Κινητικότητα στην αγορά παιδικής ένδυσης

Την παιδική κατανάλωση σε ρούχα, παιχνίδια και σχολικά είδη θέτουν στο επίκεντρο των στρατηγικών τους οι εγχώριες εμπορικές επιχειρήσεις. Τα υψηλά περιθώρια ανάπτυξης και κερδών ελκύουν εισηγμένες και μη εταιρίες.

  • της Πέννυ Κούτρα
Κινητικότητα στην αγορά παιδικής ένδυσης
Την παιδική κατανάλωση σε ρούχα, παιχνίδια και σχολικά είδη θέτουν στο επίκεντρο των στρατηγικών τους οι εγχώριες εμπορικές επιχειρήσεις, για να κατακτήσουν μερίδια σε μια διαρκώς αναπτυσσόμενη αγορά.

Οι παραδοσιακοί παίκτες επεκτείνονται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, ενώ ταυτόχρονα νέοι ενδιαφερόμενοι σκοπεύουν να εισέλθουν στην αγορά το 2008, εκτιμώντας ότι αυτή των «ανηλίκων» προσφέρει δυναμικότερες αποδόσεις από εκείνη των «ενηλίκων».

Δεδομένου ότι τα παιδιά αποτελούν λόγω εγχώριας κουλτούρας αλλά και υπογεννητικότητας το «μαλακό υπογάστριο» για την ελληνική οικογένεια, οι δαπάνες που τα αφορούν τείνουν να χαρακτηρίζονται «ανελαστικές».

Από την άλλη πλευρά, η ανοργάνωτη και κατακερματισμένη εγχώρια αγορά στην κατηγορία των παιδικών ειδών αφήνει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης για τις οργανωμένες και επώνυμες εταιρείες, οι οποίες σπεύδουν να αποκτήσουν θέση.

Παράλληλα, όσο ο ανταγωνισμός στο επώνυμο προϊόν αυξάνεται, τόσο αρχίζουν να αναπτύσσονται και εμπορικές προτάσεις με βελτιωμένη σχέση ποιότητας - τιμής.
Σύμφωνα με παράγοντες του εμπορίου, η εποχικότητα που εμφανίζουν ορισμένα είδη που αφορούν στα παιδιά (από τα δώρα κατά την περίοδο των γιορτών έως τα σχολικά, τα αποκριάτικα και τα θερινά είδη διακοπών) διατηρεί τις λιανικές τιμές σε υψηλά επίπεδα.
 
Από την άλλη πλευρά, η ανάγκη των καταναλωτών για προσιτές τιμές, ιδίως σε αναλώσιμα είδη που χρησιμοποιούν τα παιδιά, πιέζει την αγορά να ανταποκριθεί με νέες προτάσεις. Ήδη, η αλυσίδα Jumbo, με τις ανταγωνιστικές εισαγωγές ειδών από την Κίνα, «επένδυσε» εμπορικά και στον τομέα του φθηνού προϊόντος, κερδίζοντας καταναλωτές και μερίδια.

Τα σχέδια και οι κινήσεις

Έτσι, οι εγχώριοι παράγοντες του εμπορίου διαγκωνίζονται για να λάβουν θέση στη συγκεκριμένη αγορά. 

* Ο όμιλος Folli Follie έχει εκφράσει την πρόθεσή του να εισέλθει στην αγορά μέσω εξαγοράς της ελληνικής εταιρείας παιδικής ένδυσης Lapin, που διαθέτει μεγάλη διεθνή παρουσία και υψηλή κερδοφορία που το 2007 άγγιξε τα 10 εκατ. ευρώ.

Η Folli Follie, εξάλλου, συνεργάζεται ήδη με τη Lapin στην Κίνα, χώρα όπου κυκλοφορούν τη συλλογή παιδικών ρούχων και αξεσουάρ Folli Follie Baby, για την οποία εκτιμούν ότι τα περιθώρια ανάπτυξης είναι σημαντικά. 

*  Κινήσεις για επέκταση στη συγκεκριμένη κατηγορία πραγματοποιεί επίσης ο όμιλος Βάρδα, χωρίς ωστόσο να έχει καταλήξει σε συγκεκριμένο στόχο αντιπροσώπευσης ή εξαγοράς.

Πέρα από τις νέες εισόδους, σημαντική ανάπτυξη επιχειρούν και οι παραδοσιακές εταιρείες παιδικών ειδών, οι οποίες είτε επεκτείνονται σε νέους χώρους είτε στρέφονται στο εξωτερικό. 

* Η αλυσίδα Jumbo, η οποία διαθέτει ηγετικό μερίδιο στην Ελλάδα και παρουσία στην Κύπρο, μπήκε το 2008 στην αγορά της Βουλγαρίας με ένα κατάστημα, ενώ προετοιμάζει και το δεύτερο στη γειτονική αγορά. Παράλληλα, έχει αποκτήσει ακίνητα στη Ρουμανία, με στόχο να εισέλθει μεσοπρόθεσμα και εκεί με εμπορικά καταστήματα. 

* Την είσοδό της στην Εναλλακτική Αγορά του Χ.Α. μελετά και η βορειοελλαδική αλυσίδα παιχνιδιών και παιδικών ειδών Κου-Κου, η οποία εξετάζει παράλληλα την είσοδό της το 2008 στις αγορές της Βουλγαρίας και της Σερβίας.
 
