Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οξύνεται ο ανταγωνισμός στην κινητή

Οξύνεται ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις εταιρίες κινητής, οδηγώντας με μαθηματική ακρίβεια στην ανατροπή των μεριδίων αγοράς και στη διεύρυνση των πεδίων επιχειρηματικής αντιπαράθεσης για την αύξηση της πελατειακής βάσης τους.

  • του Ηλία Ντράλλου
Οξύνεται ο ανταγωνισμός στην κινητή
Οξύνεται ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, οδηγώντας με μαθηματική ακρίβεια στην ανατροπή των μεριδίων αγοράς και στη διεύρυνση των πεδίων επιχειρηματικής αντιπαράθεσης για την αύξηση της πελατειακής βάσης τους.

Με τα καινούργια στοιχεία η Cosmote κατέχει το 41%, η Vodafone το 30% και η Wind το 28%.

Όπως προκύπτει από τα πρόσφατα δημοσιοποιημένα στοιχεία των τριών εταιριών, η Cosmote έχει αποκτήσει ηγεμονική θέση στην ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας, απέχοντας αισθητά από τις δύο υπόλοιπες ανταγωνίστριές της.

Από την άλλη πλευρά, για πρώτη φορά στην ιστορία της τηλεπικοινωνιακής αγοράς κινητής τηλεφωνίας η Vodafone, που κατέχει τη δεύτερη θέση, «απειλείται» σοβαρά από τη Wind, η οποία για πρώτη φορά από τη μέρα δραστηριοποίησής της ξεπέρασε το φράγμα των 5 εκατομμυρίων συνδρομητών.

Το σκηνικό που διαμορφώνεται ανατρέπει τους συσχετισμούς δυνάμεων διαμορφώνοντας νέα δεδομένα στο τηλεπικοινωνιακό τοπίο. Δεδομένα που σχετίζονται και με την ένταση του ανταγωνισμού σε επίπεδο πια πώλησης προϊόντων τηλεπικοινωνιών και τεχνολογίας, σε μια προσπάθεια οι εταιρίες να αυξήσουν το μερίδιό τους και, αν όχι, τουλάχιστον να διατηρήσουν το υπάρχον.

Η μεγάλη κόντρα το 2009 αναμένεται να εστιαστεί στην παροχή ολοκληρωμένων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών (κινητής τηλεφωνίας, ευρυζωνικό Internet και ψυχαγωγία), καθώς και στις εμπορικές προσφορές, μέσα από το λιανικό δίκτυο που διαθέτουν και το οποίο όπως αναφέρεται από στελέχη των εταιριών ενισχύει τις εμπορικές επιδόσεις τους.

---Η Cosmote

Εξαιρετικές επιδόσεις στην προσέλκυση νέων πελατών πέτυχε η εταιρία, καθώς συγκεντρώνει την πλειονότητα των νέων συνδέσεων στην Ελλάδα με περίπου 490 χιλιάδες καθαρές νέες συνδέσεις το τρίτο τρίμηνο του 2008, φτάνοντας το μερίδιο αγοράς της στο γ΄ τρίμηνο στο 41%, ενισχυμένο κατά περίπου 2,3 ποσοστιαίες μονάδες από την αρχή της χρονιάς.

Οι καθαρές νέες συνδέσεις στο τρίτο τρίμηνο παρέμειναν σε υψηλά επίπεδα και όπως υποστηρίζει η διοίκηση της Cosmote θα συνεχίσει να αυξάνει το μερίδιο αγοράς και να είναι κύρια επωφελούμενη μεταξύ των παρόχων από τη φορητότητα.

Πιο αναλυτικά, το τρίτο τρίμηνο του 2008, η Cosmote Ελλάδας πρόσθεσε περίπου 50 χιλιάδες καθαρές νέες συνδέσεις συμβολαίου και περίπου 439 χιλιάδες καθαρές νέες συνδέσεις καρτοκινητής, με τη συνδρομητική βάση της να διαμορφώνεται στο τέλος του τριμήνου στα 7,4 εκατομμύρια (7.410.728), αυξημένη κατά 25% σε σχέση με πέρυσι.

Στο τέλος Σεπτεμβρίου, οι συνολικοί συνδρομητές συμβολαίου της εταιρίας ανήλθαν σε 2,2 εκατ. (+9,4% σε σχέση με πέρυσι), ενώ οι πελάτες καρτοκινητής σε 5,3 εκατ. περίπου (+32,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα).

Το προβάδισμα της Cosmote έναντι των ανταγωνιστών αποδίδεται από τη διοίκηση στο ισχυρό δίκτυο διανομής, του τηλεπικοινωνιακού της δικτύου -τόσο 2G όσο κυρίως 3G και HSPA- και της διάθεσης καινοτόμων προγραμμάτων και εμπορικών προσφορών.

Τα 425 καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ έχουν συνεισφέρει πάνω από το 55% των νέων συνδέσεων στην εταιρία, αφού οι επισκέψεις αυξήθηκαν κατά 8%, ενώ πριν ενταχθεί στο δίκτυο του οργανισμού η Cosmote στην Ελλάδα κατείχε το 36,8% της αγοράς.

---Η Vodafone

Κατώτερα των προσδοκιών ήταν τα αποτελέσματα προσέλκυσης νέων πελατών αλλά και διατήρησης της ισχυρής ανόδου που παρουσίαζε τα τελευταία χρόνια στην αριθμητική ανάπτυξη πελατών. Για το 2008 η πελατειακή βάση της εταιρίας έφτασε στα 5,621 εκατ. πελάτες, αυξημένη κατά 161 χιλιάδες ευρώ σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο ο ρυθμός ανάπτυξης επιβραδύνθηκε το γ΄ τρίμηνο (επιπλέον 79.000 πελάτες) σε σχέση με το προηγούμενο β΄ τρίμηνο, αφού εισήλθαν στη συνδρομητική βάση της 82.000 πελάτες.

Επίσης, «πλήγμα» ως προς τη μορφολογία των πελατών της υπέστη η εταιρία, καθώς από το σύνολο της πελατειακής βάσης της το 68,4% είναι συνδρομητές καρτοκινητής, με αποτέλεσμα η πλάστιγγα να διαμορφώνεται σε βάρος των πελατών συμβολαίου, το ποσοστό των οποίων πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αυξήθηκε σε ικανοποιητικά επίπεδα.

---Η Wind

Τη μεγάλη έκπληξη έκανε η εν λόγω εταιρία κινητής τηλεφωνίας που κατάφερε να αντιστρέψει την εικόνα και να παρουσιάσει δυναμική ανάπτυξη της πελατειακής βάσης της.

Στο γ΄ τρίμηνο, οι νέες συνδέσεις έφτασαν στις 212.722 με αποτέλεσμα η συνολική πελατειακή βάση της Wind να ξεπεράσει τα 5 εκατ. και να διαμορφωθεί στις 5.048.498 συνδέσεις.

Πρόκειται για αύξηση 14%, καθώς πέρυσι η πελατειακή βάση της εταιρίας σημείωσε ετήσια αύξηση της τάξης του 19% και διαμορφώθηκε στα 4,4 εκατ. πελάτες.

Για την Tellas ο ρυθμός απόκτησης νέων πελατών Double Play ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντικός, καθώς ο αριθμός τους σχεδόν τριπλασιάστηκε σε έναν χρόνο. Στο τέλος Σεπτεμβρίου η εταιρία είχε 142.258 LLU πελάτες σε σύγκριση με 48.912 LLU πελάτες στο τέλος Σεπτεμβρίου 2007, αν και πληροφορίες αναφέρουν ότι στο ίδιο τρίμηνο οι πελάτες της Tellas μειώθηκαν κατά 13.742 (3,5%) στις 792.521, κάτι που αποδίδεται στην έμφαση στο LLU.

Η εταιρία που ελέγχεται από τον Αιγύπτιο κ. Ναγκίμπ Σαουίρις πήγε καλά όσον αφορά στην προσέλκυση νέων πελατών στο τελευταίο τρίμηνο και έχει δημιουργήσει αισιοδοξία στο επιτελείο της εταιρίας για τη μελλοντική πορεία της.

Να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι χρήστες των υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας ξεπερνούν κατά μέσο όρο τις 400.000 σε μηνιαία βάση, ενώ τα έσοδα από υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας σημείωσαν ετήσια αύξηση άνω του 30%.

Σήμερα η εταιρία διαθέτει 400 καταστήματα WIND σε ολόκληρη την Ελλάδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v