Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τι απαντά ο ΟΣΕ για το περιστατικό, σε διαθεσιμότητα ο ρυθμιστής κυκλοφορίας

Ευθύνες και στον μηχανοδηγό για το συμβάν εισόδου συρμού του προαστιακού σε γραμμή του Μετρό επιρρίπτει η διοίκηση του ΟΣΕ. Τι απαντά στα όσα γράφτηκαν για το περιστατικό.

Τι απαντά ο ΟΣΕ για το περιστατικό, σε διαθεσιμότητα ο ρυθμιστής κυκλοφορίας

Ανακοίνωση για το παρ' ολίγον ατύχημα με είσοδο συρμού του προαστιακού σε γραμμή του Μετρό εξέδωσε και ο ΟΣΕ. 

Οπως αναφέρει, «την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού, κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ.

Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.

Για το συμβάν αυτό επισημαίνονται τα ακόλουθα:

1. Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό.

2. Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.

3. Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στην σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.

4. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.

5. Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.

Επιγραμματικά:

1. Όλες οι κινήσεις των συρμών γίνονται με σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση.

2. Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού, αλλά ενδεχόμενη κυκλοφορία μη εξουσιοδοτημένου συρμού σε γραμμή μετρό.

3. Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, οι ενδείξεις των οποίων του έδιναν σαφή προειδοποίηση για πιθανή είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.

4. Ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση Ρυθμιστή Κυκλοφορίας».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v