Kαταργούνται 255 φορείς του Δημοσίου

Στη συγχώνευση ή κατάργηση 255 φορέων του Δημοσίου -από τους 620 συνολικά- προχωράει η κυβέρνηση εντός τετραμήνου, στο πλαίσιο των μέτρων που λαμβάνει για τον περιορισμό της σπατάλης στον δημόσιο τομέα.

Kαταργούνται 255 φορείς του Δημοσίου
Στη συγχώνευση ή κατάργηση 255 φορέων του Δημοσίου -από τους 620 συνολικά- προχωράει η κυβέρνηση εντός τετραμήνου, στο πλαίσιο των μέτρων που λαμβάνει για τον περιορισμό της σπατάλης στον δημόσιο τομέα.

Το θέμα συζητήθηκε στη διυπουργική οικονομική επιτροπή, όπου εξετάσθηκε συνολικά η πορεία της οικονομίας υπό τη σκιά των επισημάνσεων και των συστάσεων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για την ανάγκη ριζικών διαρθρωτικών αλλαγών στην οικονομία, στην κατεύθυνση της δημοσιονομικής εξυγίανσης.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομίας κ. Γιάννης Παπαθανασίου μετά τη συνεδρίαση, στην επιτροπή παρουσιάστηκε το σχέδιο συγχώνευσης και κατάργησης φορέων του Δημοσίου εντός του τετραμήνου, όπως είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση.

Το σχέδιο περιλαμβάνει τη συγχώνευση-κατάργηση 255 φορέων από τους 620 που εξετάστηκαν μέχρι σήμερα.

Ο κ. Παπαθανασίου πρόσθεσε ότι οι συγχωνεύσεις αυτές θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο επόμενο τετράμηνο. Πρόσθεσε, ακόμη, ότι συνεχίζεται και η εξέταση των υπόλοιπων φορέων.

Επισήμανε, επίσης, ότι η κυβέρνηση υλοποιεί ένα πρόγραμμα το οποίο είναι πάρα πολύ απαιτητικό αλλά και σίγουρα αναγκαίο, όχι μόνο για την εξοικονόμηση πόρων, αλλά και για την αποτελεσματικότερη και πιο ευέλικτη λειτουργία του κράτους.

Απαντώντας σε ερώτηση για το πόσα χρήματα θα εξοικονομηθούν, ο κ. Παπαθανασίου παρέπεμψε σε ανακοινώσεις που θα γίνουν από τη γενική γραμματεία της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με το σχέδιο που δρομολογεί η κυβέρνηση, θα συγχωνευθούν ή θα καταργηθούν προβληματικές ΔΕΚΟ, οι οποίες δεν επιτελούν ουσιαστικά κανένα έργο και απλώς επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό.

Από την εφαρμογή του σχεδίου το πιθανότερο είναι ότι θα προκύψουν πολλές μετατάξεις υπαλλήλων, ενώ στους νέους οργανισμούς που θα προκύψουν από συγχωνεύσεις θα καταρτιστούν νέα επιχειρησιακά σχέδια.

Επίσης, θα καθιερωθούν για πρώτη φορά ειδικά πριμ παραγωγικότητας στην περίπτωση που καλύπτονται τα πλάνα των επιχειρησιακών σχεδίων.

Τα νέα επιχειρησιακά σχέδια, που πρέπει να υποβληθούν στο υπουργείο το αργότερο έως τον Οκτώβριο, θα έχουν κοινή μορφή για όλες ανεξαιρέτως τις ΔΕΚΟ, με βασική αλλαγή σε σύγκριση με τα ισχύοντα την καθετοποίηση των στόχων των επιχειρήσεων, αλλά και την αποτίμηση κόστους - οφέλους.

Κάθε ΔΕΚΟ θα πρέπει να διαχωρίζει τους τομείς δράσεις, ώστε ανά τομέα ξεχωριστά να καθίστανται απολύτως σαφή: η βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων, ο εξορθολογισμός των προμηθειών, η αύξηση της παραγωγικότητας και το κόστος ή όφελος από μια επένδυση ή μια επιχειρηματική κίνηση.

