2009: Βίοι αντίθετοι για ΟΛΠ-ΟΛΘ

Πορείες αντίθετες προβλέπονται για τα λιμάνια του Πειραιά και Θεσ/νίκης. Ο ΟΛΠ αναμένεται να καταγράψει κέρδη το 2008 και να υποδεχτεί την Cosco το 2009. Για τον ΟΛΘ μόνη λύση φαίνεται η προκήρυξη νέου διαγωνισμού.

  • της Αθηνάς Καλαϊτζόγλου
2009: Βίοι αντίθετοι για ΟΛΠ-ΟΛΘ
Παρά τα προβλήματα που δημιούργησαν οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στη λειτουργία του ΟΛΠ, τελικά ο οργανισμός θα παρουσιάσει κέρδη στην κλειόμενη χρήση 2008.

Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες του euro2day, παρότι τα μεγέθη του ΟΛΠ εμφανίζονταν συμπιεσμένα έως και το 9μηνο, με σημαντικές ζημίες, εντέλει οι προσπάθειες της διοίκησης να βελτιώσει αποφασιστικά τον τρόπο λειτουργίας του λιμένα κατά το τέταρτο τρίμηνο του έτους θα έχει ως αποτέλεσμα η χρήση να κλείσει με κέρδη, έστω και περιορισμένης έκτασης.

Φέτος αναμένεται να είναι η χρονιά του ΟΛΠ. Η σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί με την Cosco Pacific αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή προς επικύρωση εντός των προσεχών ημερών.

Αφού πέρασε και από τον έλεγχο του ελεγκτικού συνεδρίου, έχει σταλεί και βρίσκεται από τις 30 Δεκεμβρίου 2008 στα χέρια του υπουργού Ναυτιλίας κ. Αν. Παπαληγούρα για τυπική ενημέρωση.

Καθώς υπάρχει δέσμευση χρονοδιαγράμματος η σύμβαση να επικυρωθεί από τη Βουλή στα τέλη Ιανουαρίου, δεν αποκλείεται εντός μιας εβδομάδος να πάρει την άγουσα προς τη Βουλή για τον σκοπό αυτό, ανοίγοντας και τυπικά τον δρόμο για την έλευση των Κινέζων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Άλλωστε, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι τυπικές διαδικασίες και με την κατάθεση από την Cosco της εγγυητικής επιστολής ύψους 50 εκατ. ευρώ.

Πηγές του ΟΛΠ που μίλησαν στο euro2day διέψευσαν κατηγορηματικά το ενδεχόμενο να υπάρξει θέμα νέων απαιτήσεων από την πλευρά της Cosco, όπως επιμένουν ορισμένα δημοσιεύματα, δεδομένου ότι η σύμβαση έχει "κλειδώσει" και επιπλέον συμπεριλαμβάνει και τις παρατηρήσεις του ελεγκτικού συνεδρίου.

Συνεπώς, δεν τίθεται ζήτημα νέων διεκδικήσεων, εκτός κι αν η Cosco επιδιώξει να καταφύγει στα δικαστήρια, πράγμα που θεωρείται απίθανο.

Και αν στον Πειραιά φαίνεται ότι όλα βαίνουν καλώς, δεν συμβαίνει το ίδιο με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, μετά την αποχώρηση της κοινοπραξίας Hutchison Port - Hutchison Investment - Alapis - ΛΥΔ.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το μόνο εφικτό σενάριο που μπορεί να προχωρήσει είναι να κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός και να προκηρυχθεί νέος.

Την προοπτική αυτή μάλιστα δεν αποκλείει και η ηγεσία του ΥΕΝ, αν και όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το euro2day, αυτό το οποίο αναζητείται εναγωνίως είναι ο επικοινωνιακός χειρισμός του όλου θέματος για ευνόητους λόγους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v