Με εντολή του Προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθήνας κ. Αριστείδη Κορέα διενεργείται κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα για το δημοσίευμα της ΕφΣυν που αναφέρεται σε νέο περιστατικό λανθασμένης επικοινωνίας μεταξύ συρμών του ΟΣΕ, με αποτέλεσμα να προκληθεί κίνδυνος για ατύχημα.
Την εισαγγελική έρευνα για τυχόν διάπραξη του αδικήματος της διατάραξης ασφαλείας συγκοινωνιών και από ποια πρόσωπα ευθύνης, θα διενεργήσει ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Αθήνας, κ. Απόστολος Ανδρέου.
Οπως έγινε γνωστό, πριν λίγες ημέρες συρμός του Προαστιακού στη γραμμή του Αεροδρομίου οδηγήθηκε από λανθασμένη οδηγία του τηλεδιοικητή του ΟΣΕ στη γραμμή του μετρό που εξυπηρετεί τον αερολιμένα!
Οπως μετέδωσε το Ethnos.gr, ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το πρόβλημα και σταμάτησε τον συρμό πριν συμβούν τα χειρότερα, ωστόσο και αυτό το περιστατικό έρχεται για άλλη μια φορά να καταδείξει τα άλυτα και χρονίζοντα προβλήματα στις ελληνικές ράγες.
Το συμβάν κατήγγειλε στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, ζητώντας την άμεση διερεύνησή του.
Εντολή σταθμάρχη να μπει τρένο σε λάθος γραμμή
Όπως εξηγεί στο «Έθνος» το μέλος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Αλέξανδρος Ιορδανίδης, το περιστατικό συνέβη την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου. Ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε λάβει εντολή από τον σταθμάρχη της τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών να εισέλθει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας.
Ο μηχανοδηγός αντελήφθη από τη φωτοσήμανση ότι πήγαινε προς λανθασμένη κατεύθυνση και πρόλαβε και ακινητοποίησε τον συρμό, ο οποίος κινούνταν στο ρεύμα προς Πειραιά.
Η ΠΕΠΕ ζητά από τη ΡΑΣ την άμεση διερεύνηση του συμβάντος και παρακαλεί για την αποστολή του πορίσματος καθώς, όπως επισημαίνει στην επιστολή της, «η Διοίκηση της Hellenic Train συστηματικά αρνείται να κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα στο Σωματείο μας, ενώ σε πρόσφατο περιστατικό (Λιβαδειά - Σεπτέμβριος 2024) και παρά το ότι οι εσωτερικές της διαδικασίες τηρήθηκαν στο ακέραιο από τους μηχανοδηγούς, επιχειρεί να μεταθέσει ευθύνες για να καλύψει δικές της, δημοσιεύοντας μάλιστα Δελτία Τύπου που σκοπό έχουν να αποπροσανατολίσουν το επιβατικό κοινό και τις Αρμόδιες Αρχές».
Τι απαντά ο ΟΣΕ για το περιστατικό, σε διαθεσιμότητα ο ρυθμιστής κυκλοφορίας
Ανακοίνωση για το παρ' ολίγον ατύχημα με είσοδο συρμού του προαστιακού σε γραμμή του Μετρό εξέδωσε και ο ΟΣΕ.
Οπως αναφέρει, «την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ - ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ.
Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.
Για το συμβάν αυτό επισημαίνονται τα ακόλουθα:
1. Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού όσο και για αυτούς του μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του μετρό.
2. Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004.
3. Τόσο οι συρμοί του προαστιακού όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στη γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στη σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα.
4. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδο του συρμού στις γραμμές του μετρό, εντούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε, σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ.
5. Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου.
Επιγραμματικά:
1. Όλες οι κινήσεις των συρμών γίνονται με σηματοδότηση - τηλεδιοίκηση.
2. Δεν υπήρξε αντίθετη κίνηση συρμού, αλλά ενδεχόμενη κυκλοφορία μη εξουσιοδοτημένου συρμού σε γραμμή μετρό.
3. Ο μηχανοδηγός παραβίασε δύο φωτοσήματα, οι ενδείξεις των οποίων του έδιναν σαφή προειδοποίηση για πιθανή είσοδο σε μη εξουσιοδοτημένη τροχιά.
