Δικαιολογημένη δυσαρέσκεια και εύλογες αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα της προκαλεί στο σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου η πρόθεση σύμπραξης του e - ΕΦΚΑ με ιδιωτικές εταιρείες για τη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων ασφαλιστικών εισφορών του ΚΕΑΟ.
Η ΕΣΕΕ με επιστολή της προς τον Πρόεδρο, τους εισηγητές και τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής της Βουλής στην οποία έχει εγγραφεί στη συζήτηση η επίμαχη διάταξη αφενός επισημαίνει ότι το άρθρο δεν υπήρχε στη δημόσια διαβούλευση, αφετέρου υπενθυμίζει όπως η μέχρι σήμερα η οδυνηρή εμπειρία διδάσκει από καθημερινή τηλεφωνική βάση και με αφορμή. Γι' αυτό και η προφασιζόμενη βελτίωση της εισπραξιμότητας του e - ΕΦΚΑ όχι μόνο δεν πρόκειται να επιβεβαιωθεί στην πράξη αλλά τουναντίον και εξαιτίας της επιπλέον πίεσης που θα επιφέρει περαιτέρω συρρίκνωση του εγχώριου επιχειρείν.
Η ΕΣΕΕ υπογραμμίζει πως η συνεχής διόγκωση των χρεών, που ανήλθαν συνολικά στα τέλη του 2024 στα 49,3 δις ευρώ από τα 13,9 δις ευρώ ανήκουν σε ασφαλισμένους του πρώην ΟΑΕ, δεν οφείλεται στους οφειλέτες και στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις απ' όπου επί το πλείστον επιχειρούν. Άλλωστε, το γεγονός ότι όσοι χρωστούν σε ύψος έως 30.000 ευρώ, που αποτελούν τη συντριπτική πλειοψηφία των υπόχρεων (το 87% επί των περίπου 2,16 εκ. συνεχώς οφειλετών) και αντανακλούν μόλις το 26,2% του συνολικού χρέους προς τον ε - ΕΦΚΑ, μαρτυρά την αντίληψη. δημιούργησαν οι διαδοχικές κρίσεις (χρέους, υγειονομικής, ενεργειακής).
Σε αυτό το πλαίσιο η ΕΣΕΕ τονίζει πως ο εντοπισμός των στρατηγικών κακοπληρωτών αλλά και η συμμόρφωση των μεγαλοοφειλετών που έπρεπε υπό κανονικές συνθήκες να ήταν η κύρια και αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα, καθώς οι σύγχρονες ελεγκτικές πρακτικές και η αξιοποίηση ψηφιακών προηγούμενων εργαλείων και εφαρμογών, όπως εκείνες της βιολογίας, ενίσχυαν το αίσθημα της ισότιμης και δίκαιης αντιμετώπισης των υποχρέων. Περαιτέρω, σημειώνεται στην Επιστολή, «η δυνατότητα πρόσβασης ιδιωτικών εταιρειών σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και πληροφορίες, εγκυμονεί κινδύνους με νομικές μάλιστα προεκτάσεις και κυρώσεις κατά του εθνικού ασφαλιστικού φορέα, λόγω παραβίασης του υφιστάμενου σχετικού νομοθετικού πλαισίου ( προστασία/ GDPR )».
Για όλους τους παραπάνω λόγους η ΕΣΕΕ ζητά την απόσυρση του επίμαχου άρθρου 215 και την αντικατάστασή του από τις 2 πάγιες, ορθολογικές και ανταποκρινόμενες στα αιτήματα της αγοράς, θέσεις της Συνομοσπονδίας. Συγκεκριμένα:
· Τη θέσπιση μιας διευρυμένης και ρεαλιστικής ρύθμισης οφειλών , ασφαλιστικών και φορολογικών, στο Δημόσιο σε έως 100 (ή 120) μηνιαίες δόσεις, με σταθερές και κοινές επιτοκιακές επιβαρύνσεις στα επίπεδα του 3% - 4%. Με αυτόν τον τρόπο, θα δοθεί η ευκαιρία να γίνουν τα χρέη τους οι μικρές επιχειρήσεις που επιθυμούν αλλά λόγω της οικονομικής ασφυξίας που υφίστανται δεν μπορούν να διευθετήσουν τις περιορισμούς τους, αποκτώντας μια περιορισμένη αλλά ρυθμισμένη ρύθμιση για την επιβίωσή τους.
· Η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης προς τον ενιαίο ασφαλιστικό φορέα θα καταστεί εφικτή μονάχα εάν λάβουν τέλος οι παράλογες και άδικες οικονομικές επιβαρύνσεις των οφειλετών από τα πρόσθετα τέλη, τόκους και προσαυξήσεις, επί των ποσών της κύριας οφειλής. Το γεγονός ότι τα τελευταία εκτιμάται στο 39,9% επί του συνολικού χρέους των 49,3 δις ευρώ χρήζει εξορθολογισμού και επείγει η επαναφορά του καταργημένου από το 2013 ανώτατου ορίου ανατοκισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών που δεν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση.
Υπογραμμίζεται πως η επανενεργοποίηση του συγκεκριμένου ορίου της τάξεως του 100% επί της αξίας των οφειλόμενων εισφορών θα περιορίσει αισθητά το με γεωμετρική πρόοδο αυξανόμενο συνολικό χρέος, καθώς το εφαρμοζόμενο σήμερα επιτόκιο αρύθμιστων οφειλών πραγματικότητας 8,5% κρίνεται ως καταχρηστικό και σε κάθε περίπτωση.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin