Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΕ: "ΟΚ" για αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα Τσακώνα

Την έγκρισή της για την προώθηση του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Πύργος Τσακώνα έδωσε σήμερα η ΕΕ η οποία ανακοίνωσε ότι η οικονομική ενίσχυση των ελληνικών αρχών δεν συνιστά κρατική ενίσχυση.

  • της Μάρως Τσαντίλα
ΕΕ: ΟΚ για αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα Τσακώνα
Την έγκρισή της για την προώθηση του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος - Πάτρα – Πύργος Τσακώνα έδωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία ανακοίνωσε ότι η οικονομική ενίσχυση των ελληνικών αρχών δεν συνιστά κρατική ενίσχυση.

Στην ανακοίνωσή της η Επιτροπή σημειώνει ότι «στο πλαίσιο τριών συμφωνιών παραχώρησης, οι ελληνικές αρχές θα χορηγήσουν 550 εκατομμύρια ευρώ στην "Ομάδα Άπιον Κλέος" για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του έργου του εν λόγω αυτοκινητοδρόμου".

Σημειώνεται επίσης ότι η Επιτροπή συνεκτίμησε το γεγονός ότι το έργο δημοπρατήθηκε και ότι ο παραχωρησιούχος της υποδομής δεν θα εισπράξει υπερβολική αποζημίωση. Κατόπιν αυτών η Επιτροπή κατέληξε ότι, "εφόσον το μέτρο δεν αποφέρει πλεονεκτήματα στον επιλεγέντα παραχωρησιούχο, δεν συνιστά κρατική ενίσχυση κατά την έννοια του άρθρου 87 παράγραφος 1 της συνθήκης ΕΚ".

Η ανακοίνωση της Επιτροπής είναι το πράσινο φως που αναμένονταν προκειμένου να ξεκινήσουν, πιθανόν μέσα στο Μάιο, τα έργα για την κατασκευή της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου όπως ονομάζεται ο άξονας Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα.

Η έναρξη των εργασιών θα σημάνει και την έναρξη μεγάλης ταλαιπωρίας για τους χρήστες της οδού καθώς στα τμήματα που θα ακολουθηθεί η παλιά χάραξη η κίνηση των οχημάτων θα γίνεται παράλληλα με τα έργα.

Ο αυτοκινητόδρομος θα έχει συνολικό μήκους 365 χλμ., έχει συνολικό κόστος 2,8 δισ. ευρώ. Τα διόδια επίσης θα χρεώνονται ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση με το κόστος ανά χιλιόμετρο το οποίο με βάση υπογραφείσα σύμβαση μπορεί να ανέρχεται σε 0,04 ευρώ για κάθε χιλιόμετρο.

Για την ολοκλήρωση του έργου προβλέπονται αποκλειστικές προθεσμίες. Το τμήμα Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα 50 μηνών, και το σύνολο του έργου σε 70 μήνες. Επίσης εντός 20 μηνών από την έναρξη παραχώρησης προβλέπεται θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος.

Ανάδοχος του έργου είναι ο όμιλος "ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ" στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες: Vinci SA (36%), Hochtief PPP Solutions GmbΗ΄ (25%), Ελληνική Τεχνοδομική ΤΕΒ Α.Ε. (18%), J&P-Άβαξ Α.Ε. (18%) και Αθηνά ΑΤΕ. (3%). Η διάρκεια της παραχώρησης 30 χρόνια. Η διάρκεια της παραχώρησης 30 χρόνια.


ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v