ΟΣΕ: Νέος διαγωνισμός για το εμπορικό του Πειραιά

Στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την ανάθεση της κατασκευής του εμπορικού κέντρου στον σιδηροδρομικό σταθμό του Πειραιά πρόκειται να προχωρήσει ο ΟΣΕ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΣΕ: Νέος διαγωνισμός για το εμπορικό του Πειραιά
Στην επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την ανάθεση της κατασκευής του εμπορικού κέντρου στον σιδηροδρομικό σταθμό του Πειραιά πρόκειται να προχωρήσει ο ΟΣΕ. Η απόφαση αυτή ελήφθη καθώς δεν έφερε αποτέλεσμα η προσπάθεια που επιχειρήθηκε προκειμένου να ανατεθεί το έργο με τη διαδικασία της απευθείας διαπραγμάτευσης.

Στον πρόσφατο διαγωνισμό της εταιρίας ΓΑΙΑΟΣΕ για την ανάθεση του έργου είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον τα σχήματα Ελληνική Τεχνοδομική - Lamda Development, Tεχνική Ολυμπιακή - Plaza Centers, Aκροπόλ Χαραγκιώνης - Intrakat - Γατζούλας, ωστόσο καμία εταιρία δεν κατέθεσε τελική πρόταση.

Από την πλευρά του ΟΣΕ η αποτυχία αυτή αποδόθηκε στην οικονομική κρίση και στη δυσκολία που αντιμετωπίζει η χρηματοδότηση σχεδιασμών μεγάλης εμβέλειας. Πάντως, όπως αναφέρουν γνώστες του συγκεκριμένου διαγωνισμού, τα κατασκευαστικά σχήματα απέσυραν το ενδιαφέρον τους καθώς δεν έγιναν δεκτές οι προτάσεις τους για τροποποίηση των όρων του που αφορούσαν σε αύξηση του συντελεστή δόμησης ώστε να βελτιωθεί η ανταποδοτικότητα του συγκεκριμένου έργου.

Να σημειωθεί ότι με βάση τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις στη συγκεκριμένη έκταση 15 στρεμμάτων είναι δυνατή η δόμηση συνολικά 40.000 τετραγωνικών μέτρων με χρήσεις γραφείων, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια κ.λπ. Σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, ο ανάδοχος του έργου θα αναλάμβανε την κατασκευή και την εκμετάλλευση του εμπορικού κέντρου για περίοδο 30 ετών.

Δυστοκία στην εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας

Στο σημείο αυτό θα πρέπει πάντως να αναφέρουμε ότι, καθώς ο συγκεκριμένος διαγωνισμός που αποτελεί προσπάθεια για την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, δεν είναι ο μοναδικός που αντιμετώπισε πρόβλημα και ήδη από την πλευρά του υπουργείου Μεταφορών προωθείται η θέσπιση ειδικής νομοθετικής ρύθμισης με την οποία θα απλουστεύεται ο καθορισμός των διαδικασιών χρήσεων και των όρων δόμησης στις εκτάσεις ιδιοκτησίας του ΟΣΕ.
 
Επίσης στόχος είναι με την ίδια ρύθμιση να απλουστευτούν και οι διαδικασίες έκδοσης οικοδομικών αδειών για την εκτέλεση των εργασιών κατασκευής, επισκευής, αναβάθμισης και αξιοποίησης κτιριακών εγκαταστάσεων του οργανισμού.

Αν η ρύθμιση αυτή προωθηθεί σύντομα τότε είναι πιθανόν ότι θα προλάβει την προκήρυξη του νέου διαγωνισμού για το εμπορικό κέντρο στον σιδηροδρομικό σταθμό του Πειραιά, ικανοποιώντας με τον τρόπο αυτόν και τις απαιτήσεις των κατασκευαστών. Ο νέος διαγωνισμός αναμένεται έως το τέλος του έτους αφού προηγουμένως ολοκληρωθούν οι διαδικασίες απορρόφησης της ΓΑΙΑΟΣΕ από την ΕΡΓΟΣΕ, που θα γίνουν το επόμενο διάστημα στο πλαίσιο του εταιρικού μετασχηματισμού του ΟΣΕ.

Σε ιδιώτες και οι σταθμοί σε Άγιο Στέφανο και Χαλκίδα

Η δυστοκία του ΟΣΕ σε σχετικά με την εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας του αφορά επίσης και στον σχεδιασμό για την ανάθεση σε ιδιώτες της κατασκευής και της εκμετάλλευσης των σιδηροδρομικών σταθμών στον Άγιο Στέφανο και στη Χαλκίδα. Πρόκειται για δύο έργα που από την πλευρά του ΟΣΕ εκτιμάται ότι μπορεί να προσελκύσουν ενδιαφέρον από ιδιώτες καθώς έχουν σημαντικές προοπτικές εκμετάλλευσης.

Το μικρότερο πρόβλημα φαίνεται να αντιμετωπίζει ο σταθμός του Αγίου Στεφάνου, για τον οποίο ο διαγωνισμός αναμένεται να γίνει μετά το καλοκαίρι και θα αφορά στην ανακατασκευή του σταθμού, με επέκταση των εμπορικών χώρων, στη διαχείριση και εμπορική εκμετάλλευσή τους.

Ο συγκεκριμένος σταθμός που βρίσκεται σε έκταση 10 στεμμάτων υπολογίζεται ότι μπορεί να αποφέρει σημαντικά έσοδα καθώς και λόγω του προαστιακού σιδηροδρόμου παρουσιάζει σημαντική επιβατική κίνηση. Ο ιδιώτης που θα τον αναλάβει θα εκμεταλλευτεί επίσης και τον χώρο στάθμευσης άνω των 500 θέσεων που θα δημιουργήσει.

Αντίθετα, σοβαρό είναι το πρόβλημα που πρέπει να ξεπεράσει ο ΟΣΕ στην περίπτωση της εκμετάλλευσης του σταθμού της Χαλκίδας καθώς ο συγκεκριμένος έχει κριθεί από το υπουργείο Πολιτισμού διατηρητέος και προκειμένου να προχωρήσουν τα σχέδια για είσοδο ιδιωτών θα πρέπει να προηγηθεί σειρά χρονοβόρων διαδικασιών που αφορούν σε αλλαγές χρήσεων γης, νέες μελέτες κ.λπ.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών του ΟΣΕ, η καθυστέρηση στο συγκεκριμένο έργο είναι πιθανόν να φτάσει ακόμη και τα δύο χρόνια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v