4. Ο Ρυθμιστής Κυκλοφορίας τέθηκε άμεσα σε διαθεσιμότητα και επανεκπαίδευση με το ερώτημα της περαιτέρω απασχόλησής του σε θέση Ρυθμιστή Κυκλοφορίας».
Καραμέρος (ΣΥΡΙΖΑ): Έστειλαν τρένο του Προαστιακού να σφηνώσει στη γραμμή του Μετρό!
«Τα επικίνδυνα συμβάντα στον σιδηρόδρομο δεν έχουν τέλος. Η ανασφάλεια στην καθημερινή μετακίνηση των πολιτών και στις συνθήκες για τους εργαζόμενους εντείνεται, ενώ η κυβέρνηση απλά απεύχεται νέο μοιραίο», επισημαίνει σε δήλωσή του ο βουλευτής και τομεάρχης υποδομών του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Καραμέρος.
Οπως επισημαίνει, «πιο πρόσφατο παράδειγμα, την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου, όταν όπως αποκαλύπτει η Εφημερίδα των Συντακτών ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε οδηγία της τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών να εισέλθει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε αυτήν του μετρό στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας.
Είναι ευτύχημα που ο μηχανοδηγός αντελήφθη από την φωτοσήμανση ότι πήγαινε προς λανθασμένη κατεύθυνση και ακινητοποίησε εγκαίρως το συρμό που κινούνταν στο ρεύμα προς Πειραιά. Υπενθυμίζεται πως είχε αποφευχθεί την τελευταία στιγμή πριν ένα μήνα περίπου και πάλι, παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού προς το Αεροδρόμιο.
Τα δύο αυτά σοβαρότατα περιστατικά δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι τα άλυτα και χρονίζοντα προβλήματα στον σιδηρόδρομο όχι απλώς αφήνουν αδιάφορη την κυβέρνηση της ΝΔ αλλά είναι μία ανεξήγητη πολιτική επιλογή της. Στον χώρο των μεταφορών καταναλώνει όλη την ενέργειά της προκειμένου να συγκαλύψει τις πολιτικές ευθύνες και ποινικές ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών.
Ρωτάμε επισήμως ποια θα είναι η τύχη της καταγγελίας άμεσης διερεύνησης του συμβάντος στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) που κατέθεσε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, αλλά και ποια ήταν η τύχη της έρευνας -αν κι εφόσον έγινε- του συμβάντος που προηγήθηκε αυτού της 9ης Οκτωβρίου, όταν η Hellenic Train συστηματικά αρνείται να κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα και ταυτόχρονα μεταθέτει συστηματικά τις ευθύνες της με σκοπό τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης και των αρμόδιων αρχών;
Οι πολίτες ζητούν τεκμηριωμένες απαντήσεις και ρεαλιστικές λύσεις που δεν θα αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα και δεν θα υπονομεύουν άλλο στην κοινωνική συνείδηση την ασφάλεια του σιδηρόδρομου. Είναι αδιανόητο οι μηχανοδηγοί να λαμβάνουν οδηγίες για βραδυπορίες και χαμηλές ταχύτητες ακόμα και με 6 χλμ./ώρα εξαιτίας της κατάστασης του δικτύου, ο ΟΣΕ και η Hellenic Train να μην προσαρμόζει τους δρομολογιακούς χρόνους. Οι πολίτες δικαίως να διαμαρτύρονται για μεγάλες καθυστερήσεις στη μετακίνησή τους, καθώς τα πραγματικά δρομολόγια και οι ώρες άφιξης και αναχώρησης των τρένων δεν αντιστοιχούν με εκείνες που αναγγέλλονται.
Καλούμε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην παραμένει εγκληματικά άπραγο στις εκκλήσεις των εργαζομένων για δραστική παρέμβαση. Είναι χρέος της Πολιτείας να πράξει αυτό που της αναλογεί στο δικαίωμα των πολιτών για ασφαλείς μετακινήσεις. Είναι θλιβερό, όταν η χώρα μας ετοιμάζεται να αναλάβει τα ηνία των ευρωπαϊκών Μεταφορών από τη θέση του αρμόδιου Επιτρόπου της ΕΕ, αντί να συζητούμε για αντίστοιχα βιώσιμες πολιτικές και σχέδια να αγωνιούμε για το αν θα φτάσει σώο και αβλαβές ένα τρένο και οι επιβάτες του, στον προορισμό τους».
