Μεγάλο ενδιαφέρον για τις άγονες γραμμές

Κατ' όνομα μόνο φαίνεται ότι είναι άγονες οι 24 αεροπορικές γραμμές, κυρίως προς νησιωτικές περιοχές, που αποτελούν το αντικειμένο διαγωνισμού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Μεγάλο ενδιαφέρον για τις άγονες γραμμές
Κατ’ όνομα μόνο φαίνεται ότι είναι άγονες οι 24 αεροπορικές γραμμές, κυρίως προς νησιωτικές περιοχές, που αποτελούν το αντικειμένο διαγωνισμού της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ο οποίος βρίσκεται σε εξέλιξη.

Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, που ουσιαστικά προκηρύσσεται για πρώτη φορά, το ενδιαφέρον συμμετοχής από την πλευρά των αεροπορικών εταιριών είναι κάτι περισσότερο από έντονο αφού έξι εταιρίες έχουν ήδη εκδηλώσει πρόθεση συμμετοχής.

Η Olympic Air, δηλαδή η Ολυμπιακή υπό τον όμιλο MIG, η Aegean Airlines, η νεόκοπη Athens Airways αλλά και οι εταιρίες Sky Express, Astra Airlines και Κ2 Smart Jets φέρονται ως ενδιαφερόμενες να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία, φιλοδοξώντας να αποσπάσουν ένα κομμάτι της επιδοτούμενης αεροπορικής πίτας.

Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις έχουν περιθώριο έως τις 10 Αυγούστου να καταθέσουν τη συμμετοχή τους διεκδικώντας την εκτέλεση αεροπορικού έργου προς τους προορισμούς εσωτερικού που έχουν χαρακτηριστεί άγονοι και επιδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Αμέσως μετά την κατάθεση των προσφορών η ΥΠΑ θα προχωρήσει με ταχείες διαδικασίες στην επιλογή του αναδόχου που θα αναλάβει κάθε δρομολόγιο.

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών, κριτήριο κατακύρωσης για το κάθε δρομολόγιο θα αποτελέσει η πιο συμφέρουσα οικονομική προσφορά. 

Από τη διαδικασία που έχει επιλεγεί είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα προκύψουν διαφορετικοί ανάδοχοι και στο άμεσο μέλλον οι συγκεκριμένες πτήσεις θα πραγματοποιούνται από διαφορετικές εταιρίες και όχι από έναν αεροπορικό μεταφορέα όπως γινόταν έως σήμερα όπου τις πτήσεις τις εκτελούσε αποκλειστικά η Ο.Α.

Οι ανάδοχοι θα επιλεγούν για 4 χρόνια

Οι ανάδοχοι που θα επιλεγούν προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους συγκεκριμένους προορισμούς θα αναλάβουν να παρέχουν το συγκεκριμένο έργο για τετραετή περίοδο, αρχής γενομένης από την 1η Οκτωβρίου 2009, ημερομηνία κατά την οποία, να θυμίσουμε, θα ξεκινήσει τη λειτουργία της η αεροπορική εταιρία Olympic Air του ομίλου MIG. Έως τότε την αεροπορική κάλυψη των άγονων γραμμών θα συνεχίσει να την έχει η Ο.Α.

Να αναφέρουμε ότι η Olympic Air είναι υποχρεωμένη να καταθέσει συμμετοχή στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, όπως προβλέπεται στη σύμβαση που έχει υπογράψει ο όμιλος MIG με το ελληνικό δημόσιο για την πώληση της Ο.Α. Μάλιστα, προκειμένου να μπορέσει η συγκεκριμένη εταιρία να συμμετέχει σε αυτόν απαλείφθηκε όρος που ανέφερε ότι δικαίωμα συμμετοχής είχαν μόνον εταιρίες οι οποίες κατείχαν την άδεια πτητικής εκμετάλλευσης για τουλάχιστον έναν χρόνο. Η αφαίρεση του συγκεκριμένου όρου επιτρέπει τη συμμετοχή στη διαδικασία και άλλων ενδιαφερομένων επιχειρήσεων για τις οποίες τα περίπου 35 εκατομμύρια ευρώ που δίνει το ελληνικό δημόσιο για την παροχή της δημόσιας υπηρεσίας αποτελούν ισχυρό δέλεαρ.

Πάντως, οι εταιρίες που θα επιλεγούν θα αναλάβουν συγκεκριμένες υποχρεώσεις, ενώ αν κάποια εξ αυτών δεν καταφέρει να φέρει εις πέρας το έργο της, τότε υπάρχει η δυνατότητα για περιορισμένο χρονικό διάστημα την κάλυψη της γραμμής να αναλάβει άλλος αερομεταφορέας και στη συνέχεια θα υπάρξει πάλι διαγωνισμός.

Επιπλέον, σε περίπτωση που για κάποιο δρομολόγιο εκδηλωθεί ενδιαφέρον για εκμετάλλευση με εμπορικά κριτήρια, τότε αυτό παύει πλέον να χαρακτηρίζεται άγονο και σταματά η επιδότησή του.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v