Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μάχη για μερίδια και νέες αγορές στην ένδυση

Nέες επενδύσεις, επεκτάσεις σε δίκτυο και επώνυμα σήματα αλλά και επιθετικό marketing είναι τα μέσα άμυνας της εγχώριας αγοράς ένδυσης, η οποία αναγνωρίζει μεν την κάμψη της ζήτησης, αλλά διατηρεί θετικές εκτιμήσεις.

  • της Πέννυς Κούτρα
Μάχη για μερίδια και νέες αγορές στην ένδυση
Nέες επενδύσεις, επεκτάσεις σε δίκτυο και επώνυμα σήματα αλλά και επιθετικό marketing είναι τα μέσα άμυνας της εγχώριας αγοράς ένδυσης, η οποία αναγνωρίζει μεν την κάμψη της καταναλωτικής ζήτησης, αλλά διατηρεί θετικές εκτιμήσεις για την εξέλιξη του β΄ εξαμήνου της τρέχουσας χρήσης.

Σύμφωνα με στελέχη του ΣΕΛΠΕ, η γενική εικόνα της αγοράς κατά τη διάρκεια των θερινών μηνών ήταν θετική, αλλά «θόλωσε» τον Σεπτέμβριο, μετά τις εξαγγελίες των φορολογικών μέτρων, το ξέσπασμα της διεθνούς οικονομικής κρίσης -που σε κάποιον βαθμό επηρέασε την ψυχολογία των καταναλωτών- αλλά και τη σαφή υποχώρηση της χρήσης πιστωτικών καρτών και της έκδοσης νέων καταναλωτικών δανείων.

Ωστόσο, παρά τον περιορισμό του διαθέσιμου εισοδήματος, παράγοντες της αγοράς ένδυσης εκτιμούν ότι εξακολουθούν να υπάρχουν περιθώρια ανάπτυξης, τα οποία προέρχονται κυρίως από την κατάκτηση νέων μεριδίων και τη διείσδυση σε νέες αγορές.

* Έτσι, παρά τις συγκρατημένες προβλέψεις για το β΄ εξάμηνο του 2008, η Βάρδας εκτιμά ότι θα ισοφαρίσει τις απώλειες μέσω της δημιουργίας νέων σημείων πώλησης. Ήδη η εταιρεία άνοιξε νέα αποκλειστικά καταστήματα της φίρμας Canali και Calvin Klein στον χώρο της ακριβής επώνυμης ένδυσης, ενώ παράλληλα προωθεί την ανάπτυξη της αλυσίδας αξεσουάρ και συμπληρωματικής ένδυσης Tie Rack.

* Η Fashion Box συνεχίζει την ανάπτυξή της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και μετά το θετικό α΄ εξάμηνο διατηρεί τις προβλέψεις της για το σύνολο της χρήσης του 2008. Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 32,5 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 14,3% έναντι του 2007.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αναμένεται να ανέλθουν στα 3,3 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο κατά 14,3%. Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα 2 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας αναμένεται ότι θα ανέλθουν σε 1,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 22% έναντι του 2007.

Σημειώνεται ότι ο όμιλος επιδιώκει εντός της δεκαετίας το 50% των πωλήσεών του να προέρχεται από τη ΝΑ. Ευρώπη, όπου ήδη σημειώνει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά θα επενδύσει ταυτόχρονα και στην εσωτερική αγορά, εκτιμώντας ότι υπάρχουν περιθώρια για την κατάκτηση μεγαλύτερων μεριδίων.

* Επιθετικό πρόγραμμα δημιουργίας νέων σημείων πώλησης και στο εξωτερικό εφαρμόζει και η Sprider, η οποία ήδη ξεπέρασε τον αρχικό στόχο της για δημιουργία 20 νέων καταστημάτων το 2008. Αν και οι ρυθμοί αύξησης των πωλήσεών της στα παλαιά καταστήματα παρέμειναν σταθεροί, γεγονός που η εταιρεία αποδίδει σε συγκυριακούς παράγοντες (κινητοποιήσεις στα λιμάνια, απεργίες κ.ά.), διατηρεί τις εκτιμήσεις της για τη χρήση του 2008, προβλέποντας ότι θα παρουσιάσει καθαρά κέρδη ύψους 18,6 εκατ. ευρώ.

* Σε νέες αγορές με «όχημα» την αντιπροσωπεία της εταιρείας ένδυσης Nautica επεκτείνεται η Ridenco, η οποία προχώρησε στη σύσταση 100% θυγατρικών τόσο στην Ισπανία όσο και στην Ιρλανδία, με σκοπό τη διερεύνηση των δυνατοτήτων ανάπτυξης του σήματος Nautica στις συγκεκριμένες χώρες.

