Πανάκριβο το Ελ. Βενιζέλος, λένε οι αεροπορικές

Θέμα δημιουργίας νέου αεροδρομίου στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής που θα λειτουργεί παράλληλα με το Ελ. Βενιζέλος και θα υποδέχεται πτήσεις εταιριών χαμηλού κόστους και τσάρτερ έθεσε ο ΣΑΑΕ.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Πανάκριβο το Ελ. Βενιζέλος, λένε οι αεροπορικές
Θέμα δημιουργίας νέου αεροδρομίου στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής ή σε γειτονικό νομό που θα λειτουργεί παράλληλα με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και θα υποδέχεται πτήσεις αεροπορικών εταιριών χαμηλού κόστους και τσάρτερ έθεσε ο Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιριών (ΣΑΑΕ), τα μέλη του οποίου υποστηρίζουν ότι η λειτουργία ενός δεύτερου αεροδρομίου είναι απόλυτη ανάγκη προκειμένου να υποστηριχτεί η τουριστική κίνηση της χώρας.

Σύμφωνα με τον ΣΑΑΕ ο ελληνικός τουρισμός εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις αερομεταφορές, καθώς το 80% του εισερχόμενου τουρισμού είναι αερομεταφερόμενο. Ωστόσο, η ποιότητα των αεροδρομιακών υπηρεσιών που προσφέρει η Ελλάδα δεν είναι ικανοποιητική.

Ενδεικτικό είναι ότι σύμφωνα με την πρόταση - έκθεση του World Economic Forum σχετικά με τον Δείκτη Ταξιδιωτικής και Τουριστικής Ανταγωνιστικότητας, η Ελλάδα καταλαμβάνει την 24η θέση ανάμεσα σε 124 χώρες. Την ίδια στιγμή όμως οι αεροπορικές υποδομές της χώρας κατατάσσονται στην 37η θέση, ενώ αρκετά χαμηλότερα, στην 50ή θέση, βρίσκονται οι διακρατικές αεροπορικές συμφωνίες μας.

Το προεδρείο του ΣΑΑΕ ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ότι ένας από τους πλέον αποτρεπτικούς παράγοντες για τη δραστηριοποίηση νέων αεροπορικών εταιριών στην Ελλάδα είναι το υψηλό κόστος του αεροδρομίου της Αθήνας.

Οι αντιπρόσωποι των αεροπορικών εταιριών υποστήριξαν ότι θα πρέπει να γίνει επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης του αεροδρομίου με βασικό αντικείμενο την επιμήκυνση της περιόδου εκμετάλλευσης και συνεπακόλουθα τη μείωση των τελών χρήσης αεροδρομίου.

Εναλλακτικά, ανέφεραν, μπορεί να εξεταστεί η δυνατότητα δημιουργίας νέου αεροδρομίου στην περιοχή της Κωπαΐδας, όπου σήμερα λειτουργούν δύο αεροδρόμια γενικής αεροπορίας. Να σημειωθεί ότι η περιοχή της Κωπαΐδας βρίσκεται εκτός της ακτίνας των 100 χιλιομέτρων όπου σύμφωνα με τη σύμβαση δεν επιτρέπεται η λειτουργία ανταγωνιστικού προς το Ελ. Βενιζέλος αερολιμένα.

Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Παπαδόπουλο, εκ των συνιδιοκτητών του Αεροδρομίου Κωπαΐδας, η μετατροπή ώστε αυτό να μπορεί να εξυπηρετεί, εκτός από τη Γενική, και την Πολιτική Αεροπορία έχει πολύ μεγάλο κόστος και είναι συνολικά εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία, χωρίς να είναι βέβαιο ότι θα μπορούσε να εξασφαλίσει την οικονομική βιωσιμότητα του εγχειρήματος.

Τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές εταιρίες σήμερα είναι τεράστια καθώς το κόστος καυσίμου ανέρχεται πλέον στο 28% - 30% του συνολικού κόστους έναντι μόλις 12% που ήταν πριν από την εκτίναξη στις τιμές των καυσίμων. Αυτό βέβαια συνιστά εκτός των άλλων υπέρμετρη επιβάρυνση και για τους επιβάτες, χωρίς παράλληλα να μεταφράζεται σε έσοδα για τις εταιρίες αφού σε πολλές περιπτώσεις το άθροισμα των φόρων αεροδρομίου και ο επίναυλος καυσίμου υπερβαίνουν το κόστους του ίδιου του ναύλου.

Ο ΣΑΑΕ κατέθεσε ακόμη προτάσεις για την καλύτερη κατανομή των slots, την πιο ευέλικτη πολιτική σε ό,τι αφορά τη διαμόρφωση των τελών προσγείωσης αλλά και την επιτάχυνση των διαδικασιών απελευθέρωσης των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα περιφερειακά αεροδρόμια όπου έως τον Οκτώβριο ισχύει το μονοπώλιο των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v