Επιπλέον 230 εκατ. ευρώ, ποσό που ισοδυναμεί με τις πωλήσεις που κάνει ετησίως μια μεσαία αλυσίδα σούπερ μάρκετ, πρόσθεσε το οργανωμένο λιανεμπόριο στον τζίρο του το οκτάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, φτάνοντας στα 7,776 δισ. ευρώ. (πηγή: Circana) Πρόκειται για ποσοστιαία άνοδο 3,2% ενώ αντίστοιχη (+3,3%) ήταν και η αύξηση στον όγκο πωλήσεων.
Σε αυτά τα αποτελέσματα καίρια ήταν η συμβολή των τουριστών. Το τρίμηνο Ιουνίου, Ιουλίου και Αυγούστου η κατανάλωση αυξήθηκε +4,7%, +3,2%, και +6,1% σε όγκο και 4,2%, 2,5% και 5,3% σε αξία.
Κρήτη και Βόρεια Ελλάδα να σημειώνουν τις υψηλότερες επιδόσεις με άνοδο 5,6% και 5,1%. Η Πελοπόννησος από την άλλη πλευρά κατέγραψε ανάπτυξη 3,6%, στο 3,1% ήταν η αύξηση των πωλήσεων στη Θεσσαλονίκη, στο 3% στην Κεντρική Ελλάδα συμπεριλαμβανομένης της Ηπείρου και μόλις στο 2,3% στην Αττική.
Σε ότι αφορά τις τιμές, ένα θέμα που καίει τους καταναλωτές, το οκτάμηνο καταγράφηκε οριακή μείωση της τιμής ανά τεμάχιο κατά 0,1%. Η υποχώρηση αυτή συνδέεται κυρίως με την ένταση των προωθητικών ενεργειών στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και στα προϊόντα καθαριότητας και όχι με την αποκλιμάκωση των τιμών στα τρόφιμα.
Με βάση με τα στοιχεία της Circana η τιμή ανά τεμάχιο μειώθηκε 0,1% στο σύνολο με τη μεγαλύτερη αποκλιμάκωση να καταγράφεται τους μήνες Απρίλιο (-1,8%), Ιούνιο (-0,5%), Ιούλιο (-0,6%) και Αύγουστο (-0,7%). Σε επίπεδο βασικών κατηγοριών η τιμή ανά τεμάχιο στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας μειώθηκε 3,5% το οκτάμηνο και κατά 2% στα καθαριστικά για το σπίτι. Αντιθέτως οι τιμές στα τρόφιμα σημείωσαν νέα αύξηση 0,7%.
Η έστω και οριακή άνοδος των τιμών στα τρόφιμα οδήγησε σε περαιτέρω αύξηση 5,4% του μεριδίου των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που ανήλθε στο 26,7% στο σύνολο των πωλήσεών των σούπερ μάρκετ. Το μερίδιο των PL στα τρόφιμα αυξήθηκε στο 27,4% από 26,5%.
Από την άλλη πλευρά η ένταση των προσφορών και η μείωση της μέσης τιμής ανά τεμάχιο, στις άλλες δύο βασικές κατηγορίες, πριμοδότησε τα επώνυμα προϊόντα. Έτσι το μερίδιο των PL στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής υποχώρησε στο 19,9% από 21,1% και στα καθαριστικά σπιτιού στο 25,9% από 26,1%.
Σε ό,τι αφορά τις υποκατηγορίες που σημείωσαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία αυτές ήταν τα μη αλκοολούχα ποτά (αναψυκτικά, νερά), τα αλκοολούχα και τα υλικά μαγειρικής (συμπεριλαμβάνεται το ελαιόλαδο) κατά 7,8%, 6,9% και 4,6% αντίστοιχα.
Σε επίπεδο όγκου πωλήσεων αλκοολούχα, γαλακτοκομικά και μη αλκοολούχα προϊόντα (αναψυκτικά, νερό, κλπ) σημείωσαν άνοδο 7,8%, 7,2% και 6,2% αντίστοιχα.