Προς το παρόν, δεν έχει σχηματίσει το αναπτυξιακό πλάνο της σε ό,τι αφορά τη λιανική και τη χονδρική διανομή, ωστόσο μέσα στο 2009 αναμένεται να αποσαφηνιστεί ο σχεδιασμός της.

Η εταιρεία, πάντως, διαθέτει διεθνή παρουσία μέσω θυγατρικών επίσης στις χώρες Κύπρο, Τουρκία, Ουγγαρία. Τσεχία και Εσθονία, ελέγχοντας συνολικά δίκτυο 51 καταστημάτων.

Εντός της προσεχούς διετίας αναμένονται αποτελέσματα και ουσιαστική μετάβαση σε κερδοφόρα λειτουργία και για τη θυγατρική του ομίλου Ridenco στην Ιταλία, η οποία ήδη από το 2007 βρίσκεται σε φάση αναδιάρθρωσης με επαναπροσδιορισμό αλλά και με περιορισμό των σημείων πώλησης του δικτύου της.

Τέλος, εντός του 2008 η δραστηριότητα της Ridenco αναμένεται να ενισχυθεί και από τη λειτουργία του νέου πολυκαταστήματος στο Golden Hall, τον προσεχή Νοέμβριο, καθώς συμμετέχει με ποσοστό περίπου 7% στο επιχειρηματικό σχήμα της εταιρείας Landmark, η οποία θα διαχειριστεί το νέο πολυκατάστημα.

* Με νέες αντιπροσωπείες ενισχύεται το χαρτοφυλάκιο σημάτων της εταιρείας Elmec Sport, οι οποίες, εκτός από τη διεύρυνση στην ελληνική αγορά, της δίνουν τη δυνατότητα διείσδυσης και στις αγορές του εξωτερικού. Ειδικότερα, η Elmec, μετά την προωθούμενη εξαγορά της φίρμας παιδικής ένδυσης Lapin, πρόσφατα ενίσχυσε το χαρτοφυλάκιο σημάτων της με τρεις νέες αντιπροσωπείες casual ένδυσης, προωθεί το σήμα Converse πέραν των αγορών της Ελλάδας, της Κύπρου, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας και επιπλέον προετοιμάζει τη διείσδυσή της στη μικρή αλλά αναπτυσσόμενη αγορά της Μολδαβίας, όπου ιδρύει θυγατρική.

Αναλυτικότερα, ο όμιλος ανέλαβε την αποκλειστική χονδρική διανομή των προϊόντων Earl Jeans, τα οποία μέχρι πρότινος διένειμε η Ridenco, ενώ προηγουμένως είχε αναλάβει τη χονδρική διανομή των εταιρειών Kitson LA και ReRock LLC στην Ελλάδα, στην Κύπρο, στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία.

Ταυτόχρονα, δειγματίζει τα προϊόντα της Converse, τα οποία σχεδιάζει και παράγει σε αγορές της κεντρικής Ευρώπης με σκοπό την πιθανή διεύρυνση των περιοχών αρμοδιότητάς του. Παράλληλα, ο όμιλος Elmec Sport προωθεί τη λιανική ανάπτυξή του στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό, αναπτύσσοντας τόσο τις μεγάλες επενδύσεις του σε πολυκαταστήματα όσο και νέες αλυσίδες.

Ειδικότερα, σχεδιάζει την εγκατάσταση και στην ελληνική αγορά του concept των καταστημάτων Famous Brands, το οποίο λάνσαρε κατ’ αρχάς στην αγορά της Ρουμανίας. Στο συγκεκριμένο concept εντάσσεται το σύνολο των επώνυμων σημάτων που αντιπροσωπεύει η Elmec και σύντομα το πρώτο δείγμα του θα δημιουργηθεί στη Γλυφάδα, ενώ ακολουθεί και δεύτερο σημείο πώλησης σε ιδιόκτητους χώρους της εταιρείας.
 
Παράλληλα, ο όμιλος προετοιμάζεται για τα εγκαίνια του νέου πολυκαταστήματός του -με την πιθανή επωνυμία Golden Attica- το οποίο θα ενταχτεί στο εμπορικό κέντρο Golden Hall στο Μαρούσι, με ορίζοντα λειτουργίας στα τέλη Νοεμβρίου. Υπενθυμίζεται ότι στο εν λόγω πολυκατάστημα η συμμετοχή του ομίλου της Elmec Sport θα ανέρχεται σε 34%.

* Αναδημοσίευση από το φύλλο 550 της εφημερίδας "ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ" (3 - 7 Οκτωβρίου 2008).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v