Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σε θέση μάχης οι αεροπορικές για άγονες γραμμές

Τον σχεδιασμό της να συμμετάσχει στον εν εξελίξει διαγωνισμό Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας που αφορά στην εκτέλεση αεροπορικού έργου προς 24 προορισμούς που έχουν χαρακτηριστεί άγονοι ανακοίνωσε και επίσημα η Aegean.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Σε θέση μάχης οι αεροπορικές για άγονες γραμμές
Τον σχεδιασμό της να συμμετάσχει στον εν εξελίξει διαγωνισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που αφορά στην εκτέλεση αεροπορικού έργου προς 24 αεροπορικούς προορισμούς οι οποίοι έχουν χαρακτηριστεί άγονοι και επιδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ανακοίνωσε και επίσημα η Aegean Airlines με σχετική ανακοίνωσή της προς το χρηματιστήριο.

Η επιχείρηση εδώ και καιρό είχε σπεύσει να ξεκαθαρίσει ότι ενδιαφέρεται να αναλάβει κάποια από τα δρομολόγια της άγονης γραμμής, τα οποία αποτελούν μία σίγουρη πρόσοδο για τις αεροπορικές εταιρίες καθώς η εκτέλεσή τους είναι επιδοτούμενη από το κράτος.

Στον διαγωνισμό που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη τα τεύχη, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν λάβει οι εταιρίες Olympic Air, Athens Airways, Sky Express, Astra Airlines, Hellas Jet και Κ2 Smart Jets, οι οποίες και θα πρέπει έως τις 10 Αυγούστου να καταθέσουν τις οικονομικές τους προσφορές.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι άγονες αεροπορικές γραμμές χάρη στην επιδότηση είναι τα πλέον κερδοφόρα δρομολόγια για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές που έως σήμερα έχουν την ευθύνη της εκτέλεσής τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι 24 συνολικά άγονες αεροπορικές γραμμές αποφέρουν 35 εκατ. ευρώ ετησίως στις Ο.Α., ενώ οι 19 γραμμές που προκηρύχθηκαν από την ΥΠΑ επιδοτούνται κάθε χρόνο με περίπου 29 εκατ. ευρώ.

Πιθανή η παράταση

Στο σημείο αυτό πάντως θα πρέπει να αναφέρουμε ότι πληροφορίες κάνουν λόγο για πιθανότητα παράτασης της προθεσμίας υποβολής των προσφορών και αυτό, όπως σημειώνεται, ώστε να έχει προλάβει η Olympic Air, η οποία βρίσκεται σε φάση συγκρότησης του στόλου της, να έχει κλείσει τις σχετικές συμφωνίες για να μην τίθεται ζήτημα με τη συμμετοχή της στον διαγωνισμό.

Πάντως, η διοίκηση της ΥΠΑ ξεκαθαρίζει ότι προς το παρόν τέτοιο θέμα δεν έχει τεθεί και η διαδικασία προχωρά με βάση τη 10η Αυγούστου ως ημερομηνία λήξης του διαγωνισμού.

Σε κάθε περίπτωση η πιθανότητα μετάθεσης του διαγωνισμού για λίγο αργότερα, όπως εκτιμούν κύκλοι της αγοράς, θα ευνοήσει και την εταιρία First Airways, συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Βίκτωρα Ρέστη, η οποία φέρεται διατεθειμένη να συμμετάσχει σε αυτόν και γι' αυτό σχεδιάζει τη μίσθωση ελικοφόρων αεροσκαφών τύπου Fokker 50 σε συνεργασία με τη Hellas Jet.

Αμέσως μετά την κατάθεση των προσφορών η ΥΠΑ θα προχωρήσει με ταχείες διαδικασίες στην επιλογή του αναδόχου που θα αναλάβει κάθε δρομολόγιο.

Ο διαγωνισμός είναι μειοδοτικός και το κριτήριο κατακύρωσης θα είναι η οικονομικότερη προσφορά, ενώ είναι εξαιρετικά πιθανό να προκύψουν διαφορετικοί ανάδοχοι για διαφορετικά δρομολόγια. Μάλιστα, η φημολογία κάνει λόγο και για διάθεση να μοιραστεί η πίτα των άγονων γραμμών ανάλογα με το μέγεθος κάθε εταιρίας, σε συνάφεια πάντα βέβαια με το ενδιαφέρον που αυτές θα εκδηλώσουν.

Οι ανάδοχοι που θα επιλεγούν θα αναλάβουν να παρέχουν υπηρεσίες αεροπορικής εξυπηρέτησης για τετραετή περίοδο, αρχής γενομένης από την 1η Οκτωβρίου 2009. Να σημειωθεί τέλος ότι, σε περίπτωση που για κάποιο από τα χαρακτηρισμένα άγονα δρομολόγια εκδηλωθεί ενδιαφέρον για την εκτέλεσή του με εμπορικούς όρους, τότε αυτόματα αυτό παύει να χαρακτηρίζεται άγονο και σταματά η επιδότησή του.

Στο παρελθόν πάντως, όταν η Aegean είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να εκτελέσει το δρομολόγιο της γραμμής Θεσσαλονίκη - Χίος χωρίς να επιδοτείται από το κράτος αυτό δεν της είχε επιτραπεί από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Αντικείμενου του διαγωνισμού αποτελούν οι εξής γραμμές:

*Αλεξανδρούπολη - Σητεία

*Αθήνα - Αστυπάλαια

*Αθήνα - Ικαρία

*Αθήνα - Κάλυμνος

*Αθήνα - Κάρπαθος

*Αθήνα - Κύθηρα

*Αθήνα - Λέρος

*Αθήνα - Μήλος

*Αθήνα - Νάξος

*Αθήνα - Πάρος

*Αθήνα - Σητεία

*Αθήνα - Σκιάθος

*Αθήνα - Σκύρος

*Κέρκυρα - Πρέβεζα - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος

*Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος

*Πρέβεζα - Σητεία

*Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος - Σητεία

*Ρόδος - Καστελόριζο

*Ρόδος - Κως - Λέρος - Αστυπάλαια

*Θεσσαλονίκη - Χίος

*Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα

*Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα

*Θεσσαλονίκη - Σάμος

*Θεσσαλονίκη - Σκύρος

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v