Αυξήσεις στα διόδια για Ελευσίνα - Τσακώνα

Σε έναν περίπου μήνα θα γίνουν οι αναπροσαρμογές στις τιμές των διοδίων του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα. Οι νέες τιμές των διοδίων θα κινούνται από 2,70 έως 2,90 ευρώ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Αυξήσεις στα διόδια για Ελευσίνα - Τσακώνα
Σε έναν περίπου μήνα θα γίνουν οι αναπροσαρμογές στις τιμές των διοδίων του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα.

Σύμφωνα με τα στελέχη της αναδόχου κοινοπραξίας, οι νέες τιμές των διοδίων θα κινούνται από 2,70 έως 2,90 ευρώ, όπως άλλωστε προβλέπεται από τη σύμβαση παραχώρησης, η οποία ενεργοποιήθηκε στις αρχές Αυγούστου.

Σε διάστημα οκτώ μηνών η ανάδοχος κοινοπραξία υπολογίζει ότι θα έχει ολοκληρώσει τη μελέτη αναφορικά με τον τελικό αριθμό διοδίων, ώστε να γίνει περισσότερο αντιπροσωπευτική και δίκαιη η χρέωση των χρηστών της συγκεκριμένης διαδρομής.

Σύμφωνα με την υπογραφείσα σύμβαση, το κόστος του διοδίου θα υπολογίζεται με τιμή επικαιροποιημένη 0,056 ευρώ ανά χιλιόμετρο.

Το δίκτυο των διοδίων που σήμερα βρίσκονται σε Ελευσίνα, Πέραμο, Αγίους Θεοδώρους, Ισθμό, Ζευγολατιό και Ρίο θα πυκνώσει ύστερα από έναν χρόνο από σήμερα.

Να σημειωθεί ότι πολύ σύντομα οι χρήστες του δρόμου θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν και το ηλεκτρονικό σύστημα e-Pass, το οποίο σήμερα είναι σε χρήση στην Αττική Οδό και στον άξονα Κόρινθος - Τρίπολη.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν κατά τον προηγούμενο μήνα, ο μέσος ημερήσιος φόρτος κυκλοφορίας καταγράφηκε από τα διόδια της Ελευσίνας στα 40.000 οχήματα, ενώ από τα διόδια του Ρίου ο αριθμός είναι 20.000 οχήματα.

--- Έως τις αρχές Μαρτίου θα εγκατασταθούν τα εργοτάξια

Η κοινοπραξία Ολυμπία Οδός, η οποία έχει αναλάβει την κατασκευή του μεγαλύτερου έργου παραχώρησης, υπολογίζει ότι έως τον ερχόμενο Μάρτιο θα έχει αναπτύξει τα εργοτάξιά της σε όλο το μήκος του άξονα Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος από τεχνικής πλευράς είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο, συνολικού μήκους 365,4 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 283,7 χλμ. θα κατασκευαστούν από την αρχή και τα υπόλοιπα 81,7 χλμ. θα βελτιωθούν και θα αναβαθμιστούν σε αυτοκινητόδρομο υπάρχοντα τμήματα της οδού. Ο νέος δρόμος θα προσφέρει ασφαλή μετακίνηση σε ένα τμήμα της εθνικής οδού που σήμερα είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο.

Ενδεικτικό είναι ότι κατά τις πρώτες 17 ημέρες από την ανάληψη του έργου από την κοινοπραξία Ολυμπία Οδός σε όλο το μήκος της οδού σημειώθηκαν 1.300 περιστατικά.

Μεταξύ αυτών 55 τροχαία ατυχήματα, 886 ακινητοποιήσεις οχημάτων, 225 εμπόδια στο οδόστρωμα και 13 πυρκαγιές. Η Ολυμπία Οδός, αναφορικά με την επιτήρηση του οδικού άξονα, σκοπεύει να εφαρμόσει το μοντέλο της Αττικής Οδού, σύμφωνα με το οποίο υπάρχει συνεργασία με την Τροχαία και την Πυροσβεστική, ενώ αντίστοιχη συνεργασία είναι πιθανόν να γίνει και με το ΕΚΑΒ.

Σήμερα, για την προσωρινή συντήρηση και επιτήρηση του δρόμου απασχολούνται 400 άτομα κι έχουν διατεθεί 34 οχήματα που εκτελούν εργασίες για την άρση των σοβαρών επικινδυνοτήτων στον άξονα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνεται και η αντιμετώπιση του προβλήματος της ολισθηρότητας του οδοστρώματος με τη μέθοδο της σφαιροβολής, η οποία βοηθά στην αύξηση του συντελεστή τριβής, ενώ είναι πιθανόν να γίνουν, όπου κριθεί αναγκαίο, και αναθεωρήσεις στα όρια ταχύτητας που ισχύουν στον αυτοκινητόδρομο.

--- Στα 2,8 δισ. ευρώ το κόστος

Με την κατασκευή του νέου οδικού άξονα εκτός βελτίωση της ασφάλειας θα προκύψει και σημαντική εξοικονόμηση χρόνου, καθώς το απαιτούμενο χρονικό διάστημα μετακίνησης θα μειωθεί κατά 15 λεπτά της ώρας στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα, ενώ επίσης 15 λεπτά της ώρας θα είναι το όφελος στο τμήμα Πάτρα - Πύργος.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου, σε 32 μήνες θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Αρχαία Κόρινθος - Κιάτο, Αραχωβίτικα - Παράκαμψη Πάτρας και Παράκαμψη Πάτρας - Κάτω Αχαγιά, ενώ σε 34 μήνες θα έχει πραγματοποιηθεί το τμήμα Κιάτο - Αίγιο.

Σε διάστημα 42 μηνών από την έναρξη παραχώρησης θα έχουν ολοκληρωθεί τα τμήματα Αίγιο - Αραχωβίτικα και Κάτω Αχαγιά - Πύργος. Τέλος, σε 70 μήνες προβλέπεται η ολοκλήρωση του τελευταίου τμήματος Πύργος - Τσακώνα.

Το συνολικό κόστος του έργου θα ανέλθει στα 2,8 δισ. ευρώ. Από τραπεζικό δανεισμό θα καλυφθεί το 41%, ποσοστό 20% θα καλυφθεί από επιδότηση του ελληνικού δημοσίου και από κοινοτικά κονδύλια, η επένδυση μετόχων θα ανέλθει στο 7% του κόστους, ενώ, τέλος, τα έσοδα από τα διόδια θα καλύψουν το 32%.

Μέτοχοι της κοινοπραξίας Ολυμπία Οδός είναι η Vinci με 36%, η Hochtief με 25%, η J&P AVAX με 18%, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με 18% και η Αθηνά ΑΤΕ με 3%.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v