Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σήμερα η τελική συνάντηση MIG – Δημοσίου για ΟΑ

Η τελική συνάντηση των συμβούλων του ελληνικού δημοσίου με τους εκπροσώπους της MIG αναμένεται σήμερα στο πλαίσιο της διαδικασίας αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Σήμερα η τελική συνάντηση MIG – Δημοσίου για ΟΑ
Η τελική συνάντηση των συμβούλων του ελληνικού δημοσίου με τους εκπροσώπους της MIG αναμένεται σήμερα στο πλαίσιο της διαδικασίας αποκρατικοποίησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας, που έχει εισέλθει πλέον σε μία νέα φάση μετά την εκδήλωση του χθεσινού διπλού ενδιαφέροντος από την Aegean Airlines και την Chrysler Aviation.

Η συνέχεια του διαγωνισμού είναι άδηλη καθώς οι νέες, υψηλότερες σε σχέση με την προσφορά της MIG, προτάσεις για τις εταιρείες του Ομίλου της Ολυμπιακής προκάλεσαν τουλάχιστον αμηχανία σε πολιτικό επίπεδο αλλά και ανατροπή της διαδικασίας αφού σύμφωνα με πληροφορίες που υπήρχαν σήμερα αναμένονταν το Δημόσιο και η MIG να προχωρήσουν στην οριστικοποίηση της συμφωνίας τους.

Μετά όμως την εκδήλωση του διπλού ενδιαφέροντος το ενδεχόμενο αυτό ανατρέπεται, ενώ χθες το βράδυ δεν έλειπαν και οι πληροφορίες που έκαναν λόγω ακόμη και για αποχώρηση του Ομίλου MIG από την διεκδίκηση της Ολυμπιακής.

Παρότι επίσημη αντίδραση δεν υπήρξε, ωστόσο στο παρασκήνιο στελέχη της MIG υποστήριζαν ότι η πρόταση του Ομίλου εκδηλώθηκε με αποκλειστικό σκοπό την διάσωση της Ολυμπιακής σε μια εξαιρετικά δύσκολη στιγμή που δεν υπήρχε κανένα ενδιαφέρον για την εταιρεία.

Η υποβολή νέων προσφορών συνιστά, όπως σημείωναν, επιτυχία της αρχικής κίνησης του Ομίλου ενώ παράλληλα ξεκαθάριζαν ότι η MIG δεν προτίθεται να καταθέσει υψηλότερη αντιπροσφορά μη επιθυμώντας με τον τρόπο αυτόν να μην σε ιδιότυπη διαδικασία πλειστηριασμού της Ολυμπιακής.

Στο μικροσκόπιο των συμβούλων και της ΕΕ οι νέες προτάσεις

Οι νέες προσφορές έχουν μπει ήδη στο μικροσκόπιο των οικονομικών και νομικών συμβούλων της κυβέρνησης και εξετάζονται προκειμένου να διαπιστωθεί η νομική αλλά και οικονομική τους επάρκεια.

Οι σύμβουλοι της κυβέρνησης, που βρίσκονται σε στενή συνεργασία με τον έχοντα την ευθύνη του διαγωνισμού υπουργό Ανάπτυξης κ. Κωστή Χατζηδάκη, όχι μόνο την κεφαλαιακή βάση στην οποία στηρίζονται οι δύο προτάσεις αλλά, κυρίως, το κατά πόσον αυτές είναι σύμφωνες με τα όσα ορίζει η εθνική και κοινοτική νομοθεσία για τον ανταγωνισμό.

Αυτό αφορά κυρίως την πρόταση της Aegean η αποδοχή της οποίας είναι πιθανόν να συνιστά παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού αφού μία συγχώνευση των δύο εταιρειών θα δημιουργούσε μια αεροπορική εταιρεία που θα ήλεγχε το συντριπτικό κομμάτι των αερομεταφορών κυρίως στην εσωτερική αγορά.

Ο αντιπρόεδρος της Aegean κ. Ευτύχης Βασιλάκης επιχειρώντας χθες να απαντήσει στις αιτιάσεις αυτές ανέφερε ότι σε ότι αφορά την αγορά εξωτερικού δεν τίθεται τέτοιο θέμα καθώς ο ανταγωνισμός είναι έντονος από ξένες αεροπορικές εταιρείες.

Για την αγορά εσωτερικού, όπως αναφέρεται και στην πρόταση, η Aegean δηλώνει πρόθυμη να παραχωρήσει μέρος της δραστηριότητας της νέας εταιρείες σε αεροπορικές εταιρείες που ήδη δραστηριοποιούνται στην ελληνική αεροπορική αγορά (Athens Airways, Sky Express κλπ).

Αναγκαία κίνηση για την Aegean η εκδήλωση πρότασης

Να αναφέρουμε στο σημείο αυτό ότι η εκδήλωση πρότασης από την Aegean θεωρείται από τους γνώστες της αεροπορικής αγοράς ως μια αναγκαία επιχειρηματική κίνηση προκειμένου να αποφύγει το ενδεχόμενο να βρεθεί αντιμέτωπη με μια ιδιωτική, ισχυρή, Ολυμπιακή απαλλαγμένη από τα σύνδρομα του δημόσιου.

Σε μία τέτοια περίπτωση η ένταση του ανταγωνισμού θα δημιουργούσε πρόβλημα στην Aegean η οποία την τελευταία διετία έχει προχωρήσει και σε πολύ μεγάλα επιχειρηματικά ανοίγματα.

Την άποψη αυτή θεωρείται ότι ενισχύει και η πρόταση συνεργασίας με την MIG που ήδη διατύπωσε ο κ. Βασιλάκης για την Ολυμπιακή του μέλλοντος αφού όπως ξεκαθάρισε το όνομα του εθνικού αερομεταφορά θα διατηρηθεί.

Η γνωμοδότηση των συμβούλων των δημόσιου για την ορθότητα των νέων προτάσεων αναμένεται στις αρχές της επόμενης εβδομάδας χωρίς να αποκλείεται να υπάρξουν ανακοινώσεις ακόμη και αύριο καθώς από την πλευρά της κυβέρνησης υπάρχει η επιθυμία να μην δημιουργηθεί κενό στην διαδικασία.

Σε κάθε περίπτωση βαρύνουσα σημασία θα έχει και η άποψη που θα καταθέσει ο Επίτροπος Παρακολούθησης του διαγωνισμού που έχει ορίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και από την οποία τελικώς θα εξαρτηθεί αν θα υπάρξουν ή όχι νέες διαπραγματεύσεις, αφού η όλη διαδικασία τελεί υπό την στενή παρακολούθηση της ΕΕ, η οποία απαιτεί να εγκρίνει κάθε βήμα πριν αυτό γίνει.

Τέλος εκείνο που εξετάζεται από την πλευρά της κυβέρνησης είναι το ενδεχόμενο διαφοροποίησης της διαδικασίας καθώς η ανοιχτή διαδικασία, όπως έγινε σε αυτή τη φάση, αποδεικνύεται ότι έχει προβλήματα καθώς δεν υπάρχει καταληκτική ημερομηνία με αποτέλεσμα να είναι πιθανό κάθε φορά που οι διαπραγματεύσεις φτάνουν στο τέλος του να εκδηλώνεται μια νέα πρόταση ανατρέποντας τα δεδομένα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v