ΠΑΣΟΚ: Σοβαρά και άλυτα τα προβλήματα ασφαλείας σε συρμούς τρένων
Ακόμη ένα περιστατικό με παρ' ολίγον είσοδο συρμού του Προαστιακού σε γραμμή του Μετρό στην Δουκίσσης Πλακεντίας που σημειώθηκε στις 9 Οκτωβρίου, επιβεβαίωσε δυστυχώς για ακόμη μια φορά ότι τα προβλήματα σε συρμούς τρένων στη χώρα μας παραμένουν και διαιωνίζονται, αναφέρεται σε κοινή δήλωση των Απόστολου Πάνα, Βουλευτή Χαλκιδικής & υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Υποδομών και Δημήτρη Σαρηγιάννη, Γραμματέα Τομέα Υποδομών ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.
Οπως αναφέρουν, «τα περιστατικά καθημερινά πληθαίνουν και δυστυχώς αφορούν το σύνολο των λειτουργικών διαδικασιών του δικτύου. Πιο αναλυτικά, προκύπτουν θέματα που αφορούν τη φύλαξη των ισόπεδων διαβάσεων, παρεμπόδιση έως και σύγκρουση συρμών με κλαδιά δέντρων κατά μήκος της σιδηροδρομικής υποδομής, περιστατικό με επιβάτη που σερνόταν από τρένο σε σταθμό και πρόσφατα, αποφεύχθηκε αντίθετης φοράς σύγκρουση τρένων, στο τμήμα μονής γραμμής μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων με εκατοντάδες επιβάτες εντός του συρμού.
Παρόλα αυτά, η ανακοίνωση της Διοίκησης του ΟΣΕ αναφέρεται για άλλη μια φορά αποκλειστικά, στον ανθρώπινο παράγοντα και όχι στην έλλειψη σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων ελέγχου για την ασφάλειας των συρμών.
Παρά τις επανειλημμένες και πρόσφατες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, για την ασφάλεια των τρένων, δυστυχώς δεν λαμβάνουμε καμία επίσημη απάντηση για την ολοκλήρωση της εγκατάστασης ασφαλών ηλεκτρονικών μέσων ελέγχου, που δεν θα βασίζονται στον ανθρώπινο παράγοντα, αλλά θα διασφαλίζουν στο μέγιστο την ασφαλή κυκλοφορία και λειτουργία των τρένων στη χώρα μας».
Κασσελάκης: Πάντα φταίει ο σταθμάρχης
Ανάρτηση για το περιστατικό δημοσίευσε και ο Στέφανος Κασσελάκης.
Οπως επισημαίνει, «τρένο του προαστιακού μπήκε στη γραμμή του μετρό! Το γεγονός συνέβη στις 9 Οκτωβρίου, η κυβέρνηση το απέκρυψε (καθόλου πρωτότυπο), η ΕΦΣΥΝ το αποκαλύπτει σήμερα και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, το επιβεβαιώνει στον Real Fm.
Φυσικά, φταίει ο σταθμάρχης. Πάντα φταίει μόνο ο σταθμάρχης.
Η πραγματικότητα είναι ότι τα τρένα στη χώρα μας είναι τελείως απαξιωμένα και τα σχεδόν καθημερινά περιστατικά ασφαλείας διώχνουν τους πολίτες από το μέσο το οποίο θεωρείται το πιο διαδεδομένο στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Η κυβέρνηση οδηγεί εδώ και 5 χρόνια τη χώρα μας όλο και πιο μακριά από την Ευρώπη -από την αγοραστική μας δύναμη και το ΕΣΥ μέχρι τον σιδηρόδρομο. Μία χώρα που πηγαίνει με όπισθεν.
Αν μας επιτρέψουν, να είστε σίγουροι ότι τα πράγματα θα αλλάξουν. Θα πάμε μπροστά».