Το χρονοδιάγραμμα για Εγνατία Οδό και ΒΟΑΚ

Οι μεγάλες παραχωρήσεις της περιόδου βρίσκονται πλέον στο «γηπέδο» του δημοσίου. Τι εκτιμά ο υφυπουργός Ν. Ταχιάος για το 2025.

Το χρονοδιάγραμμα για Εγνατία Οδό και ΒΟΑΚ

Στο β’ τρίμηνο του 2025 τοποθετεί το προσχέδιο του προϋπολογισμού την ολοκλήρωση της σύμβασης Παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σε ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis και άρα το οικονομικό κλείσιμο της σύμβασης ύψους πέριξ των 1,35 δισ. ευρώ, η οποία παραμένει σε εκκρεμότητα, παρά τις σχετικές υπογραφές ανάδειξης οριστικού αναδόχου. 

Οι εκκρεμότητες που αποτελούν αναβλητική αίρεση για να ολοκληρωθεί η σύμβαση παραχώρησης αφορούν σύμφωνα με πρόσφατη τοποθέτηση του υφυπουργού Ν. Ταχιάου στην αναβάθμιση και έγκριση καταλληλότητας των 39 σηράγγων του αυτοκινητοδρόμου. Κατά πληροφορίες ωστόσο σε διαπραγμάτευση βρίσκεται και η ισχύς των free passes στον αυτοκινητόδρομο, τα οποία έχουν χορηγηθεί κατά το διάστημα που ο αυτοκινητόδρομος ήταν δημόσιος.

Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Εγνατίας Οδού αφορά σε οδικό άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων (900 χλμ. μαζί με τους κάθετους άξονες) και η σύμβαση παραχώρησης αφορά στη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση αυτής και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.

Προβλέπονται δε νέα έργα, πέραν της συντήρησης όπως η ολοκλήρωση της αναβάθμισης σε αυτοκινητόδρομο του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, η ολική βαριά συντήρηση του άξονα και των τριών κάθετων, η δημιουργία ΣΕΑ κ.ά.

Ο ΒΟΑΚ

Κατά τον υφυπουργό, στις αρχές Δεκεμβρίου ολοκληρώνονται σειρά διαδικασιών για την παραχώρηση του μεγάλου τμήματος του ΒΟΑΚ, όπου στον σχετικό διαγωνισμό προσωρινός ανάδοχος είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Για το έργο υπάρχουν αιρέσεις, όπως οι δικαστικές προσφυγές των όμορων δήμων, καθώς και ανώριμες περιβαλλοντικές μελέτες. Ωστόσο το έργο αφορά σε κομβικό σημείο διάρθρωσης όλου του άξονα, που έχει σπάσει σε δημόσιο έργο (Aktor) και ΣΔΙΤ (ΤΕΡΝΑ-Iντρακάτ (νυν Aktor)- Ελλάκτωρ (Άκτωρ Παραχωρήσεις).

Το έργο θα χρηματοδοτηθεί με πόρους πέριξ των 200 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και με συμβολή του δημοσίου με ακόμη 200 εκατ. ευρώ (από πόρους ΕΣΠΑ).

Σε κάθε περίπτωση, η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως πέντε (5) έτη είναι η περίοδος μελετών - κατασκευών. Το συνολικό μήκος του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο ανέρχεται σε 187 χλμ. (συμπεριλαμβανομένων και 30 χλμ. που αφορούν το υπό προαίρεση τμήμα Κίσσαμος-Χανιά).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v