Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τη Δύση "κοιτούν" οι εταιρίες φυσικών καλλυντικών

Δυναμικότερο τρόπο διείσδυσης στις ξένες αγορές αναζητούν οι εγχώριες εταιρίες παραγωγής φυσικών καλλυντικών, στοχεύοντας σε νευραλγικές αγορές. Κλειδί η ίδρυση θυγατρικών στη δυτική Ευρώπη.

  • της Πέννυς Κούτρα
Τη Δύση κοιτούν οι εταιρίες φυσικών καλλυντικών
Δυναμικότερο και αποτελεσματικότερο τρόπο διείσδυσης στις ξένες αγορές αναζητούν οι εγχώριες εταιρείες παραγωγής φυσικών καλλυντικών, οι οποίες στοχεύουν σε νευραλγικές αγορές κυρίως της δυτικής Ευρώπης.

Μέχρι πρότινος οι εταιρείες, αδυνατώντας να υποστηρίξουν με υψηλά κεφάλαια τις κοστοβόρες υποδομές αυτόνομων θυγατρικών, εξαπλώνονταν μέσω αντιπροσώπων και τοπικών συνεργατών.

Η μέχρι σήμερα εμπειρία που αποκόμισαν, ωστόσο, τις ωθεί σε νέες τακτικές μιας και οι αντιπροσωπείες τοποθετούν μεν τα προϊόντα τους στις τοπικές αγορές αλλά δεν αναπτύσσουν τη διείσδυσή τους, τουλάχιστον με τους ρυθμούς, που εμφανίζει η αγορά φυσικών καλλυντικών στις ανεπτυγμένες χώρες της Δύσης.

Ετσι, βάθος στην παρουσία, που διαθέτει στις αγορές της δυτικής Ευρώπης επιδιώκει να προσδώσει η εταιρεία Κορρές, προχωρώντας σταδιακά σε μετοχικές συνεργασίες και σε συνεπενδύσεις με τοπικούς παράγοντες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της νέας στρατηγικής είναι η πρόσφατη εξαγορά του 50% του τοπικού διανομέα της εταιρείας στην αγορά της Γερμανίας, γεγονός που εκτιμάται ότι θα ενισχύσει τη διείσδυση τόσο των προϊόντων της φίρμας Κορρές όσο και της σειράς Kings& Queens που διανέμεται σε σημεία ευρείας διανομής.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι πρότινος η εταιρεία είχε επιλέξει να τοποθετηθεί διεθνώς μέσω συνεργατών, οι οποίοι αναλάμβαναν τη διανομή αλλά και τη δημιουργία ομώνυμων αποκλειστικών καταστημάτων της φίρμας και στους οποίους η Κορρές ουσιαστικά εξήγαγε.
Σ’αυτό το πλαίσιο η εταιρεία είχε αποφασίσει, μάλιστα, να πουλήσει σε διανομέα την αμερικανική της θυγατρική, εκτιμώντας ότι απαιτεί μεγάλα κεφάλαια υποστήριξης.

Στην παρούσα φάση και μετά την είσοδό της στο Χ.Α., η Κορρές επανεξετάζει τη στρατηγική της και σκοπεύει να ανοιχτεί δυναμικότερα στη δυτική Ευρώπη.

Έτσι μετά τη Γερμανία, η εταιρεία βολιδοσκοπεί τις αγορές της Ισπανίας, της Γαλλίας, της Βρετανίας και του Βελγίου και πραγματοποιεί επαφές με σκοπό την ενεργότερη συμμετοχή της στην ανάπτυξη της φίρμας στις συγκεκριμένες αγορές. Σημειώνεται δε ότι σήμερα το 26,5% περίπου του συνολικού κύκλου εργασιών της εταιρείας αφορά σε εξαγωγές στο εξωτερικό.

Νέα προϊόντα

Πέραν της προώθησης των καλλυντικών σειρών της, η Κορρές προετοιμάζεται και για το λανσάρισμα του συσκευασμένου Κρόκου Κοζάνης αλλά και σχετικών νέων προϊόντων στις αγορές της δυτικής Ευρώπης. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία διαθέτει πλέον ποσοστό 30% στο Συνεταιρισμό Παραγωγών Κρόκου Κοζάνης αλλά και ταυτόχρονα το αποκλειστικό δικαίωμα διακίνησης τους πανευρωπαϊκά. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η σταδιακή προώθηση θα αρχίσει σε Ελλάδα και εξωτερικό το φθινόπωρο του 2008.

Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξή της στην εγχώρια αγορά, η Κορρές εξετάζει το ενδεχόμενο ενίσχυσης της πανελλαδικής της διανομής δίνοντας έμφαση στην αγορά της Β. Ελλάδας. Σύμφωνα δε με πληροφορίες, συζητά το ενδεχόμενο συνεργασίας στο επίπεδο της διανομής προκειμένου να αυξήσει την κάλυψη των σημείων παρουσίας της.

