Άκυρος ο διαγωνισμός για εμπορευματικό Θριάσιου

Άκυρος κηρύχθηκε από τον ΟΣΕ ο διαγωνισμός για την ανάθεση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο καθώς το κοινοπρακτικό σχήμα που είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος δεν προσκόμισε τις εγγυητικές επιστολές.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Άκυρος ο διαγωνισμός για εμπορευματικό Θριάσιου
Άκυρος κηρύχθηκε τελικά από τον ΟΣΕ ο διαγωνισμός για την ανάθεση του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο καθώς το κοινοπρακτικό σχήμα Άκτωρ - Συγγελίδης - Θεοχαράκης - Goldair Cargo που είχε αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος δεν προσκόμισε τις εγγυητικές επιστολές που προβλέπονταν προκειμένου να προχωρήσει η υπογραφή της σύμβασης.

Η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου είχε γίνει τον περασμένο Μάρτιο έπειτα από περίπου 3 χρόνια παλινωδιών και καθυστερήσεων και η διοίκηση του ΟΣΕ αλλά και η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών θεωρούσαν ότι πλέον η υπόθεση του εμπορευματικού κέντρου είχε εισέλθει σε καλό δρόμο ώστε η υπογραφή της σύμβασης και η έναρξη των εργασιών να θεωρούνται ζήτημα χρόνου.

Ωστόσο, η απροθυμία του κοινοπρακτικού σχήματος να προσκομίσει τις εγγυητικές επιστολές, κρίνοντας ότι στην παρούσα χρονική στιγμή δεν είναι συμφέρουσα η ανάπτυξη του έργου, προκάλεσε την ακύρωση του διαγωνισμού.

Στο σημείο αυτό πρέπει να αναφέρουμε ότι στα τέλη του προηγούμενου έτους από τον διαγωνισμό είχε αποσυρθεί και το κοινοπρακτικό σχήμα Prologis - J&P Άβαξ, των οποίων η τεχνική προσφορά είχε λάβει καλύτερη βαθμολογία, ωστόσο το σχήμα επέλεξε να αποσυρθεί με το σκεπτικό ότι η σοβαρή οικονομική κρίση δεν θα επέτρεπε στην επένδυση αυτή να είναι κερδοφόρα. Η κίνηση αυτή είχε επιτρέψει να αναδειχθεί προσωρινός ανάδοχος το μοναδικό αναπομείναν στη διαγωνιστική διαδικασία σχήμα.

Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την οικονομική προσφορά που είχε κάνει η κοινοπραξία το ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα που προσφέρει η κοινοπραξία σχήμα Άκτωρ - Συγγελίδης - Θεοχαράκης - Goldair Cargo στη ΓΑΙΑΟΣΕ κατά το έτος υπογραφής της σύμβασης ανερχόταν σε 1,4 εκατ. ευρώ, ενώ με την πλήρη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου που τοποθετούνταν στο έτος 2013 το ποσό αυτό θα ανερχόταν σε περίπου 2,730 εκατ. ευρώ και εν συνεχεία θα αυξανόταν κάθε χρόνο, σύμφωνα με τον δείκτη τιμών καταναλωτή.

Επίσης, με βάση τους όρους του διαγωνισμού, τα ετήσια έσοδα της ΓΑΙΑΟΣΕ (δηλαδή για την ΕΡΓΟΣΕ αφού η ΓΑΙΑΟΣΕ, όπως προβλέπει ο εταιρικός μετασχηματισμός, θα απορροφηθεί) θα ανέρχονταν κατ’ ελάχιστον στο 10,6% του ετήσιου κύκλου εργασιών της Εταιρίας Ειδικού Σκοπού του εμπορευματικού κέντρου.

Εκτός από το οικονομικό αντάλλαγμα, σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού, στον ΟΣΕ θα παραχωρούνταν και το 15% του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρίας Ειδικού Σκοπού που θα συσταθεί για να υλοποιήσει το έργο.

Το συνολικό αντάλλαγμα για την 30ετή παραχώρηση ανερχόταν κατ’ελάχιστον σε περίπου 112.000.000 ευρώ (σε τρέχουσες τιμές).

Η ακύρωση του διαγωνισμού είναι ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη για τον ΟΣΕ καθώς πέρα από την καθυστέρηση στην ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου, η οποία θα είναι τεράστια, πρόβλημα δημιουργείται και με την πιθανότητα υποχρέωσης της χώρας μας να επιστρέψει στην Ευρωπαϊκή Ένωση κονδύλια τα οποία εισέπραξε προκειμένου να εκτελέσει έργα συνδεδεμένα με το εμπορευματικό.

Να αναφέρουμε ότι η Ελλάδα είχε εισπράξει από την Ε.Ε. κονδύλια ύψους 90 εκατομμύριων ευρώ, τα οποία αφορούσαν στη χρηματοδότηση της σύνδεσης του εμπορευματικού με το λιμάνι του Ικονίου. Τώρα, με την ακύρωση του διαγωνισμού ενδεχομένως η χώρα μας να κληθεί να επιστρέψει τα κονδύλια αυτά.

Σε ό,τι αφορά τη συνέχεια, το πλέον πιθανό είναι ότι ο διαγωνισμός θα επαναπροκηρυχθεί, όμως είναι σχεδόν βέβαιο ότι αυτό δεν θα γίνει σύντομα κατορθωτό καθώς μέσα στο φθινόπωρο αναμένεται η απορρόφηση της ΓΑΙΑΟΣΕ από την ΕΡΓΟΣΕ στο πλαίσιο υλοποίησης του εταιρικού μετασχηματισμού του οργανισμού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v