Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ποιοι όμιλοι μοιράζονται τα μεγάλα έργα για τη Θεσσαλία

Ανακοινώθηκαν οι μειοδότες για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα. Η κατανομή μεταξύ ΤΕΡΝΑ, Ακτωρ, Άβαξ, ΜΕΤΚΑ. Εκκρεμότητα η αποσφράγιση της προσφοράς για ακόμη ένα σιδηροδρομικό έργο. Παγωμένες, προς ώρας, οι συμβάσεις λόγω των προσφυγών στην ΕΑΔΗΣΥ.

Ποιοι όμιλοι μοιράζονται τα μεγάλα έργα για τη Θεσσαλία

Τους μειοδότες για τα έργα αποκατάστασης των καταστροφών της κακοκαιρίας Daniel ανέδειξε η αποσφράγιση των προσφορών, ωστόσο -όπως είναι γνωστό- οι σχετικοί διαγωνισμοί δεν μπορούν προς το παρόν να προχωρήσουν και να αναδειχθούν οριστικοί ανάδοχοι, καθώς εκκρεμεί η συζήτηση των προσφυγών της κοινοπραξίας των κατασκευαστικών 6ης τάξης στην ΕΑΔΗΥΣΥ.

Σε κάθε περίπτωση, η διαδικασία πρόσκλησης με διαπραγμάτευση προς τους τέσσερις μεγάλους ομίλους της 7ης τάξης κατέληξε σε επικράτηση σε αντίστοιχους διαγωνισμούς.

Ειδικότερα, η ΤΕΡΝΑ, 100% θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, επικράτησε δίνοντας την καλύτερη προσφορά σε 2 οδικά έργα. Πρόκειται για το οδικό έργο για την αποκατάσταση δρόμων στους δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ, για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 5,00%, που αντιστοιχεί σε 204.939.516,13 ευρώ. Το δεύτερο αφορά αποκατάσταση υποδομών στους δήμους: Ζαγοράς-Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278,2 εκατ. ευρώ, για το οποίο έδωσε έκπτωση 5%, δηλαδή στα 213.137.096,77 ευρώ.

Στην ΑΚΤΩΡ (όμιλος Aktor) ανατέθηκαν δύο έργα που αφορούν οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές. Ειδικότερα, ορίστηκε ανάδοχος στα έργα αποκατάστασης των υποδομών των δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, προϋπολογισμού 184 εκατ. ευρώ, προσφέροντας ποσοστό έκπτωσης 4,80%, που αντιστοιχεί στα 141.264.516,13 ευρώ, αλλά και στο έργο που αφορά την «Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας-Βόλου», προϋπολογισμού 181,66 εκατ. ευρώ, για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4,00%, που αντιστοιχεί στο ποσό των 140.640.000,00 ευρώ.

Δύο έργα ανέλαβε επίσης και ο όμιλος ΑΒΑΞ. Πρόκειται για το οδικό αποκατάστασης υποδομών Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ για το οποίο προσέφερε ποσοστό έκπτωσης 4,90 %, που αντιστοιχεί στο ποσό 130.379.032,25 ευρώ. Το δεύτερο, σιδηροδρομικό αυτή τη φορά, αφορά την αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας, προϋπολογισμού 57,66 εκατ. ευρώ, για το οποίο έδωσε έκπτωση 4,10%, που αντιστοιχεί στο ποσό των 44.593.500,00 ευρώ.

Επίσης, η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen αναλαμβάνει την αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα, έργο με προϋπολογισμό 173,6 εκατ. ευρώ. Προσέφερε έκπτωση 4,00%, που τοποθετεί το έργο στα 134.400.000,00 ευρώ.

Εκκρεμεί πάντως η δημοσίευση της προσφοράς για δύο σιδηροδρομικά έργο, που ασφαλώς θα κατακυρωθούν σε ένα από τους big 4.

Πρόκειται για το μικρού προϋπολογισμού έργο αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου - Μηλεών από τον Σ.Σ. Άνω Λεχωνίων έως τον Σ.Σ. Μηλεών (1,860 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ), αλλά και ο διαγωνισμός για την αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από το ΣΣ Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως ΣΣ Κράννων (ΧΘ 336+330) που καταστράφηκε από την κακοκαιρία με προϋπολογισμό 37,2 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.

Το τελευταίο ενδεχομένως να ανατεθεί τη ΜΕΤΚΑ καθώς εκείνη επικράτησε στο έργο αποκατάστασης της διπλή σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v