ΟΣΕ: Αναμένονται εξελίξεις για το Θριάσιο

Εντός των επόμενων ημερών αναμένονται εξελίξεις στον διαγωνισμό για το Θριάσιο, καθώς εκτιμάται ότι θα εκδοθούν οι αποφάσεις για τα ασφαλιστικά μέτρα που έχουν καταθέσει οι δυο κοινοπραξίες που συμμετέχουν στον διαγωνισμό.

  • της Μάρως Τσαντήλα
ΟΣΕ: Αναμένονται εξελίξεις για το Θριάσιο
Εντός των επόμενων ημερών αναμένονται εξελίξεις στον διαγωνισμό που αφορά την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο Πεδίο καθώς υπολογίζεται ότι θα εκδοθούν οι αποφάσεις για τα ασφαλιστικά μέτρα που έχουν καταθέσει και τα δύο κοινοπρακτικά σχήματα που συμμετέχουν στον διαγωνισμό.

Η συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων έγινε στο τέλος Μαρτίου και το διάστημα για την έκδοση της απόφασης υπολογίζεται σε ένα περίπου μήνα.

Το έργο διεκδικούν δυο κοινοπρακτικά σχήματα, στο πρώτο συμμετέχουν οι εταιρείες: Ακτωρ - Συγγελίδης - Θεοχαράκης - Goldair Cargo ενώ στο δεύτερο σχήμα συμμετέχουν οι εταιρείες: Prologis – J&P Άβαξ.

Οι δύο κοινοπραξίες έχουν καταθέσει η μία εναντίον της άλλης αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ενώ σχετική αίτηση έχει καταθέσει και η εταιρεία ΓΕΚ η οποία συμμετείχε στο σχήμα Prologis – J&P Άβαξ αλλά κατά την διαδικασία αποχώρησε.

Κατά το στάδιο αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, που αντιστοιχούν στο 30% του διαγωνισμού, η προσφορά της Prologis – J&P Άβαξ είχε αξιολογηθεί ως καλύτερη έναντι της ανταγωνιστικής, ωστόσο το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, μετά βέβαια τις αποφάσεις για τα ασφαλιστικά μέτρα, θα προκύψει από την αξιολόγηση των οικονομικών προσφορών που αντιστοιχούν στο 70% του έργου.

Κατά τον αρχικό σχεδιασμό αναμένονταν μέσα στην Άνοιξη η ανακήρυξη προσωρινού αναδόχου, αυτό όμως μοιάζει πλέον ανέφικτο ενώ ορατός είναι ο κίνδυνος καθυστέρησης της έναρξης λειτουργίας του εμπορευματικού κέντρου που ο υπουργός Μεταφορών κ. Κωστής Χατζηδάκης έχει τοποθετήσει εντός του επόμενου έτους.

Σύμφωνα με τον διαγωνισμό, προϋπολογισμού 150 εκατομμυρίων ευρώ, με τον ανάδοχο θα υπογραφεί σύμβαση παραχώρησης 600 στρεμμάτων, της συνολικής έκτασης 2.200 στρεμμάτων που κατέχει ο ΟΣΕ στην περιοχή, για περίοδο 30 + 10 ετών.

Το σχήμα που θα επιλεγεί θα αναλάβει τα έξοδα κατασκευής και λειτουργίας του εμπορευματικού κέντρου ενώ η Εμπορευματικά Κέντρα θα έχει συμμετοχή της τάξης του 15% στο μετοχικό κεφάλαιο. Η πλήρης ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα περίπου 4 ετών.

Η περιοχή που έχει απαλλοτριωθεί συνδέεται με την Αττική Οδό με δύο ανισόπεδους κόμβους, ενώ διαθέτει επίσης πολύ καλή πρόσβαση στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο της περιοχής ενώ θα υπάρξει και σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι του Νέου Ικονίου προκειμένου να αναπτυχθούν οι συνδυασμένες μεταφορές.

Έπονται Θεσσαλονίκη – Ηγουμενίτσα – Αλεξανδρούπολη

Μέσα στη χρονιά αναμένεται ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό της Θεσσαλονίκης, για το οποίο θα χρησιμοποιηθεί επίσης η μέθοδος της σύμπραξης με ιδιώτες. Το ακίνητο που έχει επιλεγεί διαθέτει δυνατότητα άμεσης σύνδεσης με το σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και το λιμάνι της πόλης.

Στο σχεδιασμό για την ανάπτυξη και άλλων εμπορευματικών κέντρων αναφέρονται η Ηγουμενίτσα και η Αλεξανδρούπολη δύο πόλεις που θεωρούνται πύλες της χώρες προς δύση και ανατολή αντίστοιχα ενώ η μεταξύ τους σύνδεση μέσω της Εγνατίας Οδού αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με άλλες περιοχές. Επιπλέον η Αλεξανδρούπολη έχει επιλεγεί λόγω της κατάληξης σε αυτή του αγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη.

Να σημειωθεί τέλος ότι το υπουργείο Μεταφορών σύντομα προτίθεται να προχωρήσει στην κατάθεση για ψήφιση στην Βουλή νόμου με τον οποίο θα ρυθμίζονται τα της εκπόνησης περιβαλλοντικών μελετών για τα εμπορευματικά κέντρα ενώ όπως σημείωσε το υπουργείο πρόκειται να συγκροτήσει ειδική επιτροπή για τα logistics στην οποία θα συμμετέχουν και εκπρόσωποι του κλάδου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v