ΟΑ: Ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις με MIG

Ανοίγει σήμερα η αυλαία των επίσημων διαπραγματεύσεων μεταξύ των συμβούλων της κυβέρνησης και της Marfin Investment Group για την Ολυμπιακή Αεροπορία.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΑ: Ξεκινούν οι διαπραγματεύσεις με MIG
Ανοίγει σήμερα η αυλαία των επίσημων διαπραγματεύσεων μεταξύ των συμβούλων της κυβέρνησης και της Marfin Investment Group για την Ολυμπιακή Αεροπορία.

Παρά το γεγονός ότι η πρόσκληση παραμένει ανοικτή έως τώρα η MIG είναι ο μοναδικός επιχειρηματικός όμιλος που είχε ανταποκριθεί στην έκκληση της κυβέρνησης για την διάσωση της Ολυμπιακής Αεροπορίας.

Το γεγονός αυτό δημιουργεί προβληματισμό στο οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνηση, καθώς καμία κίνηση ενδιαφέροντος δεν έχει υπάρξει ούτε και από τους προηγούμενους υποψήφιους επενδυτές, μεμονωμένα ή σε επίπεδο συνεργασιών, για κάποια από τις εταιρίες του Ομίλου.

Η ύπαρξη εναλλακτικής πρότασης θα ισχυροποιούσε την διαπραγματευτική θέση της κυβερνητικής πλευράς η οποία είναι πολύ αδύναμη μετά την παταγώδη αποτυχία του διαγωνισμού που ξεκίνησε με τις καλύτερες των προϋποθέσεων αλλά δεν ευοδώθηκε.

Η πρόταση της MIG για την Ολυμπιακή κινείται πάνω από τα 200 εκατ. ευρώ και σε αυτή περιλαμβάνονται και οι τρεις εταιρείες του Ομίλου ΟΑ που βρίσκονται υπό αποκρατικοποίηση καθώς και η αγορά των 17 ιδιόκτητων αεροσκαφών της O.A.

Σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό η διαδικασία των συνομιλιών θα κινηθεί με ταχείς ρυθμούς και υπολογίζεται ότι θα διαρκέσει περίπου τρεις εβδομάδες και θα ολοκληρωθεί στα τέλη του μήνα.

Στο διάστημα αυτό αναμένεται ότι θα δοθεί και η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς με τις απευθείας διαπραγματεύσεις αλλάζει η διαδικασία που είχε εγκρίνει τον περασμένο Σεπτέμβριο.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Χατζηδάκης, που προΐσταται της προσπάθειας αποκρατικοποίησης «πριν την επισημοποίηση της όποιας συμφωνίας πρέπει να υπάρχει η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη συμπλήρωση της απόφασης του προηγούμενου Σεπτεμβρίου».

Ο κ. Χατζηδάκης τονίζει ότι πρέπει να εξεταστούν νομικής φύσεως ζητήματα, που αφορούν στη συμφωνία που υπέγραψε η ελληνική κυβέρνηση το περασμένο Σεπτέμβριο και αποτελεί ασφάλεια για τους επενδυτές. Ωστόσο ο ίδιος τονίζοντας την αναγκαιότητα επίτευξης συμφωνίας για την ΟΑ σημειώνει ότι η Ολυμπιακή δεν αποκρατικοποιηθεί θα εξελιχθεί σε δεύτερη υπόθεση Κουροπητού για την χώρα.

Να σημειώσουμε ότι ενεργό ρόλο στην υπόθεση Ολυμπιακής αναλαμβάνει και ο νυν υπουργός Μεταφορών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, ο οποίος χθες συναντήθηκε με τους πιλότους (ΕΧΠΑ) της Ολυμπιακής μετά από σχετικό αίτημά τους.

Οι πιλότοι ενημέρωσαν τον κ. Στυλιανίδη για την πρότασή τους για τη διάσωση της εταιρείας η οποία κατά κύριο λόγο προβλέπει την χρονική μετάθεση της προσπάθειας της ιδιωτικοποίησης με στόχο την βελτίωση της οικονομικής συγκυρίας, στην Ελλάδα και διεθνώς, καθώς εκτιμούν ότι αυτός ήταν από τους βασικούς λόγους της αποτυχίας αυτής της προσπάθειας.

Η ΕΧΠΑ πάντως είναι το σωματείο της Ολυμπιακής που τάσσεται ξεκάθαρα υπέρ της αποκρατικοποίησης της εταιρείας. Μάλιστα έχει ταχθεί και υπέρ της εξαγοράς της εταιρείας από τη ΜΙG, υπό την προϋπόθεση ότι στόχος θα είναι η ανάπτυξη της εταιρείας.

Οι πιλότοι ζήτησαν από τον υπουργό Μεταφορών να προχωρήσει το θέμα των μετατάξεων των εργαζομένων καθώς με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα επρόκειτο ως τις 15 Ιανουαρίου να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης υπουργικής απόφασης για τις μετατάξεις στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των χειριστών που είτε δεν συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης είτε δεν επιθυμούν να συνταξιοδοτηθούν.

Να σημειωθεί ότι σε εκκρεμότητα παραμένουν συνολικά τέσσερις υπουργικές αποφάσεις που αφορούν την υλοποίηση του νόμου 3717, ώστε να προχωρήσει το πρόγραμμα των αποχωρήσεων των εργαζομένων στον Όμιλο της OA κατά την κρίσιμη ημερομηνία (φάση εκκαθάρισης).

Η προώθηση των αποφάσεων αυτών αναμένεται σύντομα καθώς οι διαδικασίες καθυστέρησαν καθώς είχαν συνδεθεί με την επιχείρηση ιδιωτικοποίησης που κηρύχθηκε ουσιαστικά άγονη την περασμένη εβδομάδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v