό δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου όσο και ο «σχολικός» Σεπτέμβριος, διατηρεί και η εταιρεία Κλουκίνας - Λάππας, η οποία και στο πρώτο εξάμηνο κατάφερε να παρουσιάσει αύξηση πωλήσεων κατά 17,1% όσον αφορά στο δίκτυο Mothercare στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια.

Παρότι η σχολική έναρξη δεν επηρεάζει δραστικά τις πωλήσεις της αλυσίδας, εντούτοις η διοίκηση θεωρεί εμπορικά ισχυρούς μήνες τόσο τον Σεπτέμβριο όσο και τους τρεις τελευταίους του χρόνου.

Η εταιρεία επιχείρησε συγκράτηση δαπανών και συντηρητική επέκταση με 4 καταστήματα στο πρώτο εξάμηνο του 2009, ενώ διατηρεί χαμηλά τις τιμές των παιδικών ρούχων και ειδών, μειώνοντας τα περιθώρια μικτού κέρδους, ακολουθώντας τον ανταγωνισμό και τη συγκυρία.

* Αναδημοσίευση από το 599ο φύλλο της εβδομαδιαίας εφημερίδας ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ, 11-15 Σεπτεμβρίου 2009.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v