Τέλος καλοκαιριού ανάδοχος για μετρό προς Πειραιά

Περί τα τέλη του καλοκαιριού θα επιλεγεί ο ανάδοχος για την επέκταση της γραμμής του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά. Τον διαγωνισμό για την ανάληψη του έργου διεκδικούν έξι σχήματα.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Τέλος καλοκαιριού ανάδοχος για μετρό προς Πειραιά
Περί τα τέλη του καλοκαιριού αναμένεται ότι θα επιλεγεί ο ανάδοχος για την επέκταση της γραμμής του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά.

Τον διαγωνισμό για την ανάληψη του έργου, που έχει εισέλθει στο τελικό του στάδιο, διεκδικούν έξι σχήματα:

- ABAΞ J&P - FCC CONSTRUCCION
- ΑΕΓΕΚ - IMPREGILO - SELI - ANSALDO
- ΑΚΤΩΡ - SIEMENS - VINCI
- MHXANIKH
- ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ - SC SOARES DA COSTA - ZAGOPE - CONSTRUTORA DO TAMEGA
- ΤΕΡΝΑ - GHELLA.

Αν δεν υπάρξουν ενστάσεις και προσφυγές, υπολογίζεται ότι στο τέλος του 2008 θα ξεκινήσουν τα έργα κατασκευής, ενώ σε διαφορετική περίπτωση θα υπάρξει σημαντική καθυστέρηση.

Η επέκταση της γραμμής 3 από τον σταθμό του Χαϊδαρίου που θα τεθεί σε λειτουργία στο τέλος του 2009 θα διέρχεται από την Αγία Βαρβάρα, τον Κορυδαλλό, τη Νίκαια, τα Μανιάτικα και θα καταλήγει στον Πειραιά. Οι νέοι  σταθμοί θα είναι 7 και θα καλύπτουν 8,2 χλμ. υπόγειας γραμμής.

Με τη λειτουργία αυτής της επέκτασης η γραμμή 3 θα έχει συνολικό μήκος 50 χλμ., ξεκινώντας από τον Πειραιά και καταλήγοντας στο Αεροδρόμιο.

Ταυτόχρονα, σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για τις επεκτάσεις της γραμμής 2 και προς τα δύο άκρα της, τόσο από τον Άγιο Δημήτριο προς το Ελληνικό, με τέσσερις σταθμούς, όσο και από τον Άγιο Αντώνιο προς την Ανθούπολη με ενδιάμεσο σταθμό στο Περιστέρι.

Η Αττικό Μετρό έχει ξεκινήσει την εκπόνηση μελέτης, στην οποία θα καταγράφονται οι μελλοντικές ανάγκες μετακίνησης του Λεκανοπεδίου. Η μελέτη αυτή θα χρησιμεύσει για τον καθορισμό των μελλοντικών επεκτάσεων του μετρό.

Να σημειώσουμε, τέλος, ότι στα σχέδια της Αττικό Μετρό και του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ βρίσκεται και η κατασκευή της γραμμής τέσσερα, η οποία σε σχήμα U θα ξεκινά από το Γαλάτσι και μέσω του κέντρου της Αθήνας θα φτάνει μέχρι το Μαρούσι.

Ακόμη δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση για τη συγκεκριμένη γραμμή, η οποία υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί περισσότερους από 400.000 επιβάτες την ημέρα. Μια πρόταση προβλέπει την εξοικονόμηση του κόστους, ύψους 2 δισ. ευρώ, μέσα από την τιτλοποίηση μελλοντικών εσόδων από την εκμετάλλευση της Αττικής Οδού.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v