Η υποβολή επιχειρησιακών προγραμμάτων θα αποτελεί βασική προϋπόθεση για την έγκριση προσλήψεων στις ΔΕΚΟ.

Οι νέες προσλήψεις στις ΔΕΚΟ θα πρέπει να δικαιολογούνται από τα επιχειρησιακά προγράμματα τα οποία θα υποβάλλουν οι διοικήσεις, ενώ απαραίτητη θα είναι και η υποβολή τριμηνιαίων λογιστικών καταστάσεων.

Σύμφωνα με το υπόδειγμα που έχουν λάβει οι ΔΕΚΟ για την κατάρτιση των επιχειρησιακών σχεδίων, θα πρέπει να υπάρχει σαφής διαχωρισμός των εξής στόχων:

* Οικονομική αποτελεσματικότητα. Θα αναφέρεται η πορεία των εσόδων και των δαπανών, ο εξορθολογισμός των προμηθειών κ.λπ.
* Ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, επενδυτικών προγραμμάτων, επέκταση σε νέες αγορές κ.λπ.
* Εσωτερική διάρθρωση. Βελτίωση των εσωτερικών μηχανισμών λειτουργίας, όπως το οργανόγραμμα, η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού κ.λπ.
* Εξυπηρέτηση των αποδεκτών των υπηρεσιών, με το οποίο σχετίζονται και οι χάρτες των υποχρεώσεων προς τους καταναλωτές, τους οποίους έχουν ήδη καταρτίσει οι επιχειρήσεις.

Στις επόμενες κινήσεις των ΔΕΚΟ συμπεριλαμβάνονται -βάσει του νόμου- η κατάρτιση μητρώου ακίνητης περιουσίας, η εισαγωγή των υπηρεσιών γενικού οικονομικού συμφέροντος και η ανάπτυξη του ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος, μέσω του οποίου θα καταστεί δυνατή η ακριβής "παρακολούθηση" των ΔΕΚΟ και η συνεργασία με το υπουργείο για την καταγραφή και τον καθορισμό της στρατηγικής των επιχειρήσεων.

Το οικονομικό επιτελείο φέρεται αποφασισμένο να εφαρμόσει όλες τις διατάξεις του νόμου για τις ΔΕΚΟ, ο οποίος ψηφίστηκε πριν από περίπου μία διετία.

Οι διατάξεις αυτές μεταξύ των άλλων προβλέπουν:

* Δεν θα επιτρέπεται στις ΔΕΚΟ η δανειοδότηση και οι νέες προσλήψεις εάν δεν έχουν εγκεκριμένο επιχειρησιακό σχέδιο και δεν υποβάλλουν τριμηνιαίες οικονομικές καταστάσεις.

* Για τον αποτελεσματικότερο έλεγχο λειτουργίας τους, τα συναρμόδια υπουργεία θα προχωρήσουν στη στελέχωση των υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου και στην πρόσληψη εξωτερικού συμβούλου με εξειδικευμένη εμπειρία στον εσωτερικό έλεγχο, ο οποίος θα αναλάβει να καταρτίσει εγχειρίδιο βάσει του οποίου θα γίνονται οι τακτικοί και οι έκτακτοι έλεγχοι.

* Αλλαγές στους γενικούς κανονισμούς προσωπικού και τα οργανογράμματα, ώστε να αξιοποιηθεί αποτελεσματικά το υφιστάμενο προσωπικό.

Παράλληλα, προχωράει και το σχέδιο για την αξιοποίηση της τεράστιας ακίνητης περιουσίας που έχουν στην κατοχή τους πολλές επιχειρήσεις και οργανισμοί του Δημοσίου, με στόχο την άντληση κεφαλαίων στην κατεύθυνση της μείωσης των ελλειμμάτων τους και τη μετάβαση σε πλεονασματική διαχείριση, που είναι και το μεγάλο ζητούμενο.

