Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Υψηλά κέρδη το 2007 για τον κλάδο ηλεκτρικών

Kέρδη από την αύξηση της ζήτησης για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και κλιματισμού αλλά και για επώνυμα προϊόντα καταγράφουν το 2007 τόσο οι προμηθεύτριες εταιρείες όσο και οι λιανικές αλυσίδες του κλάδου των ηλεκτρικών ειδών. 

Υψηλά κέρδη το 2007 για τον κλάδο ηλεκτρικών

της Πέννυς Κούτρα

Kέρδη από την αύξηση της ζήτησης για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και κλιματισμού αλλά και για επώνυμα προϊόντα καταγράφουν το 2007 τόσο οι προμηθεύτριες εταιρείες του κλάδου των ηλεκτρικών όσο και οι λιανικές αλυσίδες, οι οποίες φαίνεται να αναπτύσσονται παρά τον έντονο ανταγωνισμό που επικρατεί στην εγχώρια αγορά.

Ήδη ο όμιλος Fourlis παρουσίασε θεαματική αύξηση πωλήσεων και κερδών το 2007 σε ό,τι αφορά τον τομέα των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στον οποίο δραστηριοποιείται με αιχμή του δόρατος τα προϊόντα της Samsung. Συγκεκριμένα, ο κλάδος στην Ελλάδα και στη Ρουμανία παρουσίασε τζίρο της τάξης των 358,75 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 52,2%.

Ανάλογη θετική πορεία παρουσίασε η F.G. Europe, η οποία δραστηριοποιείται τόσο στον τομέα των κλιματιστικών, για τα οποία η ζήτηση άγγιξε επίπεδα-ρεκόρ το 2007, όσο και στις κατηγορίες των μαύρων και των οικιακών συσκευών μέσω της Sharp.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις των κλιματιστικών το 2007 αυξήθηκαν κατά 87,85%, ανερχόμενες σε 97,87 εκατ. ευρώ από 52,10 εκατ. ευρώ το 2006 (Ελλάδα +107,17%, Ιταλία +37,24% και Βαλκάνια +88,02%). Οι πωλήσεις των τηλεοράσεων LCD της Sharp ενισχύθηκαν κατά 85,89% και ανήλθαν στα 8,93 εκατ. ευρώ, έναντι 4,80 εκατ. ευρώ το 2006, ενώ στα ψυγεία και στους φούρνους μικροκυμάτων της ίδιας μάρκας οι πωλήσεις έφτασαν στα 5,08 εκατ. ευρώ, έναντι 4,26 εκατ. ευρώ το 2006, σημειώνοντας άνοδο κατά 19,14%.

Οι αλυσίδες

Ωστόσο, εκτός από τις προμηθεύτριες εταιρείες, οφέλη καταγράφουν και οι λιανικές αλυσίδες.

H Ηλεκτρονική Αθηνών στο εξάμηνο της χρήσης 2007 - 2008 παρουσίασε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 26,3%, στα 119,4 εκατ. ευρώ, έναντι των 94,58 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρήσης. Τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν στα 4,84 εκατ. ευρώ, έναντι 3,87 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο προηγούμενο διάστημα, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 25%. Όπως εκτιμά η διοίκηση της εταιρείας, μάλιστα, η πορεία της στο οκτάμηνο κινείται σε επίπεδα ανάλογα με αυτά του εξαμήνου. 

Αύξηση πωλήσεων κατά 15% στη χρήση του 2007 παρουσιάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, και ο ηγετικός όμιλος Κωτσόβολος, ο οποίος ελέγχεται από τον βρετανικό πολυεθνικό όμιλο Dixons. Εκτιμήσεις τοποθετούν το μερίδιο της Κωτσόβολος κοντά στο 22%, καθώς τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις της αυξάνονται με ρυθμό διπλάσιο της μέσης αύξησης της αγοράς. Η Dixons, όμως, ετοιμάζεται να αναπτύξει στην Ελλάδα και την έτερη αλυσίδα της με την επωνυμία Εlectroworld, για την οποία εκτιμά ότι εντός της προσεχούς διετίας θα αναρριχηθεί στη 2η ή στην 3η θέση της εγχώριας αγοράς, καταλαμβάνοντας αντίστοιχο μερίδιο. O όμιλος προετοιμάζει ήδη τα νέα καταστήματα μεγάλου εμβαδού της Electroworld, για τα οποία διαθέτει υπογεγραμμένες μισθώσεις. 

Ταυτόχρονα, στην αγορά αρχίζει σταδιακά να ενεργοποιείται και ο όμιλος Κορασίδη μετά την εξαγορά του από τον όμιλο MIG. Ήδη, τα 54 καταστήματα της αλυσίδας έχουν γεμίσει σε ικανοποιητικό βαθμό με εμπορεύματα και «τρέχει» διαφημιστική καμπάνια. Η μεταβίβαση του ελέγχου της Κορασίδης στη MIG και η ένταξή της υπό την ομπρέλα της έλυσε άμεσα τη χρηματοδότηση της εταιρείας με πιστώσεις από τους προμηθευτές, όμως το πρόβλημα θα λυθεί οριστικά με μια μεγάλη αύξηση κεφαλαίου, πιθανότατα εντός του 2008.

Φέτος, βάσει του σχεδιασμού, οι πωλήσεις της Κορασίδης αναμένεται να ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ, ενώ το 2009 εκτιμάται ότι θα ανέρχονται σε 350 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία διαθέτει σήμερα μερίδιο αγοράς της τάξης του 2%. Στόχος της MIG είναι η ταχεία ανάκτηση μεριδίου με αξιοποίηση της διείσδυσης την οποία έχει στο καταναλωτικό κοινό η φίρμα Κορασίδης, ώστε μέσα στα επόμενα χρόνια να έχει ανέλθει σε ποσοστό μεγαλύτερο από το 6% της αγοράς, με «κρυφή» επιδίωξη να φτάσει στο 8% - 8,5%.

Η στρατηγική της Κορασίδης φαίνεται να εστιάζεται στην ανάπτυξη μικρής και μεσαίας επιφάνειας καταστημάτων στην Αθήνα και μεγαλύτερων στην επαρχία, αποφεύγοντας προς το παρόν την απευθείας σύγκρουση με την Dixons και τη Media Markt. Άλλωστε, το 50% περίπου της αγοράς μοιράζονται όλες οι υπόλοιπες εταιρείες πλην των Dixons, Ηλεκτρονική Αθηνών και Μedia Markt. Στη διετία 2008 - 2009 η Κορασίδης προβλέπεται να δημιουργήσει 29 νέα καταστήματα από τα οποία τα 25 θα είναι μεσαίου μεγέθους και τα 4 υπερκαταστήματα.

Στο δίκτυο της εταιρείας πρόκειται να ενσωματωθούν και τα 8 καταστήματα της επίσης υπαχθείσας στο άρθρο 44 (μετοχοποίηση και ρύθμιση χρεών) αλυσίδας Βασιλάκης Α.Ε. στη Βόρειο Ελλάδα, στην οποία η Κορασίδης ελέγχει το 35% και προωθεί την απόκτηση του πλήρους ελέγχου της.

* Αναδημοσίευση από το φύλλο 521 της εφημερίδας ”ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ”, 14/03 - 18/03/2008.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v