"Αερομαχίες" για τις άγονες γραμμές

Στην αναδιανομή της αεροπορικής πίτας στο εσωτερικό της χώρας θα στοχεύσουν οι αεροπορικές εταιρίες που θα λάβουν μέρος στον διαγωνισμό που προκήρυξε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την εξυπηρέτηση 24 άγονων γραμμών.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Αερομαχίες για τις άγονες γραμμές
Στην αναδιανομή της αεροπορικής πίτας στο εσωτερικό της χώρας θα στοχεύσουν οι αεροπορικές εταιρίες που θα λάβουν μέρος στον διαγωνισμό που προκήρυξε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την εξυπηρέτηση των 24 γραμμών που έχουν χαρακτηριστεί άγονες.

Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός προκηρύσσεται ουσιαστικά για πρώτη φορά αφού έως σήμερα γινόταν απευθείας ανάθεση στην Ολυμπιακή Αεροπορία, αποφέροντας στα ταμεία της εταιρίας περίπου 35 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι "αερομαχίες" των εγχώριων αεροπορικών εταιριών που αναμένεται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους.

Η Ολυμπιακή, υπό τον όμιλο MIG, η Aegean Airlines αλλά και η νεόκοπη Athens Airways αναμένεται, έως τις 10 Αυγούστου, οπότε και λήγει η σχετική προθεσμία, να καταθέσουν τις προτάσεις τους διεκδικώντας την εκτέλεση αεροπορικού έργου προς τους προορισμούς που έχουν χαρακτηριστεί άγονοι και επιδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στη συνέχεια η επιλογή του αναδόχου για το κάθε δρομολόγιο θα γίνει με διαδικασίες-εξπρές.

Οι αεροπορικές εταιρίες-ανάδοχοι που θα επιλεγούν προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους συγκεκριμένους προορισμούς για την επόμενη τριετία θα αναλάβουν έργο από την 1η Οκτωβρίου του 2009, ημερομηνία κατά την οποία θα ξεκινήσει και τη λειτουργία της η αεροπορική εταιρία Olympic Air του ομίλου MIG.

Έως τις 30 Σεπτεμβρίου τις υπηρεσίες αυτές θα συνεχίσει να παρέχει η Ολυμπιακή Αεροπορία αφού ακόμη και για δρομολόγια των οποίων οι συμβάσεις είχαν λήξει δόθηκε από την ΥΠΑ παράταση.

Το κριτήριο κατακύρωσης για το κάθε δρομολόγιο που αποτελεί αντικείμενου του διαγωνισμού θα είναι η συμφερότερη οικονομική προσφορά, ενώ είναι εξαιρετικά πιθανό να προκύψουν διαφορετικοί ανάδοχοι για διαφορετικά δρομολόγια.

Να σημειώσουμε ότι η Olympic Air υποχρεούται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό, όπως προβλέπει η συμφωνία που έχει υπογραφεί με το ελληνικό δημόσιο για την πώληση της Ολυμπιακής.

Μάλιστα, προκειμένου να μπορέσει η συγκεκριμένη εταιρία να συμμετέχει στον διαγωνισμό καταργήθηκε όρος που ανέφερε ότι προκειμένου να δηλώσουν συμμετοχή σε αυτόν οι ενδιαφερόμενες εταιρίες θα έπρεπε να διαθέτουν άδεια πτητικής εκμετάλλευσης για τουλάχιστον έναν χρόνο.

Αυτό ακριβώς το σημείο είναι που επιτρέπει τη συμμετοχή της Athens Airways στον διαγωνισμό, ενώ στελέχη της Aegean είχαν πρόσφατα αναφέρει ότι η εταιρία θα καταθέσει ενδιαφέρον για την εκτέλεση ορισμένων δρομολογίων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v