Η περιουσία των ΔΕΚΟ είναι ουσιαστικά αναξιοποίητη, αφού σύμφωνα με υπολογισμούς αποδίδει μόλις το 0,15% της αξίας της, όταν σε διεθνές επίπεδο η απόδοση των ακινήτων ανέρχεται σε 6% με 8%.

Ήδη, πρόσφατα αποφασίσθηκε η αξιοποίηση τριών ακινήτων του ΗΣΑΠ, σε Κηφισιά, Ηράκλειο και Μαγουλέζα, καθώς και το γνωστό ακίνητο του ΟΔΔΥ στα Λιόσια.

Στην έκθεση που άφησαν φεύγοντας οι επιτελείς του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου υπογραμμίζουν την ανάγκη να "τελειώνει" η υπόθεση των ζημιογόνων ΔΕΚΟ εντός πενταετίας, προκειμένου να... ανασάνει ο προϋπολογισμός.

Ο προϋπολογισμός του 2009 δείχνει διεύρυνση του ελλείμματος των ΔΕΚΟ στο 1,406 δισ. ευρώ.

Οι φορείς που καταργούνται ή συγχωνεύονται

1. Κατάργηση του Επιστημονικού και Ερευνητικού Κέντρου Πολιτικής Προστασίας (Υπουργείο Εσωτερικών), διότι, ενόψει του επιχειρησιακού προγράμματος του ΕΣΠΑ, διανοίγονται νέες προοπτικές διενέργειας των απαιτούμενων μελετών και προώθησης έργων εφαρμογής τους στο πλαίσιο του σχεδιασμού για τη δημιουργία ενιαίου κέντρου διαχείρισης κινδύνων.

2. Απορρόφηση της «Ανώνυμη Εταιρεία Διώρυγας της Κορίνθου» (ΑΕΔΙΚ) από την Δημόσια Επιχείρηση Κινητών Αξιών Α.Ε. (ΔΕΚΑ Α.Ε.) (Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών).

3. Συγχώνευση του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου (ΟΠΕ Α.Ε.) με το Ελληνικό Κέντρο Επενδύσεων (ΕΛΚΕ) (Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών).

4. Ένταξη της Σχολής Επιμόρφωσης Υπαλλήλων ΥΠΟΙΟ (ΣΕΥΥΟ) στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΚΔΑΑ) (Υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομίας και Οικονομικών).

5. Ένταξη του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ) στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων ως ειδικός κλάδος δραστηριότητας (Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών).

6. Ρευστοποίηση περιουσίας της «Α.Ε. Εκμεταλλεύσεως Ακινήτων» (Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών).

7. Ένταξη του Ειδικού Ταμείου Ελέγχου παραγωγής και ποιότητας αλκοόλης αλκοολούχων ποτών στη γενική ρύθμιση για τους ειδικούς λογαριασμούς (Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών).

8 - 9. Συγχώνευση σε έναν φορέα του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποίησης (ΕΛΟΤ), του Εθνικού Συστήματος Διαπίστευσης (ΕΣΙΔ) και του Ελληνικού Ινστιτούτου Μετρολογίας (ΕΙΜ) (Υπουργείο Ανάπτυξης).

10 - 11. Συγχώνευση σε μία εταιρεία της Εταιρείας Τεχνολογικής Ανάπτυξης Κεραμικών & Πυρίμαχων Υλικών Α.Ε. (ΕΚΕΠΥ ΑΕ), της Εταιρείας Βιομηχανικής Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης Μετάλλων (ΕΒΕΤΑΜ Α.Ε.) και της «Ελληνικό Κέντρο Αργυλλομάζης Α.Ε.) (ΕΛΚΕΑ Α.Ε.) (Υπουργείο Ανάπτυξης).

