Διαγωνισμοί του 2022 για δύο οδικά έργα που μπήκαν στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου τον περασμένο Απρίλιο κινούνται σε μια νέα φάση που θα οδηγήσει σε κατάθεση δεσμευτικών οικονομικών προσφορών άμεσα και ανάδειξη αναδόχων μέσα στο 2025.
Ειδικότερα, ολοκληρώνονται κατά πληροφορίες μέσα στον Φεβρουάριο οι Β' φάσεις των διαγωνισμών για τα έργα που αφορούν τους άξονες Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη, των οποίων η διαδικασία ανταγωνιστικού διαλόγου ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2024, οπότε και θα καθοριζόταν το ακριβές αντικείμενο τους.
Οι προϋπολογισμοί, ωστόσο, των έργων έχουν οριοθετηθεί για τον άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα στα 444,91 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ και για τον άξονα Δράμα-Αμφίπολη στα 248,54 εκατ.ευρώ.
Σημειώνεται πως στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου είχαν εισέλθει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-Metlen, όμιλος Aktor και Avax και για τους δύο διαγωνισμούς.
Πρόκειται, πάντως, για έργα που θα υλοποιηθούν χωρίς διόδια και με πληρωμές διαθεσιμότητας για τους αναδόχους, που θα έχουν δικαίωμα εκμετάλλευσης για 30 χρόνια από την έναρξη της σύμβασης (σ.σ. τρία χρόνια είναι ο εκτιμώμενος χρόνος για την περίοδο μελέτης- κατασκευής).
Αναλυτικότερα, για το οδικό έργο Θεσσαλονίκη- Έδεσσα η σύμβαση περιλαμβάνει την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών για την κατασκευή του έργου (υποτμήματα Μαυροβούνι – Έδεσσα, παράκαμψη Γιαννιτσών, παράκαμψη Χαλκηδόνας), την κατασκευή του συνόλου των εργασιών, καθώς και εργασίες συντήρησης και αναβάθμισης των τοπικών οδών.
Για τον άξονα Δράμα-Αμφίπολη ο ανάδοχος θα υλοποιήσει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους 29,5 χλμ. και Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους 13,5 χλμ.