Τραμ Α.Ε.: Τρεις διαγωνισμοί στο κόκκινο

Σε ιδιαίτερα κρίσιμο σημείο βρίσκεται σειρά διαγωνισμών της ΤΡΑΜ Α.Ε. η οποία συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει για την προώθηση του έργου.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Τραμ Α.Ε.: Τρεις διαγωνισμοί στο κόκκινο
Σε ιδιαίτερα κρίσιμο σημείο βρίσκονται αρκετοί διαγωνισμοί της ΤΡΑΜ Α.Ε., η οποία συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει για την προώθηση του έργου.

Ειδικότερα, ο διαγωνισμός για την επέκταση του μέσου στην περιοχή του Πειραιά βρίσκεται αντιμέτωπος με σειρά ενστάσεις εκ μέρους των συμμετεχουσών εταιριών, ενώ επίσης έχει γίνει και προσφυγή κατά του έργου στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Επιπλέον, ο έτερος διαγωνισμός για την προμήθεια συρμών κηρύχτηκε άγονος αφού δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον και την ίδια ώρα μόνο μία εταιρία έχει καταθέσει το ενδιαφέρον της στον διαγωνισμό για τη μίσθωση των πάνελ στις στάσεις του τραμ.

Οι προσφυγές για τον Πειραιά το μεγαλύτερο "αγκάθι"

Το μεγαλύτερο πρόβλημα σχετίζεται με το θέμα της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά όπου υπάρχει πόλεμος ενστάσεων μεταξύ των εταιριών που συμμετέχουν. Στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, προϋπολογισμού 92 εκατομμυρίων ευρώ, έχει αναδειχτεί προσωρινός ανάδοχος η κατασκευαστική εταιρία Θεμέλη. Επίσης, το ενδιαφέρον τους έχουν εκδηλώσει οι επιχειρήσεις:

*Ελληνική Υδροκατασκευή

*ΕΛΤΕΡ ΑΤΕ - Impregilo

*ΕΤΕΘ (J&P Άβαξ)

*Τέρνα Ενεργειακή - Τομή (Ελλάκτωρ)

*Τοξότης

Το μεγάλο ενδιαφέρον των εταιριών για την ανάληψη του έργου καταδεικνύεται από το γεγονός ότι στο οικονομικό σκέλος της προσφοράς οι εκπτώσεις που έχουν προσφερθεί από τους κατασκευαστές φτάνουν τα 37 εκατομμύρια ευρώ.

Το νομικό τμήμα της ΤΡΑΜ Α.Ε. προσπαθεί να εξετάσει τις ενστάσεις γρήγορα ώστε το έργο να προχωρήσει αφού ο κίνδυνος απώλειας κονδυλίων, που αποτελούν συμμετοχή της Ε.Ε. στο έργο, είναι κάτι περισσότερο από ορατός.

Πέραν των ενστάσεων, όμως, "πονοκέφαλο" προκαλεί και η νέα προσφυγή κατά του έργου στο Συμβούλιο της Επικρατείας από ομάδα πολιτών οι οποίοι ζητούν την ακύρωσή του.

Από την πλευρά της εταιρίας στην εκδίκαση της υπόθεσης στο ΣτΕ αναμένεται να υποστηριχτεί ότι είναι πρόκειται για έργο υπερτοπικής σημασίας που θα έχει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη μειώνοντας την κυκλοφορία κατά 15.000 οχήματα.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η συγκεκριμένη προσφυγή οδηγεί σε νέα καθυστέρηση στην έναρξη των εργασιών που η διοίκηση της εταιρίας ανέμενε να γίνει μέσα στο φθινόπωρο. Από την πλευρά της εταιρίας, εκείνο που επισημαίνεται αφορά στο ότι αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να προσδιοριστεί χρονικά πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία εκδίκασης των εκκρεμών υποθέσεων

Πέραν τούτου, σε περίπτωση που η προσφυγή γίνει δεκτή, τότε το τραμ θα αντιμετωπίσει σοβαρότατο πρόβλημα επιβίωσης αφού η επέκταση προς την περιοχή του Πειραιά θεωρείται μονόδρομος ώστε στο μέλλον το μέσο να είναι οικονομικά βιώσιμο. Αν το έργο της επέκτασης ακυρωθεί, τότε το τραμ είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο από χρέη, καθώς σε διάστημα μόλις 5 ετών η εταιρία έχει σωρεύσει υποχρεώσεις που ξεπερνούν τα 100 εκατομμύρια ευρώ.

Άγονος ο διαγωνισμός για τα οχήματα

Την ίδια ώρα άκυρος κηρύχτηκε τις προηγούμενες ημέρες ο διαγωνισμός της ΤΡΑΜ που αφορά στην προμήθεια 25 συνολικά νέων οχημάτων. Η εταιρία ζητούσε την προμήθεια 18 οχημάτων με option για προμήθεια 7 ακόμη.

Οι συγκεκριμένοι συρμοί πρόκειται να χρησιμοποιηθούν για την κάλυψη των αναγκών της επέκτασης στον Πειραιά, ωστόσο στον διαγωνισμό για την προμήθειά τους δεν προσήλθε κανένας ενδιαφερόμενος και αυτός ακυρώθηκε.

Τέλος, μία μόνο υποψήφια εταιρία έχει εκδηλώσει το ενδιαφέρον της στον διαγωνισμό που διενεργείται από τον περασμένο χειμώνα και αφορά στη μίσθωση 75 πλαισίων (πάνελ) επί των 48 στάσεων τραμ για ανάρτηση διαφημίσεων.

Η ΤΡΑΜ είχε ορίσει ως ελάχιστο ετήσιο συνολικό μίσθωμα για τη διαφημιστική εκμετάλλευση των πάνελ και της ένδυσης στάσεων το ποσό των 402.000 ευρώ, ενώ υπήρχε και όρος για την αναπροσαρμογή του μισθώματος κατά 5% στο δεύτερο μισθωτικό έτος.

Το διοικητικό συμβούλιο της εταιρίας δεν έχει πάρει ακόμη απόφαση για την κατακύρωση ή όχι του διαγωνισμού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v