12 - 14. Συγχώνευση της Εταιρείας Τεχνολογικής Ανάπτυξης Κλωστοϋφαντουργίας, Ένδυσης και Ινών Α.Ε. (ΕΤΑΚΕΙ ΑΕ), της «Ελληνικό Κέντρο Αργυροχρυσοχοΐας Α.Ε.» (ΕΛΚΑ ΑΕ) και της «Κέντρο Ελληνικής Γούνας ΑΕ» (ΚΕΓ ΑΕ) με την «Κέντρο Τεχνολογίας και Σχεδιασμού Α.Ε. (ΕΛΚΕΔΕ ΑΕ) (Υπουργείο Ανάπτυξης)

15. Συγχώνευση του Οργανισμού Λαϊκών Αγορών Θεσσαλονίκης με τον Οργανισμό Λαϊκών Αγορών Αθήνας - Πειραιά σε έναν οργανισμό (Υπουργείο Ανάπτυξης)

16. Κατάργηση του Ιχθυοκαλλιεργητικού Κέντρου Αχελώου (Υπουργείο Ανάπτυξης)

17. Κατάργηση του Τεχνολογικού Πάρκου «Λεύκιππος» (Υπουργείο Ανάπτυξης)

18. Συγχώνευση της «Εταιρείας Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης της Βιομηχανίας Τροφίμων Α.Ε» (ΕΤΑΤ ΑΕ) με τον Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) που εποπτεύεται πλέον από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης (Υπουργεία Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων).

19. Συγχώνευση του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ) με το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (ΕΙΕ) σε ένα ενιαίο ερευνητικό κέντρο με δραστηριότητα στον τομέα Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών (Υπουργείο Ανάπτυξης).

20. Συγχώνευση του Κέντρου Έρευνας Τεχνολογίας & Ανάπτυξης Θεσσαλίας (ΚΕΤΕΑΘ) στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) (Υπουργείο Ανάπτυξης).

21. Απορρόφηση της «Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας Α.Ε» (ΕΔΕΤ ΑΕ) από την «Αθηνά» - Ερευνητικό Κέντρο Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης (Υπουργείο Ανάπτυξης).

22. Κατάργηση της Εταιρείας Διανομής Αερίου Α.Ε. (Υπουργείο Ανάπτυξης).

23. Κατάργηση της Δημόσιας Επιχείρησης Πολεοδομίας και Στέγασης (ΔΕΠΟΣ) (Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων).

24 - 39. Συγχώνευση των 29 φορέων διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών σε 13, ανά διοικητική περιφέρεια, υπό μελέτη και μείωση του αριθμού των διοικητικών τους συμβουλίων (Υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων).

40. Κατάργηση της Εθνικής Ακαδημίας Γραμμάτων και Επιστημών, η οποία είναι ανενεργής (Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων).

41. Κατάργηση της Ιονίου Ακαδημίας, η οποία είναι ανενεργής (Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων).

42. Κατάργηση του Ινστιτούτου Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (Ι.Π.Ο.Δ.Ε.), λόγω επικάλυψης αρμοδιοτήτων με την Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (ΔΙΠΟΔΕ) του Υπουργείου καθώς και με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο και το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων).

43. Συγχώνευση σε έναν φορέα του Εθνικού Γυμναστηρίου Αθηνών (Ι. Φωκιανός) με το Δημόσιο Πρότυπο Παιδικό Γυμναστήριο Καισαριανής (Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων).

44 - 108. Συγχώνευση 65 Κεφαλαίων Αποζημίωσης Φορτοεκφορτωτών (ΚΑΦ) Ξηράς και Λιμένος σε 7 μεγάλα ΚΑΦ Λιμένων - Ξηράς (Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας).

109. Ενοποίηση του Εθνικού Κέντρου Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΚΕΠ), του Εθνικού Κέντρου Πιστοποίησης και Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΕΚΕΠΙΣ) και του Εθνικού Συμβουλίου Σύνδεσης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με την Απασχόληση (ΕΣΣΕΕΚΑ). (Υπουργεία Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων).

110 - 202 Συγχώνευση των διοικήσεων 102 Μονάδων Κοινωνικής Φροντίδας σε 9 ξεχωριστά εθνικά δίκτυα κοινωνικής φροντίδας (Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης).