Επιπλέον, σχεδιάζεται να προστεθούν τρία νέα καταστήματα στο υπάρχον δίκτυο της αλυσίδας, ενώ σήμερα λειτουργούν 31 συνολικά σημεία πώλησης Κου-Κου, τα οποία διαθέτουν παιχνίδια, είδη για βρέφη και παιδιά και εποχικά είδη, ενώ το δίκτυό της αναπτύσσεται κατά βάση στην περιοχή της βόρειας και κεντρικής Ελλάδας.

Το 2007 η εταιρεία πέτυχε σημαντική αύξηση πωλήσεων, πραγματοποιώντας κύκλο εργασιών ύψους 27 εκατ. ευρώ, έναντι 19,8 εκατ. ευρώ το 2006. Σε ό,τι αφορά το 2008, η διοίκησή της εκτιμά ότι δύναται να πραγματοποιήσει κύκλο εργασιών συνολικού ύψους 32 εκατ. ευρώ και να αποκομίσει καθαρά προ φόρων κέρδη περί το 1,2 εκατ. ευρώ. 

* Η Κλουκίνας - Λάππας, η οποία πλέον χαρακτηρίζεται περισσότερο εμπορική εταιρεία παρά κατασκευαστική, εκτός από το δίκτυο Mothercare το 2007 απέκτησε την αλυσίδα ELC, η οποία εξειδικεύεται στο ποιοτικό και στο εκπαιδευτικό παιχνίδι και διαθέτει ήδη έξι καταστήματα. Σε ό,τι αφορά τη Mothercare, το 2007 οι πωλήσεις της ήταν αυξημένες κατά 30,62%. Στα τέλη του 2008 υπολογίζεται ότι τα σημεία πώλησης στην Ελλάδα θα έχουν φτάσει τα 51 από 39 σήμερα, ενώ στα Βαλκάνια, όπου επίσης διαθέτει παρουσία, θα προσθέσει στις δραστηριότητές της τις χώρες Σλοβενία, Κροατία, Σερβία, Αλβανία, Βοσνία και Μαυροβούνιο. 

* Στον τομέα της παιδικής ένδυσης εισήλθε και η AS Company, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο των παιχνιδιών, εξασφαλίζοντας συμφωνία με την ιταλική εταιρεία παιδικών ρούχων Idexe. Τα τελευταία χρόνια η ιταλική επιχείρηση αναπτύσσεται στη Σλοβενία, στην Κροατία και στο Καζακστάν, ενώ η Ελλάδα σχεδιάζεται να αποτελέσει κέντρο ανάπτυξης στην περιφέρεια της ευρύτερης περιοχής.

* Η εισηγμένη ΕΛΒΕ δραστηριοποιείται επίσης μέσω των πολυκαταστημάτων ΛΗΤΩ, τα οποία παρουσιάζουν διαρκή ανάπτυξη κάθε χρόνο. Η ΛΗΤΩ λειτούργησε το 2007 το πρώτο κατάστημά της στο εξωτερικό, στο Βελιγράδι, κι ένα νέο κατάστημα στην οδό Μεσογείων στην Αθήνα, αυξάνοντας τον συνολικό αριθμό των σημείων πώλησης σε έξι. 

* Σχέδια ανάπτυξης έχει και η αλυσίδα DPAM (Du Pareille au Meme) που έχει φέρει στην Ελλάδα η Trade Status (διοικείται από τον κ. Ιωάννη Κολίτση, τέως γενικό διευθυντή του ομίλου Fourlis). Σήμερα διαθέτει 4 καταστήματα στην Ελλάδα και 1 στην Κύπρο, ενώ σχεδιάζει τη δημιουργία 3 νέων στη Ρουμανία και 1 στη Βουλγαρία. Στους στόχους της ελληνικής εταιρείας είναι η δημιουργία 20 σημείων πώλησης στην Ελλάδα, 20 στη Ρουμανία και 6 στην Κύπρο. 

ΟΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΜΙΛΟΙ

Οι μεγάλες διεθνείς αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, στο τμήμα της προσιτής μόδας, δεν άφησαν ανεκμετάλλευτο το πεδίο στον τομέα της παιδικής ένδυσης. Η H&M, αν και έχει μόλις 4 καταστήματα στη χώρα, διαθέτει τις παιδικές συλλογές ένδυσης σε ειδικά σημεία εντός αυτών, ενώ ο όμιλος Zara εκτός από τη συλλογή Zara Kids, την οποία διαθέτει σε 30 καταστήματα του δικτύου του, αναπτύσσει και την εξειδικευμένη αλυσίδα Skhuaban, η οποία έχει ήδη 5 καταστήματα στην Ελλάδα.

Την ίδια τακτική αναμένεται να ακολουθήσει και η αμερικανική GAP, η οποία ξεκινά τη δραστηριοποίησή της στην Ελλάδα σε συνεργασία με τον όμιλο Μαρινόπουλου. Η διεθνής φίρμα διαθέτει παιδικές συλλογές ρούχων, τις οποίες σκοπεύει να παρουσιάσει στην ελληνική αγορά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v