Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πώς αναπτύσσονται Kiabi, SiNSAY, Pepco και Zara στην ελληνική αγορά

Νέα καταστήματα από τους υφιστάμενους παίκτες, στην προσπάθεια να αυξήσουν αποτύπωμα και έσοδα. Τι ακολουθεί μετά την Kiabi. Τι έγινε με την Primark. Το ενδεχόμενο ενός μεγάλου new entry.

Πώς αναπτύσσονται Kiabi, SiNSAY, Pepco και Zara στην ελληνική αγορά

Χώρο στην ελληνική αγορά και την κατανάλωση, ορμούμενες από το γεγονός του ότι ο εγχώριος ανταγωνισμός είναι μικρός και κατά κανόνα ακριβότερος, διεκδικούν οι ξένες αλυσίδες ένδυσης fast fashion, ποντάροντας παράλληλα και στις τουριστικές ροές.

To 2024 έκλεισε με την επίσημη εμφάνιση τη γαλλικής εταιρείας low cost ένδυσης Kiabi στο εμπορικό κέντρο της Trade Estates στην Πάτρα. Εχει ήδη σε λειτουργία το online κατάστημά της, ενώ η Hudson Ελλάς, εταιρεία που αποτελεί τον φορέα ανάπτυξης της Kiabi σε Ελλάδα και Κύπρο, έχει επεκτατικά σχέδια για τα επόμενα χρόνια.

Υπενθυμίζεται πως ο γαλλικός μητρικός όμιλος της Kiabi είναι η εταιρεία συμμετοχών Association Familiale Mulliez (AFM) -της γνωστής γαλλικής επιχειρηματικής οικογένειας Mulliez-, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με την αλυσίδα αθλητικών ειδών και αθλητικού εξοπλισμού Decathlon, αλλά και τη Leroy Merlin

Το νέο μεγάλο opening ωστόσο του 2025 αναμένεται να είναι από τον όμιλο Inditex και συγκεκριμένα τη ναυαρχίδα του Zara, η οποία τον Απρίλιο αναμένεται να εγκαινιάσει το νέο flagship store της στην Ομόνοια, στο ακίνητο του πρώην ΜΙΝΙΟΝ, που έχει ανακατασκευάσει η Dimand.

Η εταιρεία, γνωστή ως το πλέον πετυχημένο high street fashion brand, δεν τοποθετείται τυχαία σε νευραλγικές αγορές, όπως εξάλλου έπραξε και το 2024 με το νέο της κατάστημα στον Πύργο Πειραιά.

Ο όμιλος έχει κατάστημα επί της Σταδίου 58, κοντά στην Ομόνοια (πλησίον του πολυκαταστήματος Notos Com), το οποίο θα κλείσει, ενώ παλαιότερα είχε θέση στην περιοχή στο περιβόητο ακίνητο του φαρμακείου Μπακάκος. Ο όμιλος διεθνώς είναι γνωστός -πέρα από το imperium στην ένδυση- και για την αντίληψη της τοποθέτησής του στην αγορά (location).

Νέα καταστήματα δημιουργούν ωστόσο στις αρχές του 2025 και οι πολωνικές αλυσίδες low cost ένδυσης SiNSAY και Pepco. Ειδικότερα, η SiNSAY θα ανοίξει ένα νέο κατάστημα στην Αργυρούπολη και στους Αμπελόκηπους στη Θεσσαλονίκη, αλλά και δύο ακόμη στην Αθήνα (Πετρούπολη και Δάφνη).

Όσον αφορά την Pepco στοχεύει στα 60 καταστήματα επί ελληνικού εδάφους μέχρι το τέλος του 2025, από 39 σήμερα. Ήδη έχουν προγραμματιστεί τα εγκαίνια 5 νέων καταστημάτων για το πρώτο τρίμηνο του 2025 (δύο στη Θεσσαλονίκη, δύο στην Αθήνα και ένα στο Αγρίνιο).

Νέες είσοδοι

Οι πληροφορίες για την είσοδο της ιρλανδικής φίρμας ένδυσης Primark στην Ελλάδα δεν έγιναν πράξη, παρά το γεγονός του ότι είχε pre-lease συμφωνία για κατάστημα στον Πύργο Πειραιά (τελικώς μισθώθηκε από την Inditex-Zara), ωστόσο αποτελεί μια από τις φίρμες που ενδιαφέρονται για είσοδο στην Ελλάδα, εφόσον έχουν εξασφαλισμένο traffic (μεγάλες εμπορικές πιάτσες ή εμπορικά κέντρα).

Επίσης, κι άλλες μεγάλες αλυσίδες fast fashion δείχνουν «ανοιχτές» στο ενδεχόμενο εισόδου στην ελληνική αγορά, μεταβάλλοντας τη στάση που διατηρούσαν προ τριετίας. Ήδη σχετικές προκαταρκτικές συζητήσεις έχουν ξεκινήσει με τη Lamda Develοpment, που θα στήσει δύο μεγάλα εμπορικά κέντρα στο Ελληνικό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v