203. Κατάργηση του «Οργανισμού Γεωργικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Απασχόλησης» (ΟΓΕΕΚΑ «Δήμητρα») και μεταφορά αρμοδιοτήτων στο Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών (Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων).

204. Κατάργηση της Εθνικής Επιτροπής Γάλακτος Ελλάδος και μεταφορά των αρμοδιοτήτων της στον Ελληνικό Οργανισμό Γάλακτος και Κρέατος (Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων).

205. Κατάργηση του Επαγγελματικού Κέντρου Επιμόρφωσης Δασικών Υπαλλήλων (Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων).

206. Συγχώνευση του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης με το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Υπουργείο Πολιτισμού).

207. Συγχώνευση του ΟΠΕΠ με το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού και με το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ως προς τα εκμαγεία) (Υπουργείο Πολιτισμού).

208. Κατάργηση του Οργανισμού Ανέγερσης Νέου Μουσείου Ακρόπολης, λόγω εκπλήρωσης του σκοπού του (Υπουργείο Πολιτισμού).

209. Συγχώνευση του Εθνικού Σκοπευτηρίου Χανίων με το Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Χανίων (Υπουργείο Πολιτισμού).

210. Συγχώνευση του Πανηπειρωτικού Εθνικό Αθλητικού Κέντρου Ιωαννίνων με το Εθνικό Αθλητικό και Ναυτικό Κέντρο Ιωαννίνων (Υπουργείο Πολιτισμού).

211. Κατάργηση της «Αγροτουριστική Α.Ε.» (ήδη υπό εκκαθάριση), λόγω της ανάληψης των αρμοδιοτήτων της από τη νέα εταιρεία «ΑΓΡΟΤΗΜΑ ΑΕ» (Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης).

212. Συγχώνευση της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης Α.Ε. (ΕΤΑ) με την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου Α.Ε. (ΚΕΔ ΑΕ) (Υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών και Τουριστικής Ανάπτυξης).

213. Συγχώνευση της «ΓΑΙΑ ΟΣΕ Α.Ε.» με την «ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε.» (Υπουργείο Μεταφορών).

214. Συγχώνευση της «ΕΔΙΣΥ Α.Ε.» με την «ΟΣΕ Α.Ε.» (Υπουργείο Μεταφορών).

215. Κατάργηση της Διεθνούς Ικαρίου Αεραθλητικής Ακαδημίας, διότι στο μεταξύ έχει καταστεί ανενεργής (Υπουργείο Μεταφορών).

216. Λύση και θέση σε εκκαθάριση της «Ολυμπιακές Αερογραμμές Α.Ε». (Υπουργείο Μεταφορών).

217. Λύση και θέση σε εκκαθάριση της «Ολυμπιακή Αεροπλοΐα Α.Ε.» (Υπουργείο Μεταφορών).

218. Μεταβίβαση της «Γαλιλαίος Ελλάς Α.Ε.» (Υπουργείο Μεταφορών).

219. Λύση και θέση σε εκκαθάριση της «Ολυμπιακή Αεροπορία Α.Ε. - Υπηρεσίες» (Υπουργείο Μεταφορών).

220. Μεταβίβαση της «Ολυμπιακή Εταιρεία Καυσίμων Α.Ε. (66%)» (Υπουργείο Μεταφορών).

221. Μεταβίβαση της «Ολυμπιακή Ανώνυμη Ανεφοδιαστική Εταιρεία Αεροπορικού Καυσίμου Α.Ε.» (65%) (Υπουργείο Μεταφορών).

222. Μεταβίβαση της «Πάνθεον Airways A.E.» (Υπουργείο Μεταφορών)

223. Μεταβίβαση της «Ελληνική Εταιρεία Επίγειας Εξυπηρέτησης Αεροσκαφών Α.Ε.» (Υπουργείο Μεταφορών)

224. Μεταβίβαση της «Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης και Επισκευής Αεροσκαφών Α.Ε.» (Υπουργείο Μεταφορών)

225 - 255. 31 Λιμενικά Ταμεία θα εκχωρηθούν στους αντίστοιχους ΟΤΑ (Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v