Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εναρξη παραχώρησης του έργου "Ελευσίνα – Τσακώνα"

Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς υπέγραψε μαζί με τον Παραχωρησιούχο και τις Δανείστριες Τράπεζες την έναρξη της παραχώρησης και των προθεσμιών της σύμβασης του αυτοκινητοδρόμου «Ελευσίνα – Τσακώνα».

Εναρξη παραχώρησης του έργου Ελευσίνα – Τσακώνα
Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς υπέγραψε μαζί με τον Παραχωρησιούχο και τις Δανείστριες Τράπεζες την έναρξη της παραχώρησης και των προθεσμιών της σύμβασης της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου, δηλαδή του αυτοκινητοδρόμου «Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα». 

Υπενθυμίζεται,  ότι Παραχωρησιούχος είναι η εταιρία Ολυμπία Οδός Α.Ε. Στην οποία  μετέχουν οι εταιρίες Ακτωρ Παραχωρήσεις (18%), Vinci Concessions (36%), Hochtief PPP Solutions (25%), J&P-Αβαξ (18%) και Αθηνά (3%).

Επισημαίνεται ότι με την έναρξη των προθεσμιών υλοποίησης του έργου, ενεργοποιούνται και οι 70 δανειακές συμβάσεις που έχουν υπογραφεί μεταξύ του Παραχωρησιούχου και τραπεζών.

Αυτό σημαίνει ότι αρχίζει από σήμερα και η χρηματοδότηση του έργου, στην οποία δεν θα υπάρχει εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στα έργα που κατασκευάστηκαν παλαιότερα με συμβάσεις παραχώρησης.

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο και δυσκολότερο από τα μεγάλα έργα που ξεκίνησαν με την μέθοδο της παραχώρησης, ένα έργο μαμούθ μήκους 365 χλμ. και συνολικού κόστους 2,8 δισ. ευρώ μεγαλύτερου από το κόστος της Αττικής Οδού και της γέφυρας Ρίου Αντιρρίου μαζί.

Όπως είναι γνωστό μετά την κύρωση από την Βουλή και αυτής της Σύμβασης Παραχώρησης και τη δημοσίευση του κυρωτικού Ν3621 στο ΦΕΚ της 20ης Δεκ. 2007, ακολουθεί το αίτημα του Ελληνικού Δημοσίου προς την Ε.Ε. για την χρηματοδότηση του έργου.

Η έγκριση αυτή αποτελεί υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου και προϋπόθεση για την «έναρξη παραχώρησης» δηλαδή για την δέσμευση Δημοσίου και Παραχωρησιούχου ότι αρχίζουν οι προθεσμίες υλοποίησης του έργου σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης παραχώρησης.

Η Ε.Ε. έστειλε την έγκριση, όπως άλλωστε έγινε γνωστό και στον ημερήσιο τύπο, το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου.

Μετά την έγκριση της Ε.Ε. ρυθμίστηκαν τα διαδικαστικά θέματα με τις δανείστριες τράπεζες, όπως, επίσης και διάφορα θέματα τα οποία θέτει ο Παραχωρησιούχος στο πλαίσιο των πρόδρομων εργασιών και μελετών εφαρμογής, τις οποίες δικαιούται να ξεκινήσει προ της ημερομηνίας της έναρξης παραχώρησης.

Ο νέος Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, είναι από τεχνικής πλευράς ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο συνολικού μήκους 365,4 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 283,7 χλμ. θα κατασκευαστούν από την αρχή και τα υπόλοιπα 81,7 χλμ. θα βελτιωθούν και θα αναβαθμιστούν σε αυτοκινητόδρομους υπάρχοντα τμήματα της οδού.

Από σήμερα λοιπόν «τρέχουν» οι ακόλουθες αποκλειστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση τμημάτων του έργου: 

Εντός 12 μηνών: ολοκλήρωση εργασιών στην Εθνική Οδό Κορίνθου – Πατρών για άρση επικινδυνότητας και βελτίωση κυκλοφοριακών συνθηκών. 

Εντός 20 μηνών: ολοκλήρωση αναβάθμισης του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος.
- Εντός 42 μηνών: ολοκλήρωση του τμήματος Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος.

Το υπόλοιπο τμήμα Πύργος – Τσακώνα μήκους 90 χλμ. θα περαιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v