Σε ό,τι αφορά τέλος τη φίρμα Kings&Queens, η εταιρεία έχει διείσδυση ήδη σε όλα τα δίκτυα super market και διαθέτει παρουσία σε 1.000 σημεία πώλησης ενώ από το φετινό Μάιο βρίσκεται σε όλα τα καταστήματα του δικτύου λιανικής του ομίλου Hondos Center.

Φιλόδοξο βήμα

Στρατηγική ενίσχυσης της παρουσίας της στο εξωτερικό ακολουθεί και η εγχώρια εταιρεία φυσικών καλλυντικών Apivita, η οποία έπειτα από πολυετή εξαγωγική δράση προχώρησε στην ίδρυση αυτόνομης θυγατρικής στην Ισπανία.

Η εταιρεία, η οποία διαθέτει αρκετά χρόνια παρουσία στην ισπανική αγορά, προχώρησε το 2007 στην κίνηση αυτή εκτιμώντας ότι έτσι θα αυξήσει τη διείσδυσή της στην τοπική αγορά, ενισχύοντας ταυτόχρονα και τα μεγέθη της.

Ήδη στη χρήση του 2007 οι πωλήσεις των προϊόντων Apivita αυξήθηκαν κατά 62% ενώ σύμφωνα με τις ενδείξεις του α΄ εξαμήνου οι πωλήσεις της στο σύνολο της τρέχουσας χρήσης εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 40%.

Η σημαντική αυτή βελτίωση αποτελεί, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, απόρροια της εμπορικής σχέσης που έχει δημιουργήσει με την αλυσίδα πολυκαταστημάτων El Corte Ingles, η οποία εκτός από πανισπανική κάλυψη με 80 καταστήματα προσφέρει στην Apivita προβεβλημένη θέση για τη διάθεση των προϊόντων της.

Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία, η Apivita καταλαμβάνει την 4η θέση από άποψη τζίρου ανάμεσα στις εταιρείες φυσικών καλλυντικών που διατίθενται στα El Corte Ingles, ενώ αυξάνει διαρκώς την προϊοντική της παρουσία, προσθέτοντας κι άλλες κατηγορίες στα shop in a shop που διατηρεί. Μάλιστα, η συγκεκριμένη σχέση με τον ισπανικό λιανεμπορικό όμιλο εκτιμάται ότι θα επεκταθεί και στην αγορά της Πορτογαλίας, όπου η El Corte Ingles διαθέτει δύο κεντρικά πολυκαταστήματα.

Μοντέλο Ισπανίας

Έχοντας αποθησαυρίσει την εμπειρία των εξαγωγών σε αρκετές χώρες της Ασίας, της Ευρώπης αλλά και στις ΗΠΑ, η Apivita πέρα από την ανάπτυξη των υπαρχουσών συνεργασιών της με τοπικούς διανομείς, επικεντρώνεται πια σ’ ένα μοντέλο ανάπτυξης εφάμιλλου της Ισπανίας.

Σύμφωνα δε με εκτιμήσεις, εντός του 2008 θα είναι σε θέση να διεισδύσει με αποτελεσματικότερο τρόπο στις κεντρικές ευρωπαϊκές αγορές, όπου ήδη διατηρεί επαφές.

Σημειώνεται δε ότι το 2007 οι εξαγωγές της εταιρείας ανήλθαν σε αξία στο 15% του συνολικού κύκλου εργασιών και στο 25% από άποψη όγκου, ενώ οι ενοποιημένες πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στα 23,1 εκατ. ευρώ και η κερδοφορία της στο 1 εκατ. ευρώ.

Για το 2008, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση κύκλου εργασιών στα 26 - 27 εκατ. ευρώ ενώ σε ό,τι αφορά τις συνολικές εξαγωγές προβλέπεται ότι θα αυξηθούν κατά 15%.

Πέραν των κινήσεων στο εξωτερικό, η εταιρεία προχωρά στη διαρκή ανάπτυξη των προϊοντικών της σειρών αλλά και στη δημιουργία ιδιόκτητης παραγωγικής μονάδας στο Μαρκόπουλο. Οι εργασίες έχουν ήδη αρχίσει και η μονάδα εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμη σε έναν περίπου χρόνο, ενώ η συνολική επένδυση η οποία θα εξυπηρετηθεί με δανεισμό υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στα 6,5 - 8 εκατ. ευρώ.

* Αναδημοσίευση από το φύλλο 544 της εφημερίδας "ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ" (22 - 26 Αυγούστου 2008).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v